0
تومان
0
تومان

تکنیک های بازاریابی حضوری و اینترنتی موفق

آنچه در این مقاله می‌خوانید

()

در این مبحث تکنیک های بازاریابی حضوری و اینترنتی موفق را می خوانید. بعد از بررسی های انجام شده 7 تکنیک طلایی سال را که به عنوان موفق ترین تکنیک های بازاریابی جدید شناخته شده اند، را جمع‌آوری کرده و در این مقاله به شرح آن ها پرداخته ایم. اگر به دنبال بهترین روش های بازاریابی حضوری و اینترنتی هستید این مطلب مناسب شماست:

مارکتینگ یا بازاریابی چیست؟

ابتدا به تعریف مارکتینگ یا بازاریابی می پردازیم. اولین تعریفی که از بازاریابی به شکل رسمی ارائه شده، توسط انجمن اساتید بازاریابی آمریکا در سال 1935 منتشر شد. آن ها بازاریابی را این چنین تعریف کردند:

بازاریابی اجرای فعالیت هایی در فضای کسب و کار است و جریان کالا و خدمات را از تولید کننده به سوی مصرف کننده هدایت می نماید. بعد از آن تعاریف متعددی از بازاریابی مطرح شده که بهترین آنها که به زیبایی بیان شده است، تعریفی واضح از بازاریابی بود که توسط فیلیپ کاتلر بیان شد.

وی در کتاب بازاریابی خود شرح داده است که بازاریابی، دانش و هنر کشف، خلق و ارائه ارزش با هدف تامین نیازهای یک بازار هدف، هم‌زمان با کسب سود می باشد. بازاریابی، نیازها و خواسته های بازار را که هنوز تامین نشده است، تشخیص می دهد. برای آن نیازها، بازار تعریف می کند و حجم این بازار را اندازه گیری می کند تا سود بالقوه اش را برآورده کند.

طی این براورد مشخص می شود که کدام بخش از بازار را می توان بهتر تامین کرد و سپس محصولات و خدمات مناسب برای رفع نیاز بازار را طراحی و ترویج می کند.

مارکتینگ یا بازاریابی چیست؟ 

 بازاریاب کیست؟

بازاریاب یک مامور پیشنهاد دهنده، تدوین کننده، اجرا کننده و ناظر بر استراتژی ها است که اهداف و برنامه های بازاریابی و مدیریت برند را بر عهده دارد. همچنین توسعه راهکارهای ارتباط با مشتریان و افزایش رضایتمندی آن ها را عهده دار است.

در واقع بازاریاب از دانش و بینش خود برای استفاده از اصول بازاریابی و پیدا کردن بهترین شیوه برای مدیریت محصولات شرکت استفاده می کند. به این ترتیب در رقابت میان سایر رقبای شرکت قادر به سبقت گرفتن خواهند بود.

یک کارشناس بازاریابی، با استفاده از متد بازاریابی، مهارت های ارتباطی عالی و روابط عمومی خود، پیام های بازاریابی متناسب با نیازهای مشتریان را انتخاب کرده و به آنها منتقل می کند تا بتواند نیازهای مشتریان را تامین کند.

بازاریابان، مزایای بالقوه محصول و خدمات شرکت را در پیام های تبلیغاتی خود میگنجاند تا به این وسیله، مشتریان بالقوه ای برای شرکت ایجاد کنند.

برای رسیدن به چنین هدفی، لازم است بازاریاب دارای حداقل پارامترهای مورد نیاز برای بازاریابی، نظیر روابط عمومی قوی، باشد. تا بتواند در توسعه شرکت، نقشی مهم ایفا کند.

تکنیک بازاریابی چیست؟

تکنیک های بازاریابی به طور جالبی، با تغییرات تکنولوژی پیوند خورده اند. به طوری که بازاریابی دیجیتالی طی مدت کوتاهی، تغییرات اساسی را تجربه کرده و تغییرات در فناوری روز دنیا ایجاد شده است.

این تغییرات باعث افزایش نرخ تغییر الگوها در این حوزه شده و برندهای مطرح لازم است  بتوانند برای رقابت، خود را با آن همسو کنند. اما تکنیک های بازاریابی، برای بازاریابان رقابتی است که در حال برنامه ریزی و انتخاب نوع استراتژی برای رسیدن به هدف نهایی است. در ادامه به بررسی تکنیک های بازاریابی برای بازاریابان و فروشندگان پرداخته ایم.

