سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
100% پرداخت مطمئن!
0

تکنیک های فروش اینترنتی برای افزایش فروش سایت

فهرست مطالب

 راز موفقیت در فروش آنلاین، دانستن تکنیک های فروش اینترنتی در فروشگاه های آنلاین است. با دانستن تکنیک های فروش اینترنتی شما هم می توانید فروش خود را در فروشگاه های تازه راه اندازی شده و فروشگاه های قدیمی افزایش دهید. 

برای رسیدن به این افزایش فروش، نیاز به توصیه هایی فراتر از تکنیک های عمومی دارید. به همین منظور قصد داریم در این مقاله، نکات کلیدی و بنیادی برای فروش اینترنتی را شرح دهیم. با رعایت نکات و آموزش هایی که ارائه کرده ایم، می توانید تجارت خود را گسترش دهید و در مسیر موفقیت قدم های موثر بردارید. 

طی تحقیقات و مطالعات انجام شده در زمینه فروش آنلاین و حوزه فروش از طریق فروشگاه های آنلاین، نتایج ارزشمندی به دست آمده که شیوه ها و روش های افزایش فروش آنلاین را نشان می دهد.

این تکنیک های فروش آنلاین مربوط به نکات تخصصی و عمومی در بازار کار اینترنتی است که به افزایش استراتژیک و بلند مدت فروش اینترنتی شما کمک می کند. با کمک تکنیک های فروش آنلاین فرقی ندارد که فروش شما کالای فیزیکی باشد یا خدمات، به هر صورت موفق خواهید شد. 

تکنیک های فروش اینترنتی

تکنیک های فروش اینترنتی برای افزایش فروش

پیشنهاد می کنیم، برای افزایش فروش خود در فروشگاه آنلاین، تکنیک های فروش اینترنتی برای افزایش فروش را در نظر داشته باشید:

