سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
100% پرداخت مطمئن!
تومان 0
شیوه بازاریابی موفق

۲۵ سوالی که برای بازاریابی آماده تان می کند

فهرست مطالب

اصولاً افراد حرفه‌ای در شیوه بازاریابی موفق و فروش صنعتی در مراحل اولیه، اقدام به واجد شرایط ساختن سرنخ‌های خودشان می‌کنند تا از این طریق مانع از دست رفتن زمان شوند. در بازاریابی صنعتی عمدتاً پرسش‌هایی مطرح است که به ایجاد ارزش در فرایند آماده‌سازی مشتری بالقوه توسط دو طرف کمک بسیار زیادی می‌کند. از این پرسش‌ها باید عمدتاً برای کمک به مشتری بالقوه به‌منظور ایجاد درک بهتر از چالش‌ها، نیازها، موانع و چگونگی نزدیک شدن به فرایند تصمیم‌گیری استفاده کنید.
برای کسب اطلاعات بیشتر در حوزه بازاریابی می توانید به مقاله «۲۵ سوالی که برای بازاریابی آماده تان می کند» مراجعه کنید.

رویکرد BANT

BANT چیست؟
اگر برای مدتی در حوزه فروش کار کرده باشید، احتمالاً چیزهایی در مورد رویکرد BANT که توسط مجموعه IMB توسعه پیداکرده است شنیده‌اید. این کلمه اختصاری که از حروف اول کلمات بودجه، قدرت، نیاز و زمان‌بندی (Budget-Authority-Need-Timing) گرفته‌شده است، در این مسیر به شما بسیار کمک می‌کند. البته ممکن است حتی شنیده باشید که استفاده از این روش اصلاً کافی نیست، که البته این رویکرد هم از برخی جنبه‌ها تا حدودی درست است و من نمی‌توانم منکر آن شوم.
در شیوه بازاریابی موفق ، برای شروع، با شناسایی چالش‌ها و نیازهای مشتری بالقوه شروع کنید و سپس وارد فاکتورهایی شوید که بر تصمیم‌های خرید آن‌ها تأثیرگذار است:
نکته: بهترین فروشندگان صنعتی مدت‌ زمان بیشتری را به گوش دادن به صحبت‌های طرف مقابل نسبت به صحبت کردن اختصاص می‌دهند. چرا که یکی از اصول مهم مذاکره است. برای آگاهی بیشتر از اصول مذاکره موفق می توانید در دوره اصول و فنون مذاکره شرکت کنید.

۲۵ سوال برای شیوه بازاریابی موفق

چالش‌ها و اهداف:

بازاریابی موفق

  1. در حال حاضر با چه چالش‌هایی روبرو هستید؟
  2. سعی در حل و رفع چه مشکلاتی دارید؟
  3. چه مدت‌زمانی است که با این مشکلات روبرو هستید؟
  4. چه چیزی باعث شد که فکر کنید خدمات یا راه‌حل ما می‌تواند برای شما مناسب باشد؟
  5. اهداف شما برای این پروژه چیست؟ چه منافعی را انتظار دارید و کسب چه مواردی موجب رضایت شما می‌شود؟
  6. اگر فرصت داشته باشید، یک جنبه از کسب‌وکار خود را تغییر دهید، آن جنبه کدام است؟

تصمیم‌گیری:

تصمیم گیری در بازاریابی

  1. چه افرادی با چه عناوینی در فرایند تصمیم‌گیری دخالت می‌کنند؟ این افراد چه نقش‌هایی در سازمان دارند؟
  2. در حین فرایند تصمیم‌گیری من چه حمایت یا پشتیبانی از شما می‌توانم انجام دهم؟
  3. درگذشته چگونه برخوردی در چنین شرایطی در حین فرایند تصمیم‌گیری داشته‌اید؟ چه برگ خریدهایی به شما کمک می‌کند تا به‌عنوان یک سازمان بهترین تصمیم‌ها را اتخاذ کنید؟
  4. آیا شرکت‌ها و سازمان‌های دیگر را هم مدنظر قرار داده‌اید؟ برای انتخابی آگاهانه بین شرکت‌های مختلف نیاز به کسب چه نوع اطلاعاتی دارید؟
  5. تائید نهایی برای انجام فروش در سازمان شما بر عهده چه شخص یا افرادی است؟ چه نکاتی در نظر آن‌ها اهمیت دارد؟
  6. در انتخاب محصول یا خدمات چه موانع را پیش‌بینی می‌کنید؟

 

موانع:

  1. سازمان شما چه احساسی نسبت به آینده دارد؟ آیا فاکتورهای تأثیرگذاری بر روی تصمیم نهایی شما وجود دارد؟
  2. آیا کسی در مخالفت با تصمیم اتخاذشده وجود دارد؟ چرا؟
  3. آیا سازمان یا شرکت شما پیش‌ازاین در تصمیم مشابهی سرمایه‌گذاری کرده است؟ با چه مشکلات و موانعی در این راه روبرو بوده‌اید

