0
تومان
0
تومان

برند شخصی خود را پاس بدارید

آنچه در این مقاله می‌خوانید

()

ما بعد از اینکه در مقاله “برند سازی” صحبت کردیم، اکنون زمان رسیده است تا کمی نیز در خصوص برند شخصی صحیت کنیم. اگر شما هم قصد دارید تا با این مبحث بیشتر از قبل آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم تا به پایان این مطلب با موسسه ثروت افرینان همراه باشید.

 

برند شخصی، راهی برای موفقیت

آبروی اشخاص ظرف سال های دراز به دست می آید؛ اما در یک لحظه از دست می رود. چهره کاری شما و برند شخصی تان نیز در زمره همین آبرو جای می گیرد. فعالیت های طولانی مدت، ارتباط با افراد، انجام درست یا نادرست کارها، سطح تخصص، برخورد با مشتری و موارد بسیار دیگر در طول سال ها به ایجاد یک عنوان یا برند خاص می انجامد که آن شما هستید. این برند به نوعی هویت حرفه ای شما محسوب می شود و باید با تمام توان از آن محافظت کنید.

پیشنهادهایی که در اینجا مطرح خواهند شد روش هایی است برای حفاظت از برند شخصی و تقویت آن. اگر شما در بازار و میان همکاران برند مشهور و خوش نامی باشد، مانند یک کالا یا خدمت مطلوب، توجه را به خود جلب خواهیدکرد. در حالی که اگر چهره نامناسبی ارائه داده باشید، برای ادامه مسیر حرفه ای به مشکلات جدی برخورد می کیند. پس بهتر است تصویه های زیر را به دقت بخوانید و بهبود برند شخصی را جدی تر بگیرید.

 

پیشنهادهایی برای موفیت در برند شخصی

۱- عملکرد مطلوب و یکپارچه داشته باشید

در کار خود با صداقت و صراحت عمل کنید و حقوق دیگران را در نظر بگیرید. سعی کنید در بربر پولی که دریافت می کنید بهترین عملکرد ممکن را ارائه دهید و مسئولیت کامل کار خود را بپذیرید. اگر به مشکلی برخوردید، با آرامش و متانت برای حل آن اقدام کنید. البته این کار به درجه بالایی از خودشناسی نیاز دارد که در طول زمان دست یافتنی است. به یاد داشته باشید که یکپارچگی و هماهنگی شخصیتی عامل بسیار موثری در شکل گیری برند شماست.
عملکرد مطلوب در برند شخصی

۲- به دیگران احترام بگذارید

اغلب آسیب هایی که به یک برند وارد می شود به سبب بی احترامی است. مشتری یا همکار شما اگر مورد توجه و احترام شما باشد، ممکن است مشکلات کاری، کیفیت نامطلوب و دیگر موارد را به سادگی بپذیرد. سعی کنید در مواجهه با دیگران احترام مقابل را همواره رعایت کنید. البته گاهی کنترل خشم و تسلط بر خود بسیار دشوار است؛ اما می توانید با تمرین و تلاش این ویژگی را به دست آورید. احترام متقابل در محیط کار در کنار صمیمیت به درجه ای از فاصله نیز احتیاج دارد. بسیاری از ناراتی ها ناشی از صمیمیت نامناسب و نزدیکی بیش از اندازه است. حفظ فاصله دوستانه مناسب با همکاران و مشتریان می تواند به ایجاد فضای احترام آمیز و تقویت برند شخصی شما منتهی شود.

احترام به دیگران در برند شخصی

۳- ظاهری آراسته داشته باشید

عقل مردم به چشم آن ها است! این ضرب المثل با آن که به صورت طعنه آمیز به کار می رود، اما در بسیاری از موارد حقیقت دارد. نخستین برخورد همکاران و مشتریان شما صرفا به قضاوت درباره امور ظاهری خود را تاحد امکان آراسته سازید. اگر اضافه وزن دارید در اولین فرصت فرم ایده آل و مطلوب بدنی را به دست آورید. از پوشیدن لباس مناسب در محیط کار پرهیز نکنید و همیشه با بیشترین حد از زیبایی و آراستگی (البته مطابق با معیارهای اجتماعی و کاری) در محیط کاری خود حضور یابید. از این راه تاثیر شما بر دیگران بهبود یافته و برند شخصی تان ارتقا می یابد.

برای برند سازی به پول و زمان اهیمت دهید

۴- به زمان و پول اهمیت بدهید

همکاران و مشتریان شما به دقت عملکردتان را تحلیل می کنند. آن ها زمانی به شما اعتماد خواهند کرد که رویکرد مناسب به پول و زمان را مشاهده نمایند به طور مثال، اگر همواره بر اساس وقت شناسی رفتار کنید و برای هر لحظه از زمان کاری خود اهمیت قائل شوید، تاثیر قابل توجهی بر ذهن مخاطب خواهیدگذاشت. شا با شرکت در دوره ثروت آفرینی موسسه ثروت آفرینان، می توانید درخصوص نحوه های کسب پول و اهمیت دادن به آن، اطلاعات بیشتری را کسب کنید.
سعی کنید براساس زمان بندی به قرارها وفادار باشید و هرگز خارج از زمان مورد نظر درخواست دیگران را انجام ندهید. همین موضوع درباره پول و منابعی که در اختیار دارید نیز صادق خواهدبود. این روش موجب افزایش اعتماد به نفس شما خواهدشد و چهره ای توانا از شما به نمایش خواهدگذاشت.

۵- نحوه حضور در شبکه های مجازی را مدیریت کنید

بخش عمده ای از آسیب های شخصیتی در جوامع امروز ناشی از نقش مخرب اینترنت و شبکه های مجازی است. اگر به دنبال برندی شاخص از خود هستید، بهتر است حضور خود را در این فضاها تحت کنترل دائمی درآورید. می توانیداز توصیه های گوناگونی که در این زمینه ارائه شده است، بهره بگیرید. اما نکته اصلی در این مدیریت آن است که منطبق با نیازهای واقعی در این شبکه ها حضور داشته باشید؛ هرگز بیش از آنچه لازم است مشارکت نکنید و اطلاعات شخصی خود را مانند کالایی ارزشمند محافظت کنید.۶- همیشه خودتان باشید.

شما همچنین با مطالعه مقاله “راهنمای گام به گام فروش در شبکه های اجتماعی” می توانید در کنار ساخت برند شخصی، فروش کسب و کارتان را نیز افرایش دهید.

حضور در شبکه های اجتماعی در برند شخصی

آخرین و شاید مهم ترین توصیه در ایجاد برند شخصی و درخشان این است که اصیل باشید. به این معنا که همیشه مطابق با احساسات، افکار و خواسته های واقعی خود عمل کنید. ممکن است هر یک از ما در زندگی، الگویی داشته باشیم. اما هر یک از این الگوها تنها از جهتی خاص مهم اند. در حالی که شخصیت «کل» یکپارچه است و باید آن را در کلیت پذیرفته و محترم بشماریم. مطمئن باشید که صداقت شخصیتی و اصالت رفتاری در شما، کلید اصلی برای ایجاد برندی موفق، خوش نام و پول ساز خواهد بود.
سخن پایانی
ما در این مطلب در خصوص برندسازی و چگونگی ساخت برند شخصی صحبت کردیم. همچنین پیشنهادهایی برای موفقیت در برندسازی شخصی به شما دادیم. شما می توانید برای موفقیت هرچه بیشتر در این زمینه برند شخصی در دوره جامع mba موسسه ثورت آفرینان شرکت نید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره جامع کوچینگ سوئیسی