ما بعد از اینکه در مقاله “برند سازی” صحبت کردیم، اکنون زمان رسیده است تا کمی نیز در خصوص برند شخصی صحیت کنیم. اگر شما هم قصد دارید تا با این مبحث بیشتر از قبل آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم تا به پایان این مطلب با موسسه ثروت افرینان همراه باشید.
برند شخصی، راهی برای موفقیت
آبروی اشخاص ظرف سال های دراز به دست می آید؛ اما در یک لحظه از دست می رود. چهره کاری شما و برند شخصی تان نیز در زمره همین آبرو جای می گیرد. فعالیت های طولانی مدت، ارتباط با افراد، انجام درست یا نادرست کارها، سطح تخصص، برخورد با مشتری و موارد بسیار دیگر در طول سال ها به ایجاد یک عنوان یا برند خاص می انجامد که آن شما هستید. این برند به نوعی هویت حرفه ای شما محسوب می شود و باید با تمام توان از آن محافظت کنید.
پیشنهادهایی که در اینجا مطرح خواهند شد روش هایی است برای حفاظت از برند شخصی و تقویت آن. اگر شما در بازار و میان همکاران برند مشهور و خوش نامی باشد، مانند یک کالا یا خدمت مطلوب، توجه را به خود جلب خواهیدکرد. در حالی که اگر چهره نامناسبی ارائه داده باشید، برای ادامه مسیر حرفه ای به مشکلات جدی برخورد می کیند. پس بهتر است تصویه های زیر را به دقت بخوانید و بهبود برند شخصی را جدی تر بگیرید.
پیشنهادهایی برای موفیت در برند شخصی
۱- عملکرد مطلوب و یکپارچه داشته باشید
۲- به دیگران احترام بگذارید
اغلب آسیب هایی که به یک برند وارد می شود به سبب بی احترامی است. مشتری یا همکار شما اگر مورد توجه و احترام شما باشد، ممکن است مشکلات کاری، کیفیت نامطلوب و دیگر موارد را به سادگی بپذیرد. سعی کنید در مواجهه با دیگران احترام مقابل را همواره رعایت کنید. البته گاهی کنترل خشم و تسلط بر خود بسیار دشوار است؛ اما می توانید با تمرین و تلاش این ویژگی را به دست آورید. احترام متقابل در محیط کار در کنار صمیمیت به درجه ای از فاصله نیز احتیاج دارد. بسیاری از ناراتی ها ناشی از صمیمیت نامناسب و نزدیکی بیش از اندازه است. حفظ فاصله دوستانه مناسب با همکاران و مشتریان می تواند به ایجاد فضای احترام آمیز و تقویت برند شخصی شما منتهی شود.
۳- ظاهری آراسته داشته باشید
عقل مردم به چشم آن ها است! این ضرب المثل با آن که به صورت طعنه آمیز به کار می رود، اما در بسیاری از موارد حقیقت دارد. نخستین برخورد همکاران و مشتریان شما صرفا به قضاوت درباره امور ظاهری خود را تاحد امکان آراسته سازید. اگر اضافه وزن دارید در اولین فرصت فرم ایده آل و مطلوب بدنی را به دست آورید. از پوشیدن لباس مناسب در محیط کار پرهیز نکنید و همیشه با بیشترین حد از زیبایی و آراستگی (البته مطابق با معیارهای اجتماعی و کاری) در محیط کاری خود حضور یابید. از این راه تاثیر شما بر دیگران بهبود یافته و برند شخصی تان ارتقا می یابد.
۴- به زمان و پول اهمیت بدهید
۵- نحوه حضور در شبکه های مجازی را مدیریت کنید
بخش عمده ای از آسیب های شخصیتی در جوامع امروز ناشی از نقش مخرب اینترنت و شبکه های مجازی است. اگر به دنبال برندی شاخص از خود هستید، بهتر است حضور خود را در این فضاها تحت کنترل دائمی درآورید. می توانیداز توصیه های گوناگونی که در این زمینه ارائه شده است، بهره بگیرید. اما نکته اصلی در این مدیریت آن است که منطبق با نیازهای واقعی در این شبکه ها حضور داشته باشید؛ هرگز بیش از آنچه لازم است مشارکت نکنید و اطلاعات شخصی خود را مانند کالایی ارزشمند محافظت کنید.۶- همیشه خودتان باشید.
شما همچنین با مطالعه مقاله “راهنمای گام به گام فروش در شبکه های اجتماعی” می توانید در کنار ساخت برند شخصی، فروش کسب و کارتان را نیز افرایش دهید.
چقدر این پست مفید بود؟
روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!
میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:
اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.