  1. مزیت های کالا یا خدمات خود را به وضوح به نمایش بگذارید. 
  2. از تصاویر جذاب برای نمایش کالا یا خدمات خود استفاده کنید.
  3. با تاکید بر پشتیبانی و پاسخگویی به مشتریان، جلب اعتماد کنید. 
  4. نماد اعتماد الکترونیکی یا همان E-Namad برای سایت فروشگاهی خود بگیرید. 
  5. اطلاعات دقیق از مشخصات کالا و جزئیات خدماتی که ارائه می کنید، درج نمایید. 
  6. در فروش محصولات و خدمات خود صادقانه عمل کنید. 
  7. از تبلیغات برای برندسازی استفاده کنید. 
  8. می توانید از افزونه های تبلیغاتی یا Ad Extensions برای دریافت کلیک بیشتر برای سایت فروشگاهی خود استفاده کنید. 
  9. یکی از بهترین روش های تبلیغاتی برای سایت های فروشگاهی، استفاده از تبلیغات کلیکی است.
  10. علاوه بر این می توانید از سیستم کلیکی  AdWords گوگل بهره ببرید. اد-ورز کردن، روشی ساده برای افزایش کلیک سایت فروشگاهی است. امروزه بسیاری از سایت های معروف و معتبر را مشاهده می کنیم که با وجود داشتن روزانه 4-5 میلیون کلیک و ورود کاربران، از AdWords برای افزایش بیشتر بازدیدهای سایت خود استفاده می کنند. در این شرایط فرقی ندارد که سایت شما قوی باشد یا نه، به هر حال با پرداخت هزینه جایگاه به گوگل، میتوانید جایگاه های نخست در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل را به خود اختصاص دهید. 
  11. موتور جستجوگر Bing نیز سیستمی مشابه AdWords گوگل دارد. 
  12. رضایت کاربران و اعتماد مشتریان خود را در معرض نمایش قرار دهید.
  13. اگر سایت  فروشگاهی شما در زمینه ارائه خدمات و سرویس ها است، می توانید با اجازه از مشتریان خود، گروهی از آنها را که مشتری خوبتان هستند، معرفی کنید. 
  14. از پیشنهادات لحظه ای و محدود استفاده کنید، نظیر تخفیف های موفقیت، ارسال رایگان ،اشانتیون و … .
  15. می توانید تضمین بازگشت وجه بی قید و شرط را در شرایط فروش خود اضافه کنید.
  16. در فروش کالاها بهتر است گستردگی محصولات را محدودتر کنید یا امکانی فراهم کنید که تمام محصولات یکجا قرار نگیرند و در دسته های مختلف به نمایش گذاشته شوند. زیرا تشابه زیاد محصولات باعث سردرگمی بازدید کننده شده و به همین دلیل اغلب خرید انجام نمی شود. 
  17. از سیستم Lookalike Audiences فیسبوک برای پیدا کردن مشتریان هدفمند استفاده کنید. با این روش می توانید مشتریان واقعی و ثابت خود را بیشتر کنید. فیسبوک در این زمینه به شما کمک می کند و می توانید با استفاده از این شبکه اجتماعی مشتریان بالقوه برا به مشتریان بالفعل تبدیل کنید.
  18. پیچیدگی فرآیند سفارش و پرداخت آنلاین را تا حد امکان کاهش دهید. جالب است بدانید اگر این فرایند دشوار باشد، خریدار از خرید خود منصرف می شود. به گزارش Business Insider مبلغی بیش از 10 تریلیون دلار سالانه در سبدهای خرید کاربران اینترنتی رها می شود. 
  19. موجودی انبار کالاهای خود را به روز کنید، زیرا در صورتی که موجودی نداشته باشید و مشتری از سایت فروشگاهی شما خرید کند، حتی در صورت بازگشت وجه، معمولا با یک مشتری عصبانی روبرو می شوید که نام سایت شما را از یاد نخواهد برد.
  20. روش‌ های پرداخت را تا جایی که ممکن است بیشتر کنید. (پرداخت آنلاین، پرداخت با شارژ کیف اعتباری، پرداخت در محل و …).
  21. صفحات فرود (Landing Pages) اضافی را حذف کنید. می توانید طیف بسیار وسیع تری از کالا و محصولات را در کمترین زمان ممکن به نمایش درآورده و مشتری هدفمند خود را خیلی راحت تر پیدا کنید.
  22. از ابزار تبلیغات Gmail استفاده کنید و لینک صفحات فروشگاهی خود را در صندوق ایمیل مشتریانتان به نمایش بگذارید.
  23. از تبلیغات PPC به درستی استفاده کنید. این تبلیغات همان تبلیغات تصویری یا متنی است که با کلیک بر روی آنها به صفحات غیر مرتبط دیگری وارد می شوید. اگر چه این روش ها به نوعی گول زدن مخاطب است اما امروزه از آن استفاده می شود زیرا از میان بازدید کنندگانی که وارد سایتتان می شوند ممکن است برخی از آنها خرید کنند. اگر می خواهید به درستی از این شیوه تبلیغاتی استفاده کنید بهتر است با مخاطب رو راست باشید و به جای فریب دادن آنها، موضوعی جذاب برای کلیک بر روی تبلیغ پیدا کنید. به طور مثال اگر مخاطب روی تبلیغ رژ لب کلیک می کند نباید با صفحه فروش قطعات کامپیوتر روبرو شود.
  24. به بازخوردهای مشتریان به دقت توجه کنید این عمل به صورت حرفه ای بر عهده سئوکاران و از طریق سایت های مختلف آنالیزور نظیر گوگل آنالیتیک انجام می شود. 
  25. از روش های اشانتیون و هدیه دادن استفاده کنید مردم عاشق چیزهای مجانی هستند.
  26. می توانید برای افزایش فروش خود از سیستم تحقیقاتی “شخص خریدار” یا “Buyer Persona” استفاده کنید. این سیستم از تکنیک های فروش اینترنتی است و Buyer Persona یا شخص (شخصیت) خریدار یک روش کاربردی برای وب سایت ها و فروشگاه های آنلاین محسوب می شود. این تکنیک به شناسایی بهترین و سودمندترین مشتریان کمک می کند. شیوه اجاره کار، از طریق تنظیم یک فرم با مشخصات مورد نظر برای تشخیص مشتری هدفمند است و خریدار این فرم را با مشخصات خود تکمیل می کند. پیاده سازی این سیستم در شناخت بازار و مشتریان ایده آل موثر است. این یکی از تکنیک های فروش اینترنتی است که به نوعی نظرسنجی محسوب می شود. 
  27. از سیستم قیمت گذاری درجه بندی شده استفاده کنید. به طور مثال محصولات و خدمات را در سه دسته ارزان قیمت، متوسط و گران قیمت دسته بندی کنید تا بازدیدکنندگان با توجه به بودجه ای که در نظر گرفته اند، خدمات و کالاها را بررسی و مقایسه کنند. به این تکنیک فروش اینترنتی اصطلاحاً قیمت گذاری دلپذیر (Decoy Pricing) گفته می شود. این روش از تکنیک های فروش اینترنتی بسیار موثر برای افزایش فروش آنلاین است. روش کار بسیار ساده است و کافیست محصولات مشابه را در سه بازه قیمت پایین، متوسط و بالا، دسته بندی کنید. محصولات هدف خود را در بازه وسط قرار دهید تا با این شیوه مشتری را تشویق به خرید کنید. این همان شیوه ای است که هنگام خرید بسته های اینترنتی یا شارژ شهریه باشگاه های ورزشی با آن روبرو می شوید. به طور مثال:
  1. بسته 1 گیگ اینترنت 10 هزار تومان
  2. بسته 5 گیگ اینترنت 13 هزار تومان
  3. بسته 7 گیگ اینترنت 25 هزار تومان