تکنیک بازاریابی چیست؟

انواع تکنیک های بازاریابی حضوری و اینترنتی

در این قسمت، به معرفی بهترین انواع تکنیک های بازاریابی به صورت حضوری و اینترنتی پرداخته ایم. تکنیک های مؤثر و لازم برای بازاریابی موفق که جالب است بدانید:

1- بازاریابی ارتباطی

اولین تکنیک بازاریابی، تکنیک بازاریابی ارتباطی است که به صورت حضوری و اینترنتی انجام می شود. با توجه به گسترش استفاده از کامپیوتر و به ویژه گوشی های موبایل هوشمند، دسترسی به اینترنت برای ارتباطات بسیار گسترش یافته است. بستر اینترنت جای خوبی برای بازاریابی است که می توان از آن به عنوان یک فرصت طلایی یاد کرد.

هدف از بازاریابی ارتباطی، تمزکز بر روی وفاداری عمیق‌تر مشتری است. همچنین جذب مشتریان در بلند مدت که به شرکت ها این امکان را می دهد به طور مداوم میزان فروش خود را افزایش دهند. ایجاد ارتباطات قوی با مشتریان باعث می شود که اهداف سریع تر و راحت تر دنبال شود.

از طریق صحبت و برقراری ارتباط با مشتری می توان انگیزه وفاداری را در آنها ایجاد کرد. کسب و کارهایی که از بازاریابی ارتباطی در برقراری ارتباط با مشتریان خود استفاده می کنند، معمولا روابط عمیق تری با مشتریان خود دارند.

تمامی ارتباطات بازاریابی، پیامی برای مشتری دارند که بر مبنای اعتماد سازی است. شفافیت و رو راست بودن با مشتری از اصول کار است که لازمه یک بازاریابی موفق می باشد.

2- اتوماسیون بازاریابی

اتوماسیون بازاریابی راهی برای صرفه جویی در زمان است، با این روش دیگر نیاز نیست بازاریابان زمان بسیار زیادی را  صرف تولید محتوای بازاریابی کنند. در حال حاضر اتوماسیون بازاریابی در سراسر دنیا مورد توجه است و سرمایه گذاری های هنگفتی برای آن انجام می شود.

استفاده از پلتفرم های اتوماسیون بازاریابی برای مدیریت ایمیل ها، مخاطبین صنعت، پست اتوماتیک در شبکه های اجتماعی، مدیریت محتوا و رهگیری نوع ارتباط با مشتری در اینترنت همگی با استفاده از اتوماسیون بازاریابی امکانپذیر است.

اتوماسیون بازاریابی از تکنیک های بازاریابی مهم و مؤثر است زیرا در واقع موجب افزایش کیفیت ارتباط با مشتریان می شود. تمامی این اقدامات و تکنیک های بازاریابی در نهایت به افزایش سود می رسند.

3- فناوری بازاریابی مبتنی بر مکان

امروزه بسیاری از شرکت ها برای پیدا کردن موقعیت مکانی مشتریان خود از فناوری هایی نظیر iBeacons و RFID ها استفاده می کنند. به این ترتیب می توانند برای تحقق اهداف خود اقدام کنند.

iBeacons ها ترانزیستورهای کوچک هستند که بسیار ارزان قیمت بوده و از فناوری انرژی پایین بلوتوث برای شناسایی دستگاه های کناری استفاده می کنند. می توان از آنها در انبارها استفاده کرد و این ابراز را روی هر محصول چسباند و موقعیت مکانی محصول را رهگیری کرد.

علاوه براین iBeacons ها می توانند نقش کارت ورود شرکت کنندگان به موقعیت های خاص شرکت را بدون ثبت نام داشته باشند و به این ترتیب از طریق سایت لینکدین، روی گوشی مشتری نوتیفیکیشن ارسال کنند.

 RFID ها نیز یک قطعه الکترونیکی هستند که از یک تراشه و آنتن ساخته شده اند، این وسیله منحصر به فرد برای هر محصول است. تراشه ها می توانند در کارت یا مچ بند به صورت فیزیکی یا درون اپلیکیشن به صورت نرم افزاری به کار بروند.

