در این مقاله منابع آزمون دکتری کارآفرینی در مدیریت کسب و کار را در اختیار داوطلبان دکتری کارآفرینی ۱۴۰۱ قرار داده ایم. با اطلاع از بهترین منابع میتوانید بالاترین رتبه قبولی در رشته مورد نظر خود را کسب کنید. منابع کنکور دکتری مدیریت کارآفرینی 1401 شامل دروس تخصصی و درس های استعداد تحصیلی و زبان انگلیسی است.
اگر فارغ التحصیل کارشناسی ارشد MBA بوده و علاقمند به ادامه تحصیل در مقطع دکتری مدیریت کسب و کار هستید، نزدیک ترین رشته ارائه شده برای ادامه ادامه تحصیل در مقطع دکتری ” کارآفرینی ” است.
رشته کارآفرینی از رشته های گروه علوم انسانی محسوب می شود که در دفترچه ثبت نام کنکور دکتری به شرایط ثبت نام آن اشاره شده است. کلیه داوطلبانی که دارنده مدرک تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد هستند می توانند در آزمون این کدرشته محل شرکت نمایند. این رشته طی سالهای اخیر پذیرش دانشجو به صورت روزانه، نوبت دوم شبانه، دانشگاه آزاد و پردیس های خودگردان بین الملل داشته است.
پذیرش این رشته در مقطع دکتری به صورت کنکور بوده و پذیرش بدون کنکور مدیریت کسب و کار برای کارآفرینان، صرفا از طریق ثبت نام در دوره MBA مدیریت کسب و کار موسسات آموزش آزاد مهارتی نظیر موسسه ثروت آفرینان امکانپذیر است.
در ادامه توضیحات تکمیلی در مورد سوالات و منابع آزمون دکتری کارآفرینی و ثبت نام بدون کنکور مدیریت کسب و کار شرح داده شده است.
منابع کنکور دکتری کارآفرینی مدیریت کسب و کار
سازمان سنجش آموزش کشور لیست منابع کنکور دکتری کارآفرینی را به طور مشخص و قطعی اعلام نکرده و تنها توضیحی که شرح داده شده، عناوین دروس امتحانی در سطوح کارشناسی و کارشناسی ارشد است.
بنابراین منابع اعلام شده در این مقاله نیز نزدیک ترین منابع به عناوین اعلام شده آزمون دکتری کارآفرینی هستند که در بازار موجود است:
منابع آزمون دکتری مدیریت کارآفرینی:
منابع آزمون دکتری مدیریت کارآفرینی شامل سوالات استعداد تحصیلی، زبان انگلیسی و دروس تخصصی به شرح زیر است:
استعداد تحصیلی:
منابع | جزوه مکاتبه ای ماهان |
سرفصل ها | کلیه مطالب |
زبان انگلیسی:
منابع | جزوه مکاتبه ای ماهان |
سرفصل ها | کلیه مطالب |
دروس تخصصی:
عناوین درسی | ضرایب |
1) آمار و کاربرد آن در مدیریت | 4 |
2) مبانی سازمان و مدیریت | 4 |
3) اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام | 4 |
4) نظریه های کارآفرینی | 4 |
5) تئوری های نوآوری | 4 |
6) مدیریت استراتژیک پیشرفته | 4 |
7) استعداد تحصیلی | 1 |
8) زبان انگلیسی | 1 |
آمار و کاربرد آن در مدیریت
منابع | آمار در اقتصاد و بازرگانی، محمد نوفرستی، نشر رسا
آمار و کاربرد آن در مدیریت، عادل آذر، منصور مومنی و سعید جعفری آمار و احتمالات، عادل آذر آمار و کاربرد آن در مدیریت، هادی رنجبران آمار و کاربرد آن در مدیریت، وحید ناصحی فر تئوری احتمالات و آمار کاربردی (تحلیل آماری)، اکبر عالم تبریز، بابک حاجی محمدرضا تبریزی |
سرفصل ها | آمار توصیفی: کلیات آمار، پارامترهای مرکزی و پراکندگی داده های پیوسته و گسسته، مبانی احتمال، تابع احتمال گسسته و پیوسته