در این شیوه قیمت گذاری، هدف اصلی، فروش بسته 5 گیگ به قیمت 13هزار تومان است و در این شرایط خرید این بسته بسیار مقرون به صرفه به نظر می رسد! در صورتی که فقط این یک نمایش تبلیغاتی است و بس!

شما هم می توانید از این تکنیک برای افزایش فروش آنلاین خود استفاده کنید. مشتریان به یک حساب سرانگشتی، پی می برند که کدام خرید مقرون به صرفه تر است و اقدام به خرید می کنند. در صورتی که حقیقت این است که تنها گزینه ای که پیش رو دارند همان گزینه هدف شما است و خرید گزینه های دیگر منطقی به نظر نمی رسد و مشتری خرید می کند و خرید گزینه هدف، برای او دلپذیر خواهد بود. 

با این روش مشتری را به سمت خرید کردن محصول یا خدمات مورد نظر خود سوق می دهید. البته در بعضی موارد، خریداران به سراغ گزینه ارزان تر یا گران قیمت تر می روند که باز هم سود این معامله برای فروشنده است. این یکی از تکنیک های فروش اینترنتی روانشناسی می باشد که در واقع به نوعی با فریبکاری همراه بوده ولی اغلب مشتریان به آن توجه نمی کنند. به این شیوه فروش، اثر تسلط نامتقارن (Asymmetric Dominance Effect) نیز می گویند. 

تکنیک های فروش اینترنتی

  1. از پیشنهاد پاپ آپ (Opt-In Pop-Up Offer) استفاده کنید. استفاده از سایت هایی که خدمات پاپ آپ ارائه می کنند، از شیوه های تبلیغاتی موثر به شمار می رود. در این شیوه از تبلیغات می توانید با روش های مختلف، از پاپ آپ ها استفاده کنید. 

پاپ آپ یک کادر تبلیغ است که در پایین سیستم کامپیوتر یا در گوشی موبایل مشترکین پاپ آپ، به نمایش در می آید و با اعضای پوش، با انتخاب نوتیفیکیشن دریافتی، وارد صفحه هدف تبلیغ در سایت شما می شود.

می توانید ارسال پوش یا پاپ آپ را به صورت رایگان یا پولی انجام دهید. اگر سیستم پاپ آپ را بر روی سایت خود تنظیم کرده باشید، زمانی که بازدیدکنندگان وارد سایت شما می شوند، با پیشنهاد عضویت در پاپ آپ روبرو خواهند شد.

در این شرایط اگر عضو شوند، هر زمانی که شما نوتیفیکیشن ارسال کنید، اعضای پوش نوتیفیکیشن می توانند پاپ آپ شما را ببینند. در این شرایط ارسال برای شما کاملا رایگان خواهد بود.

