0
تومان
0
تومان

برند سازی و داستان برند کولگیت

داستان برند کولگیت

آنچه در این مقاله می‌خوانید

در سال ۱۷۸۳ «اشلی اسکات کولگیت» (ویلیام کولگیت) در شهر کنت انگلستان متولد شد. پدرش رابرت یک کشاورز و سیاستمدار در زمان خود بود و به دلیل فعالیت‌های سیاسی مجبور شد که به مریلند امریکا مهاجرت کند. در سال ۱۸۰۶ ویلیام که صابون‌ساز و شمع‌ساز ماهری بود، یک کارخانه برای تولید نشاسته، صابون و شمع تاسیس کرد و نام آن را «ویلیام کولگیت و همکاران» گذاشت. در دهه ۱۸۴۰ کارخانه شروع به فروش قالب‌های یک اندازه صابون کرد. ویلیام در سال ۱۸۵۷ درگذشت و نام شرکت، تحت مدیریت پسرش ساموئل کولگیت به «کولگیت و همکاران» تغییر یافت. در این مقاله تلاش می کنیم تا شما را با شیوه داستان برند کولگیت آشنا کنیم.

ابرنام تجاری Colgate از دل یک کارگاه شمع‌سازی متولد شد.

برند کولگیت

داستان برند کولگیت

تاریخچه

برند کولگیت بیش از دو قرن پیش تاسیس شد. این شرکت در ابتدا فعالیت خودش را با تولید شمع و صابون آغاز کرد. شرکت کولگیت در سال‌های ابتدایی فعالیت خود با تاسیس شعبه های مختلفی در سطح اروپا فعالیت خود را گسترش داد و به سرعت به یک برند جهانی تبدیل شد. برند کولگیت به تولید محصولات مختلف پرداخت. این شرکت در بیش از ۱۵۰ کشور جهان فعالیت می کند. بیش از نیمی از درآمد خود را از کشورهای خارج از آمریکا به دست می‌آورد. شعبه اصلی این کارخانه در نیویورک سیتی قرار دارد.

محصولات کولگیت

برند کولگیت توسط جوانی ۲۳ ساله آمریکایی تاسیس شد. با گذشت زمان محصولات متنوع دیگری به خط تولید برند کولی گیت اضافه شد. قرار گرفتن محصولاتی مانند عطر و اسانس و صابون های معطر باعث افزایش درآمد این شرکت شد. در نهایت برند کولگیت توانست به بزرگ ترین برند خمیردندان جهان تبدیل شود. این برند در حال حاضر توانسته از بسیاری از رقبای شرکت‌های مختلف پیشی بگیرد و محصولاتش را در بازارهای جهانی به فروش برساند.

انواع محصولات برند کولگیت

تاسیس شرکت ها در کشورهای مختلف و تنوع محصولات، باعث رشد برند کولگیت شد. برند کوگلیت نمونه موفق یک برند است که با گذشت زمان روز به روز در حال گسترش است و توانسته حجم عظیمی از درآمد بازار را به جیب بزند.

ساموئل به گسترش شرکت مشغول شد و در سال ۱۸۷۲ صابون معطر خود با نام «کشمر بوکت» را تولید کرد. یک سال بعد کولگیت نخستین خمیردندان خود را معرفی کرد. تا آن هنگام تمرکز شرکت روی فروش آهار، شمع و صابون عطری بود. نخستین خمیردندان کولگیت به شکل یک کرم معطر در شیشه‌های دهان گشاد عرضه می‌شد ولی موفقیت غیرمنتظره کولگیت در سال ۱۸۹۶ رخ داد، هنگامی که شرکت نخستین تیوب‌های نرم خمیردندان را ارائه کرد و در نتیجه کار شست‌وشوی دندان‌ها بسیار آسان‌تر و بهداشتی‌تر شد. این خمیردندان‌ها ۱۲ سال بعد به تولید و فروش انبوه رسید.

