0
تومان
0
تومان

عادت های بدی که باید همین امروز نابودشان کنید

آنچه در این مقاله می‌خوانید

بسیاری از ما عادت داریم که تصمیمات بزرگ زندگی را به اول هفته، اول ماه و یا حتی اول سال منتقل کنیم. اما متاسفانه در بسیاری از موارد این تصمیمات هرگز عملی نمی شوند. برای ایجاد تغییرات مثبت و دوری کردن از عادت های بد حتی ساعتی تعلل جایز نیست. اگر شما نیز تعدادی از عادت های اشتباه لیست زیر را دارید، به شما توصیه میکنیم که از همین امروز این عادات را در خودتان بکُشید.

عادت های بدی که باید همین امروز نابودشان کنید
عادت چک کردن شبکه های اجتماعی در زمان کار

شبکه های اجتماعی استادانه به نحوی طراحی شده اند که شما را همیشه در خود نگه دارند. غرق شدن در تلگرام، فیسبوک و.. میتواند سرگرم کننده باشد اما از طرفی میتواند کل روز شما را به باد دهد. بهترین راه این است که نوتیفیکیشن های گوشی خودتان را خاموش کنید و در زمان استراحت آن را چک کنید.

عادت فکر کردن به این که همه چیز در مورد شماست

رئیس اخمو در حال توطئه برای اخراج شما نیست، همکارتان به مدل موی شما نمی خندد. آنها در حال فکر کردن به زندگی و موارد و مشکلات خودشان هستند نه شما. لازم است که این تفکرات را از خودتان دور کنید.

عادت انجام همزمان چندکار

علم ثابت کرده است که تنها ۲% از ما میتوانند همزمان چندکار را انجام دهند و multi-task هستند. پس تلاش نکنید. به جای اینکار کارهای لیست تان را به ترتیب اولویت و یک به یک انجام دهید. صفحات اضافی مرورگر و برنامه های غیرضروری و غیر مرتبط با کارتان را ببندید و پس از اتمام یکی به سراغ دیگری بروید.

عادت های بدی که باید همین امروز نابودشان کنید
عادت مقایسه کردن خودتان با دیگران

این بازی هرگز به نفع شما تمام نخواهد شد. همیشه افراد بهتر، پولدارتر و شادتری نسبت به شما وجود دارند. همیشه بر روی خودتان، سلامتی تان و تفکرات خودتان تمرکز کنید. به این صورت همیشه برنده خواهید بود.

عادت شکایت کردن

ارزشش رو ندارد. مراقب کلماتی که از دهانتان خارج می شود باشید، آنها بر شما و مردم اطراف شما تأثیر می گذارند. از چیزهای خوب صحبت کردن باعث اتفاق افتادن چیزهای خوب می شود و صحبت از چیزهای منفی، اتفاقات منفی را بیشتر می کند.

عادت وقت تلف کردن با افراد منفی

اگر آنها شما را دوست ندارند و حمایتتان نمی کنند، از شرشان خلاص شوید. نیاز به جنجال و هیاهو نیست، فقط از دسترس شان خارج شوید. آنها متوجه نخواهند شد، چون آنها بیش از اندازه خود محورند.

عادت های بدی که باید همین امروز نابودشان کنید
عادت ملاقات های طولانی و غیر ضروری

ملاقات کمتر به معنی کار بیشتر است. ما همه بزرگسال هستیم و به درستی میتوانیم بین اجتماعی بودن، خوش گذرانی و موفقیت در کارمان تعادل برقرار کنیم.

عادت “بله” گفتن

از بله گفتن به همه دست بکشید. با جواب مثبت دادن به کارها و مسوولیت های غیرضروری ممکن است که برای اولویت های اصلی خودتان وقت کافی نداشته باشد و این باعث سرخوردگی شما خواهد شد.

عادت بیزاری از خود و افکار خود

شما در کاری که انجام می دهید خوبید و اگر نمیتوانید این صدای منفی درون سرتان را وادار به سکوت کنید نیاز به یک تفکر عمیق برای غلبه بر این مشکل دارید.

عادت نشستن

دست از نشستن بردارید. به خودتان یک تکانی بدهید. بدوئید، ورزش کنید و تحرک داشته باشید. هرکاری که می کنید دست از نشستن بی هدف بردارید.

عادت کم توقع بودن

قانع شدن به چیزهای کوچک و نجنگیدن برای اهداف بزرگ، آن هم در سنین جوانی همان درجا زدن است.

عادت لاف زدن در مورد نتیجه کار پیش از اتفاق افتادن آن

مغز شما فکر می کند که آن را انجام داده است، تنها تا زمانیکه آن را به جهان اعلام میکنید. از این عادت دوری کنید.

عادت بهانه تراشی

زمانی که مشغول کاری هستید، مسوولیت آن را قبول کنید و این عادت دلیل تراشی را از بین ببرید. توجیهات و بهانه تنها اعتبار شما را زیر سوال می برند.

عادت شایعه پراکنی برای افراد مشهور

شما یک فرد بزرگسال هستید و این نباید یک سرگرمی برای شما باشد. این کار غذای نامناسبی برای مغزتان است. شاید در ابتدا جالب و سرگرم کننده باشد اما همیشه نتیجه روانی منفی خواهد داشت.

عادت های بدی که باید همین امروز نابودشان کنید
عادت نگرانی نسبت به همه چیز

داشتن شک و تردید نسبت به مسائل پیرامون تا حدی خوب است، اما بدبینی شما جهان را تغییر نمی دهد و یا باعث ایجاد انگیزه در مردم نمی شود و حتی ایده خلاقانه ای هم بوجود نمی آورد. بدبینی بیش از اندازه تنها باعث پایین کشیدن شما می شود.

عادت نگرانی نسبت به مسائل خارج از کنترل

زمان، انرژی و منابع خودتان را بر روی بهبود خودتان صرف کنید. شما می توانید همه چیز را در بدن خودتان کنترل کنید. تنها کافیست که فکر کنید و تفکر خود را عملی کنید. کنترل خودتان شما را مسلط به همه چیز خواهد کرد.

عادت به تصور اینکه همه چیز باید کامل باشد

این عملی نیست، هرگز. این تصور تنها یک شکل پیچیده ای از به تعویق انداختن کار است که جلوه ای از یک ترس عمیق است. این عادت اشتباه را از سر راه خود بردارید.

سیمین نوربخش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین دوره های آموزشی

دوره جامع کوچینگ سوئیسی