اما اگر شیوه های دیگر برای ارسال پاپ آپ را انتخاب کنید نظیر ساختن کمپین های تبلیغاتی غیر رایگان و ارسال پوش نوتیفیکیشن از سایت های دیگر، این امر برای شما با هزینه همراه خواهد بود. با توجه به شرکت ارائه دهنده خدمات پاپ آپ، تعرفه این هزینه ها متفاوت خواهد بود.

به طور مثال ممکن است هزینه بر حسب کلیک یا برحسب ارسال محاسبه شود. لازم به ذکر است که زمانی که پوش نوتیفیکیشن ارسال می کنید از میان انبوه ارسال انجام شده بنا به دلایل مختلف، فقط تعداد محدودی از طریق لینک متصل به پوش، وارد صفحه مورد نظر از سایتتان خواهند شد.

اگر ارسال پاپ آپ را از طریق پنل اعضای شخصی سایت خودتان انجام دهید ممکن است بعد از هر بار ارسال پوش، با تعدادی ریزش و تعدادی عضویت جدید در پنل پوش خود روبرو شوید. 

پیاده سازی زمان نمایش درخواست عضویت و ارسال پوش کاملا قابل تنظیم است و برای دریافت بیشترین ورودی از پاپ آپ، لازم است نوتیفیکیشن ها هوشمندانه ای را در زمان های معین انتخاب کنید. این موضوع نیاز به تکرار و بررسی رفتار بازدیدکنندگان و دریافت کنندگان پوش دارد. 

برای استفاده از سیستم پاپ آپ لازم است از شرکت ارائه دهنده خدمات، کد مربوطه را دریافت کرده و در قالب سایت خود کپی کنید. در استفاده از سیستم پاپ آپ نباید افراط کرد زیرا این امر موجب عصبانیت و آزار مخاطبین و از دست دادن اعتبار سایت و ریزش شدید اعضای پوش نوتیفیکیشن می شود.

حتی ممکن است از طرف برخی از بازدیدکنندگان ناراضی با کامنت های اعتراض در سایت خود مواجه شوید، بنابراین حتما با برنامه ریزی و هوشمندانه اقدام کنید. 

  1. فروش آنلاین خود را با سئو سایت فروشگاهی و بهینه‌سازی‌های موبایل گسترش دهید. به این معنی که سایت شما در هر دو حالت نمایش در کامپیوتر و موبایل قابل استفاده باشد. 

امروزه بیش با گسترش استفاده از موبایل و اینترنت گوشی، بسیاری از جستجوهای اینترنتی از طریق تلفن های هوشمند انجام می شود. اگر می خواهید سهم بزرگی از بازار فروش آنلاین را در اختیار داشته باشید، یکی از تکنیک های فروش اینترنتی، افزودن قابلیت نمایش سایت در گوشی های موبایل است. 

به این عمل، ریسپانسیو یا واکنش گرا گویند، اگر سایت شما ریسپانسیو نیست می توانید قالب سایت خود را تغییر دهید و از قالب هایی با قابلیت واکنش گرا استفاده کنید. اگر امکان تغییر قالب سایت خود را ندارید، می توانید از یک برنامه نویس برای کد نویسی و افزودن قابلیت ریسپانسیو استفاده کنید. 

از تکنیک های فروش اینترنتی، بهره بردن از پیاده سازی الگوریتم های صحیح گوگل یا همان بهینه سازی است. لازم است تمام قسمت های سایت فروشگاهی به درستی کار کند و قابل استفاده باشد. در غیر این صورت مشتری موفق به تکمیل فرایند پرداخت و خرید کالا و خدمات از سایت فروشگاهی شما نخواهد بود. 

بهتر است در آماده سازی سایت خود از قالب های ساده و خلوت استفاده کنید. این گونه طراحی سایت از تکنیک های فروش اینترنتی برای جلب نظر مشتری است. 

