0
تومان
0
تومان

چرا نمی‌توانید از موبایل‌تان جدا شوید؟

چرا نمی‌توانید از موبایل‌تان جدا شوید؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

ما در این قسمت از وب سایت ثروت آفرینان قصد داریم تا در خصوص این نکته صحبت کنیم که چرا افراد نمی توانند از گوشی موبایل خود جدا شوند. این دستگاه ها در کنار مزایای مختلفی که دارند، می توانند معایب زیادی را با خود به همراه داشته باشند. ما در ادامه قصد داریم تا در خصوص اعتیاد افراد به گوشی های موبایل بیشتر صحبت کنیم.

 

چرا نمی‌توانید از موبایل‌تان جدا شوید؟

حدود دو میلیارد نفر در سراسر جهان اکنون از تلفن موبایل هوشمند برخوردارند و به ندرت می‌توان کسی را بدون گوشی دید. به گزارش ایسنا،تحقیقات جدید به توضیح دلایلی پرداخته که افراد بطور فزآینده‌ای خانواده و دوستان خود را فدای تلفن همراهشان می‌کنند.

استفاده از موبایل در جمع

محققان داشنگاه کنت، سه دلیل برای این امر معرفی کرده‌اند که شامل اعتیاد به اینترنت، ترس از دست دادن رویدادها و عدم کنترل بر خود است.

این تحقیق که در مجله Computers in Human Behaviour منتشر شده، این سه عامل را با تلفن هوشمند مرتبط دانسته است.

یافته‌های محققان نشان داد که اعتیاد به اینترنت بطور مستقیم با رفتارهای بی‌اعتنایی ناشی از توجه بیش از حد افراد به تلفن هوشمند مرتبط است. علاوه بر عادت به موبایل، عادت های نامناسب دیگری نیزهستند که در مقاله عادت های بدی که باید همین امروز نابودشان کنید، به آن ها اشاره شده است.

اعتیاد به گوشی موبایل

این تحقیق شامل ۲۵۱ شرکت‌کننده با سنین ۱۸ تا ۶۶ سال بود که در مورد کاربری تلفن همراه و تجربه بی‌اعتنایی مرتبط با آن مورد سوال قرار گرفتند. نتایج نشانگر ارتباط اعتیاد به تلفن هوشمند با رفتارهای بی‌اعتنائی ناشی از استفاده از آن بود.

از دست دادن زمان با گوشی های موبایل

به گفته محققان، این رفتار یکی از عوامل مهم در ارتباطات مدرن است که می‌تواند پایه‌گذار تحقیقات جدید باشد.

سال گذشته یک تحقیق آمریکایی نشان داد که ۴۶ درصد افراد توسط همسرشان مورد بی‌اعتنایی ناشی از استفاده از تلفن همراه قرار گرفته‌اند و بیش از یک سوم آن‌ها به این دلیل دچار افسردگی شده بودند. محققان دریافتند که هر چه یک فرد بیشتر به تلفن هوشمند خود توجه می‌کرد، همسر وی احساس رضایت کمتری در رابطه داشت. برای مدیریت بهتر زمان، استفاده درست و جلوگیری از هدر رفتن آن با استفاده از موبایل، ما دوره ی مدیریت زمان و مقاله مدیریت زمان با ماتریس آیزنهاور را به شما پیشهاد می کنیم.

اعتیاد به اینترنت با گوشی های موبایل

 

سخن پایانی

ما در این مقاله به صورت کامل در خصوص این نکته که چرا افراد نمی توانند از گوشی موبایل خود جدا شوند، به خوبی صخبت کردیم. به یاد داشته باشید که گوشی های موبایل به وقت خود، می توانند شما را از رسیدن به موفقیت بیشتر، منع کنند. در صورتی که می خواهید از این کار جلوگیری کرده و استراتژی مشخصی برای رسیدن به موفقیت برای خود بچینید، می توانید در دوره استراژی پیشرو موسسقه ثروت آفرینان شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین دوره های آموزشی

دوره جامع کوچینگ سوئیسی