0
تومان
0
تومان

یک سازمان حرفه‌ای چگونه سازمانی است؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

()

یک سازمان خوب و حرفه‌ای چگونه عمل می‌کند؟ آیا تاکنون در فکر ایجاد یک سازمان جدی و و حرفه‌ای بوده‌اید؟ آیا قصد جدی کردن فعالیت‌های سازمانی خود را دارید؟ در این مقاله کوتاه با ما همراه باشید تا ویژگی‌های سازمان‌های حرفه‌ای را با هم بررسی کنیم

سازمان‌های حرفه‌ای چگونه سازمان‌هایی هستند؟

ساختار سازمانی پدیده‌ای بسیار مهم در یک مجموعه و کارکنان آن است. در مدیریت کردن پروژه‌های یک سازمان، داشتن هدف مشخص امری ضروری برای مدیریت بهتر و بهره‌بری بیشتر در انجام کارهاست. در حالت عادی، پروژه را در قالب انجام یک کار مشخص در زمان مشخص و همچنین باکیفیت مشخص و صرف منابع مربوط به آن تعریف می‌کنند. اگر یک مجموعه در تعریف اهداف کوتاه‌مدت و میان‌مدت خود عملکرد روبه‌رشدی نداشته باشد؛ متعاقباً برنامه‌ریزی خوبی نیز برای ایجاد اهداف بلندمدت نخواهد داشت و نداشتن پلن مشخص به ‌صورت مشهود در بهره‌وری و رضایت شغلی کارکنان تأثیر منفی خواهد گذاشت.

ویژگی‌های یک سازمان حرفه‌ای چیست؟

سازمان‌های حرفه‌ای میزان تعهد کارمندان، رضایت مخاطبین و مشتریان، و محیطی را نشان خواهند داد که باعث ریسک‌پذیری اعضای تیم می‌شود. در ادامه به مهم‌ترین ویژگی‌های سازمان‌های حرفه‌ای پرداخته می‌شود. این مطلب جالب و ضروری را دنبال کنید.

– ایجاد هدف و حس مسئولیت‌پذیری

– چشم‌انداز و مأموریت سازمان

– تفکر استراتژیک

– ارزش‌های محوری مشترک میان اعضا

– توانایی حل مسئله

– تشریک مساعی در میان کارمندان

– حفظ احترام اعضای سازمان

– نظم و پویایی در مجموعه

– آزادی در نوع عملکرد اعضای سازمان و… .

رابرت اونز تهیه‌کننده، نویسنده و تاجر موفق پوشاک، معتقد بود یک سازمان حرفه‌ای باید پذیرای دگرگونی باشد و در صورت شکست و ناکامی، آن‌ها را زمینه‌ای برای کامیابی در نظر بگیرد. از نظر او، یک سازمان حرفه‌ای بایستی حس رقابت را در میان همکاران خود افزایش دهد.

مدیر یک شرکت حرفه‌ای، فرصت آموزش و یادگیری را در کارمندان ایجاد می‌کند. این مدیر، عملکردها را نادیده نمی‌گیرد، بلکه با آن‌ها روبه‌رو می‌شود و پس از مواجهه با نقاط ضعف، با برنامه‌ریزی و با کمک اعضای شرکت، راه‌حل‌های پیشنهاد می‌دهد.

یک سازمان در صورتی می‌تواند راه ترقی و موفقیت را پشت سر بگذارد که نسبت به کل مجموعه، اعم از اعضا و کارمندان، برنامه‌ریزی دورن‌شبکه‌ای و … توجه کافی، تمرکز سازمانی، تعیین بودجه لازم و هنر رقابت را داشته باشد.

 

شاید به مطالعۀ این مقاله نیز علاقه‌مند باشید: بررسی وظایف مدیر منابع انسانی در سازمان

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین دوره های آموزشی

دوره جامع کوچینگ سوئیسی