متغیرهای تصادفی پیوسته و گسسته، امید ریاضی، میانه، کو واریانس، گشتاور، معیارهای تصمیم گیری در شرایط ریسک توزیعهای احتمال گسسته و پیوسته، حد مرکزی، مارکوف، چی بی شف، توزیع نمونه ای واریانس، توزیع نمونه ای نسبت نمونه، توزیع نمونه ای تفاضل نسبت دو نمونه برآوردهای نقطه ای و فاصله ای، فاصله اطمینان برای واریانس، نسبت و مجموع نسبت دو جامعه، خطاهای آماری، آزمون نیکویی برازش، آزمون استقلال، خطاهای نوع اول و دوم، فروش مدل رگرسیون، خطای معیار برآورد، ضریب همبستگی اسپیرمن، سریهای زمانی |
مبانی سازمان و مدیریت
منابع | مدیریت عمومی، مهدی الوانی، نشر نی
مبانی سازمان و مدیریت، علی رضائیان، انتشارات سمت تئوری سازمان: ساختار و طرح سازمان، تالیف استیفن رابینز، مهدی الوانی و حسن دانایی فرد، انتشارات اشراقی مبانی سازمان و مدیریت، محمد مقیمی، انتشارات نگاه دانش مبانی تئوری وطراحی سازمان،تالیف ریچارد ال دفت،ترجمه علی پارساییان ومحمداعرابی،انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی |
سرفصل ها | تئوری ساختار رابینز ناشر صفار، مدیریت عمومی الوانی نشر نی
مبانی سازمان و مدیریت مقیمی نشر راه دان، مبانی سازمان و مدیریت، رضائیان نشر سمت |
نظریه های کارآفرینی
منابع | تئوری کارآفرینی (نظام های اقتصادی و کارآفرینی)، محمود احمد پور دارياني، محمد كاظم نصيري
کارآفرینی پیشرفته، محمود احمدپور داریانی، علی ملکی کارآفرینی در سازمان های دولتی، سید محمد مقیمی، نشر فراندیش نظریه های کارآفرینی، یوسف وکیلی، سیدمحمد مقیمی، مرتضی اکبری، فرشاد رضوان، انتشارات دانشگاه تهران کارآفرینی: تعاریف، نظریات، الگوها، احمدپور داریانی، نشر جاجرمی کارآفرینی پیشرفته، احمدپور داریانی و ملکی، انتشارات راه دان کارآفرینی، رابرت هیسریچ، مایکل پیترز، ترجمه فیاض بخش، انتشارات دانشگاه صنعتی شریف نگرشی معاصر بر کارآفرینی (جلد ۱ و۲)، هاچ سل ریچارد دام، دانلد اف کوراتکو، ترجمه عامل محرابی، انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد کارآفرینی، احمدپور داریانی و عزیزی، نشر محراب قلم |
سرفصل ها | موفقیت،برنامه ریزی شغلی و مفاهیم اولیه-فرآیند کارآفرینی،ایده،فرصت-سیر تکاملی و تعاریف کارآفرینی-کارآفرینی در نظریه های اقتصادی و از دیدگاه اقتصاددانان
انواع کسب و کارها، روش های راه اندازی کسب و کار،برنامه کسب و کار فعالیت های مدیریتی و تولیدی در کسب و کارهای کارآفرینانه،فعالیتهای بازرگانی و مدیریت ریسک در کسب و کارهای کارآفرینانه،فعالیتهای حسابداری و مالی در کسب و کارهای کارآفرینانه دیده بان جهانی، توسعه کارآفرینی و محیط کسب و کار کارآفرینی از دیدگاه دانشمندان مدیریت،کارآفرینی از دیدگاه محققین علوم رفتاری،رهیافت جامعه شناسی، رهیافت جامعه شناسی،کارآفرینی اقلیتها-مدلهای کارآفرینی و رهیافتهای جایگزین کارآفرینی سازمانی،مدلهای کارآفرینی،آموزش کارآفرینی، بررسی تحقیقات کارآفرینی ، کارآفرینی دانشگاهی |
مدیریت استراتژیک پیشرفته
منابع | مبانی مدیریت استراتژیک، هانگر- ویلن، ترجمه محمد اعرابی، حمیدرضا رضوانی
مدیریت استراتژیک، فرد دیوید، ترجمه علي پارسیان و محمد اعرابی برنامه ريزي و مديريت استراتژيك، پيرس و رابينسون، ترجمه خليلي شوريني، نشر یادواره کتاب |
سرفصل ها | مبانی مدیریت استراتژیک هانگر و ویلن ترجمه اعرابی و رضوانی نشر پژوهشهای فرهنگی
مدیریت استراتژیک تامپسون و گمبل ترجمه عبدالوند و نیکومرام نشر مبلغان مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک تالیف حسینی و عزیزی نگرشی جامع بر مدیریت استراتژیک علی احمدی نشر تولید دانش مدیریت استراتژیک پیشرفته رسولی و صالحی نشر پیام نور مدیریت استراتژیک دیوید ترجمه اعرابی و پارسائیان نشر پژوهشهای فرهنگی |