به این صورت، ارتباط با مشتریان را ساده کرده و وسیله ای برای اطلاع رسانی از جدیدترین اخبار مربوط به محصول هستند. تمامی این کارها از طریق استفاده از فناوری های مرتبط با موقعیت مشتری در لحظه انجام می شود.

۴. واقعیت مجازی

اکلوس ریفت یکی از فناوری های واقعیت مجازی است که تاثیر بسیار زیادی در ایجاد ارتباط مؤثر با مشتریان در سال 2017 داشته است. از آن زمان تاکنون یکی از کلیدهای ارتباط با نسل جدید می باشد.

فضای واقعیت مجازی یک فضای 360 درجه ایجاد می کند تا کسب و کارها بتوانند با مشتریان خود به گونه ای ارتباط برقرار کنند که هرگز مشابه آن را تجربه نکرده بودند.

در آینده بسیار نزدیک، خرده فروشانی که برای برقراری ارتباط با مشتریان خود از محیط واقعیت مجازی که از تکنیک های بازاریابی امروزی است استفاده نکنند، افت شدیدی خواهند داشت. بدون شک تغییرات بنیادین در روش ها و تکنیک های بازاریابی در حال رخ دادن است که عدم هماهنگی با آنها می توانید موجب از بین رفتن یک کسب و کار شود.

5- بازاریابی فصلی

از تکنیک های بازاریابی طلایی، بازاریابی فصلی است. این تکنیک در اپلیکیشن اسنپ چت، به کار رفته است. اسنپ چت تنها یک شبکه اجتماعی تفریحی نیست و می توان از تکنیک های بازاریابی و تبلیغات در محیط آن استفاده کرد.

منظور از فصلی بودن بازاریابی این است که برای تشکیل کمپین هایی که حس ماندگاری در مشتری ایجاد می کند، محصولاتی تولید کنید که تاریخ انقضای آن کوتاه بوده و مربوط به فصل خاصی است.

6- جستجوی موتور جستجو های قدیمی

فیسبوک که نام جدید آن متا است، در حال کار کردن بر روی موتور جستجوی اختصاصی با سرعتی بسیار بهتر از گوگل، یاهو و بینگ است. ورود به فضاهای جدید دسترسی شما را به مشتریان بالقوه بیشتر می کند. بنابراین لازم است همسو با تکنولوژی حرکت کرده و با ایجاد تغییرات جدید، از فرصت های نو بهره‌مند شوید.

۷.اینترنت اشیاء

هر سال بر وسعت اینترنت اشیاء افزوده می شود، اینترنت اشیا در واقع فناوری های پوشیدنی هستند که نرخ استفاده از آنها در سال 2016 به بیش از 28 درصد رسیده است. در نتیجه پتانسیل خوبی برای بازاریابان دارند. شرکت ها و بازاریابان می توانند با استفاده از این امکان، ارتباط موثرتری با مشتریان خود برقرار کنند.

تکنیک های بازاریابی جدید به سرعت در حال گسترش و ورود به بازار رقابت کسب و کارها هستند، برای موفقیت در هر شغلی لازم است با تغییرات تکنولوژی همسو شد.

دوره آموزش تکنیک های بازاریابی 

دوره آموزش تکنیک های بازاریابی

در حال حاضر دوره های آموزشی متعددی برای آموزش روش های بازاریابی در سراسر کشور به صورت حضوری و آنلاین تشکیل می شود. با کمک دوره های آموزش تکنیک های بازاریابی می توان با شیوه های جدید و موفق بازاریابی آشنا شد.

همواره برای رقابت در بازارهای مختلف نیاز به یادگیری و افزایش آگاهی احساس می شود. دارندگان انواع کسب و کار بزرگ و کوچک و بازاریابان می توانند برای یادگیری تکنیک های بازاریابی از دوره فروش و بازاریابی که توسط موسسه ثروت آفرینان برگزار می شود استفاده نمایند.

موسسه ثروت آفرینان با بیش از سی سال سابقه فعالیت در زمینه برگزاری دوره های آموزش فروش و بازاریابی در حال برگزاری کلاس های حضوری و آنلاین برای آموزش تکنیک های بازاریابی است. پیشنهاد می دهیم برای اطلاع از سرفصل های آموزشی دوره فروش و بازاریابی موسسه ثروت آفرینان و زمان و نحوه ثبت نام دوره، با کارشناسان این موسسه تماس حاصل فرمایید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره جامع کوچینگ سوئیسی