گسترش نام تجاری کولگیت در خارج از آمریکا

پسر دیگر ویلیام یعنی جیمز، جزو نخستین افراد در هیات امنای دانشگاه مدیسون بود (که بعدها به دانشگاه کولگیت تبدیل شد). شرکت جانسون هم شرکت دیگری بود که در میلواکی به ساخت صابون‌های نخل زیتون می‌پرداخت. فرمول این صابون متعلق به خود شرکت بود و پس از محبوبیت یافتن این صابون‌ها، نام شرکت جانسون به نام این صابون یعنی «پالم اولیو» تغییر یافت. این صابون در اواخر قرن ۱۹ بسیار پرفروش و معروف شده بود و تبلیغات زیادی از جمله یک کنسرت هفتگی رادیویی و یک برنامه تئاتر برای این شرکت برگزار می‌شد.

تنوع محصولات کولیگ

شرکت پالم‌اولیو در سال ۱۹۲۸ کولگیت را خریداری کرد، ولی هویت خمیردندان کولگیت، کماکان به قدرت سابق باقی ماند و با همان نام تولید می‌شد. در واقع این ادغام به نام تجاری کولگیت کمک کرد که هرچه بیشتر در خارج از امریکا گسترش یابد.

رقیب اصلی کولیگ

در سال‌های بعد از جنگ جهانی دوم، وقتی رقیب اصلی کولگیت یعنی P&G فلوراید را به خمیردندان‌های خود اضافه کرد، کولگیت هزاران مشتری خود را از دست داد، ولی با اثبات تاثیر فلوراید در پیشگیری از پوسیدگی دندان در سال ۱۹۶۴، کولگیت هم این ماده را به خمیردندانش افزود. منتها برای اثبات متمایز بودن خود، نوع پیشرفته فلوراید (MPF) را به محصولاتش اضافه کرد. در دهه‌های۶۰ و ۷۰ بود که «جورج هنری لچ»، مدیرعامل کولگیت-پالم اولیو بسیاری از ساختارهای کارخانه را مدرن و تجدید ساخت کرد.

در آن زمان دیگر فلوراید مسئله اصلی نگهداری از دندان‌ها نبود. زیرا در اکثر شهرهایی که بازار اصلی فروش خمیردندان بود، فلوراید به آب آشامیدنی اضافه می‌شد و حل مشکلات دیگر دندان مثل جرم دندان و تورم لثه از اهمیت بیشتری نسبت به پوسیدگی برخوردار بود.

تنوع محصولات

 

در دهه ۹۰ میلادی کولگیت نخستین خمیردندانی بود که با ارائه خمیردندان «کولگیت توتال» به کنترل کامل هر سه مشکل مربوط به دندان پرداخت. با وجود تنوع بیش از حد انواع خمیردندان، مشتریانی که گیج شده بودند، از محصول جدید که با ارائه یک راه حل کامل انتخاب را آسان‌تر می‌ساخت، استقبال کردند.این نوآوری با ابداعات قبلی کولگیت مثل فلوراید پیشرفته و ژل خمیردندان (که مخصوص کودکان بود) و ابداع تیوب پمپی خمیردندان، ترکیب شد و تعداد مشتریان کولگیت را چندین برابر کرد.

گسترش برند کولیگ

 

کولگیت سال‌های زیادی پیشگام بازارهای جهانی بود، ولی ادعای کامل بودن خمیردندانش کمک کرد که پس از سی سال رقابت با خمیردندان ضدپوسیدگی Crest، دوباره مقام اول بازار امریکا را به دست آورد. اکنون کولگیت فروشنده شماره یک خمیردندان و پیشگام جهانی در محصولات جانبی مراقبت از دهان و دندان است. این شرکت با بیش از ۳۶ هزار کارمند در ۲۰۰ کشور دنیا، در سال گذشته میلادی درآمدی بالغ بر ۱۵ میلیارد دلار داشته و سودی معادل دو میلیارد دلار را از آن خود کرده است.

نتیجه گیری

در این متن سعی کردیم داستان برند کولگیت را برای شما بیاوریم. اگر شما کسب و کار حرفه ای راه اندازی کرده اید و می خواهید که برند استوری را در کسب و کار خود استفاده کنید، کافی است با ثبت نام در دوره mba، در سایت ثروت آفرینان از آموزش های کافی برخوردار باشید. در این دوره شما با برترین روش های برند سازی آشنا می شوید. این دوره کمک زیادی به کسب و کار شما می کنند تا بتوانید برای برندتان داستانی طراحی کنید تا مخاطب با آن همراه شده و در نهایت منجر به ثروت آفرینی شود.

@honaremodiriat

گردآوری: احسان صفاپور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره جامع کوچینگ سوئیسی