تئوریهای نوآوری
منابع | مدیریت نوآوری (یکپارچه سازی تغییرات فناورانه، بازار و سازمان)، جو تید و جان بسنت، ترجمه محمدرضا آراستی و همکاران، جلد اول و دوم، انتشارات رسا
نوآوری باز (پارادایم نوین آفرینش و تجاری سازی فناوری)، هنری ویلیام چسبرو؛ ترجمه سید کامران باقری و مرضیه شاوردی، انتشارات رسا |
سرفصل ها | اهمیت، مفاهیم و انواع نوآوری (بررسی ابعاد نوآوری)، نسلهای مدلهای نوآوری، یادگیری و موفقیت در نوآوری، ایجاد سازمانهای نوآور و سازماندهی فرآیندهای نوآوری، تدوین راهبرد نوآوری، تدارک منابع نوآوری، شبکه های نوآوری
کارآفرینی و نوآوری در شرایط عدم قطعیت، تدوین طرح نوآوری، نوآوری در خلق محصولات و خدمات جدید کسب و کارهای ریسک پذیر، خلق ارزش و ثروت از نوآوری، یادگیری در فرآیند نوآوری، نوآوری باز و بسته، مدل کسب و کار و مدیریت دارایی فکری |
اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام
منابع | اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام، سیدمحمد مقیمی، نشر راه دان
مدیریت در اسلام، علی آقا پیروز، ابوطالب خدمتی، عباس شفیعی و سید محمود بهشتی نژاد، زیر نظر مهدی الوانی، انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه مدیریت ما (مدیریت اسلامی در پرتو نهج البلاغه امام علی علیه السلام)، علی اصغر پورعزت، بنیاد نهج البلاغه مدیریت اسلامی ،محمد حسن نبوی،انتشارات بوستان کتاب قم مدیریت اسلامی، سید علی اکبر افجه ای، انتشارات جهاد دانشگاهی دانشگاه علامه طباطبایی مدیریت از منظر کتاب و سنت، سید صمصامالدین قوامی، تهران، دبیرخانه مجلس خبرگان اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام، نشر مهربان مدیریت اسلامی و الگوهای آن، لطف الله فروزنده دهکردی، علی اکبر جوکار، انتشارات دانشگاه پیام نور مدیریت اسلامی (رویکردها)، علی نقی امیری و حسن عابد جعفری، انتشارات سمت اصول مدیریت اسلامی و الگوهای آن، ولی الله نقی پورفر، انتشارات مرکز مطالعات و تحقیقات مدیریت اسلامی |
سرفصل ها | کلیه بخش های کتاب ماهان چاپ پنجم |
ثبت نام بدون کنکور مدیریت کسب و کار برای کارآفرینان
دانشجویان، فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکتری رشته های مدیریت کسب و کار و کارآفرینی، همچنین کارآفرینان عزیز مشتاق یادگیری تکنیک های مدیریت کسب و کار می توانند برای ثبت نام بدون کنکور دوره MBA که یک دوره مهارتی آموزش آزاد است، شرکت نمایند.
دوره MBA مدیریت کسب و کار با سرفصل های کامل آموزشی مناسب فعالیت در بازار کار واقعی طراحی شده و به تمامی فعالان بازار کار و کارآفرینان پیشنهاد داده می شود.
بعد از اتمام دوره دانشپذیران می توانند در آزمون پایانی شرکت کرده و مدرک معتبر MBA دریافت کنند. جهت ثبت نام بدون کنکور مدیریت کسب و کار و مشاوره رایگان جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان موسسه ثروت آفرینان تماس حاصل فرمایید.
اوووپس! ما نمی توانیم فرم شما را پیدا کنیم.
چقدر این پست مفید بود؟
روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!
میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:
اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.