چارچوب زمانی:

چارچوب زمانی در بازاریابی

  1. چه چیزی باعث می‌شود که در حال حاضر در پی یافتن راه‌حلی برای این موضوع باشید؟
  2. چارچوب زمانی شما برای یافتن نتیجه و راهکار نهایی چیست؟
  3. چه فاکتورهایی روند اتخاذ تصمیم توسط شما را سرعت بخشیده یا سرعت آن را کاهش می‌دهد؟
  4. آیا راه‌کار مشخصی برای این منظور در نظر دارید؟ آیا تاریخ انقضایی برای این تصمیم یا راه‌حل وجود دارد؟
  5. چه زمانی برای اجرا کردن یک‌راه حل پیش‌بینی را مناسب می‌دانید و برای شما امکان دارد؟

دوره مدیریت زمان به این منظور در سایت ثروت آفرینان قرار داده شده است.

بودجه:

بودجه بازاریابی

  1. بودجه این پروژه به چه صورت تأمین می‌شود و چه فرایندی دارد؟
  2. چه برگ خریدهایی بر فرایند تأمین بودجه شما اثرگذار است؟
  3. اصولاً چه کسی در فرایند بودجه‌ریزی برای محصولاتی شبیه به محصول ما درگیر است؟

 

تأثیر:

  1. اگر در حال حاضر برای یک ‌راه‌حل سرمایه‌گذاری نکنید، چه سرنوشت یا تأثیری از این بابت برای کسب‌وکار پیش‌بینی می‌کنید؟
  2. چه خطرات و ریسک‌هایی را برای انتخاب یک‌ راه‌حل شناسایی کرده‌اید؟ چطور می‌تواند در درک این خطرات برای شما یا کاهش دادن آن‌ها به شما کمک کنم؟

بازاریابی موفق برای یک محصول به چند عامل بستگی دارد

عوامل موثر در بازاریابی موفق

بازاریابی موفق برای یک محصول، به عوامل مختلفی بستگی دارد، که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شناخت اصول و قواعد بازاریابی تک محصولی
  • شناخت موانعی که می‌تواند منجر به عدم موفقیت در بازاریابی و یا فرآیند فروش محصول می‌شود
  • برنامه ریزی دقیق برای شناخت نقاط قوت و شناخت و برطرف کردن نقاط ضعف در فرآیند خرید، فروش و توزیع محصول
  • آگاهی نسبت به اصول و قواعد فن بیان و برقراری ارتباط با مشتری و همچنین فراگیری آن‌ اصول و قواعد

اهمیت بازاریابی موفق برای یک محصول

بازاریابی طیف وسیعی از کسب و کارها، فعالیت‌های شغلی و محصولات را در بر می‌گیرد. یکی از طیف‌های بازاریابی برای یک محصول یا بازاریابی تک محصولی است. برخی از صاحبان مشاغل، کسب و کار خود را برای یک محصول به وجود آورده‌اند و برای موفقیت در کار خود، باید بازاریابی تک محصولی را بشناسند و اصول و قواعد آن را، فرا بگیرند و شیوه بازاریابی موفق را نیز، به کار ببرند.

بازاریابی یک محصول

نکته مهم: برای یادگیری و شناخت بهتر بازاریابی و داشتن ایده برای بازاریابی موفق، شیوه بازاریابی موفق ، قواعد و اصول آن و همچنین گسترش دامنه فعالیت شغلی خود با استفاده از بازاریابی، پیشنهاد می‌کنیم در دوره فروش و بازاریابی، موجود در سایت ثروت آفرینان شرکت کنید.

خلاصه و جمع بندی

بازاریابی یکی از شیوه‌های جدید رونق کسب و کار‌‌ها و فعالیت‌های تجاری در دنیای امروز است و تاثیرات فراوانی بر روی نحوه مدیریت کسب و کار، شناخت نقاط ضعف و برطرف کردن آن‌ها و سایر مواردی که بر روی کسب و کار‌ها تاثیرگذار است، دارد. در واقع با توجه به تغییرات و دگرگونی‌های گسترده در کسب و کارها، به نسبت زمان‌های گذشته، بازاریابی و شیوه بازاریابی موفق و اصولی یکی از ضرورت‌ها در تمامی کسب و کارها و فعالیت‌های شغلی، به شمار می‌رود. ما در این مقاله به ۲۵ سوالی که برای بازاریابی آماده تان می کند، پاسخ دادیم. امیدوارم مطالب ما نظر مثبت شما را جلب کرده باشد.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاهتان را بنویسید