  1. سرعت لود سایت خود را افزایش دهید. حتما بارها برای شما پیش آمده که وارد سایتی شده اید که روی لینک مورد نظر خود کلیک کرده اید و مدت باز شدن صفحه درخواستی شما آنقدر طولانی شده که با دلخوری یا بی حوصلگی سایت را ترک کرده اید. اگر می خواهید چنین مشکلی برای سایت فروشگاهی شما ایجاد نشود، افزایش سرعت لود سایت از تکنیک های فروش اینترنتی برای بالابردن فروش است. 
  2. مشتریان خود را بعد از تحویل سفارش و دریافت پول فراموش نکنید. برای آنها فرم نظر سنجی ارسال کنید، از خریدشان تشکر کنید و … . این توجه باعث می شود مشتری به خریدار ثابت سایت شما تبدیل شود. 

دوره آموزش تکنیک های فروش اینترنتی موسسه ثروت آفرینان

به جرات می توان گفت، مهمترین مهارتی که هر فرد در زندگی خود می تواند بیاموزد، مهارت فروش موفق است. یک فروشنده موفق هرگز دست خالی و نیازمند پول باقی نمی ماند چون حتی می تواند شن را در شنزار بفروشد. به همین دلیل قصد داریم در این مبحث، به آموزش تکنیک های فروش موفق بپردازیم.

فروش به شکل های مختلف حضوری، تلفنی و اینترنتی انجام می شود. ساده ترین و پربازده ترین انواع فروش که بسیار مقرون به صرفه و با بازدهی بالا هستند، انواع فروش تلفنی و اینترنتی است. در این این مقاله به شرح تکنیک های فروش موفق اینترنتی و روش های فروش تلفنی موفق پرداخته ایم:

تکنیک های فروش موفق در کسب و کار

تکنیک های فروش موفق در کسب و کار که با صرف کمترین زمان در دامنه وسیعی تاثیرگذاری دارند شامل فروش تلفنی و اینترنتی می شود. از طریق فروش تلفنی و آشنایی با تکنیک های فروش تلفنی موفق دیگر نیازی به صرف زمان و هزینه برای ملاقات با مشتریان بالقوه و بالفعل را ندارید.

در فروش اینترنتی نیز با گروه وسیعی از مشتریان در فضای بیکران اینترنت در ارتباط خواهید بود. البته لازم است با روش های فروش اینترنتی موفق آشنایی داشته باشید. این شیوه های فروش اینترنتی می تواند از طریق موارد زیر باشد:

  • درج آگهی در سایت هایی نظیر دیوار، شیپور و …
  • از طریق وبلاگ هایی که به راحتی می توان ایجاد نمود
  • همچنین امکان طراحی سایت
  • استفاده از شبکه های اجتماعی
  • و …

تکنیک های فروش موفق اینترنتی

تکنیک های فروش موفق اینترنتی بسیار ساده و موثر هستند، در این قسمت به صورت مختصر و مفید روشهای فروش موفق اینترنتی را بازگو کرده ایم. اگر قصد افزایش فروش خود را دارید، پیشنهاد می دهیم به تکنیک های زیر توجه داشته باشید:

1- پرفروش ترین کالا و خدمات خود را در صفحه اصلی به نمایش بگذارید. مردم علاقه ای به تحقیق و بررسی ندارند و اغلب ترجیح می دهند پیرو اکثریت باشند. به همین دلیل از پرفروش ترین کالا و خدمات استقبال می کنند و آنها را برای خرید انتخاب می کنند.

بنابراین اگر می خواهید از چشم و هم چشمی مردم به نفع خودتان استفاده کنید، می توانید لیست پرفروش ترین کالاهای خود را در اختیار آنها بگذارید. فروش بالای یک محصول یا خدمات و یا توصیه شده از سوی متخصصان می تواند به افزایش فروش کمک کند.

2-حذف اسلایدرها در صفحه اصلی سایت را به خاطر داشته باشید . اسلایدرها به نظر جذاب می رسند و اغلب با سرعت تغییر می کنند، بعضی از سایت ها از اسلایدر استفاده می کنند اما این اسلایدر خوب است یا بد؟ شرکت زیمنس نیز برای تست، تصمیم گرفت در صفحه اصلی سایت خود از اسلایدر استفاده کند اما ظرف مدت کوتاهی آن را حذف کرد.

زیرا متوجه شد، کاربران و بازدیدکنندگان سایت با مشاهده اسلایدرها گیج می شوند و اصلا متوجه نمی شوند که هدف اسلایدرها نشان دادن صفحات دارای تخفیف است. به همین دلیل به سرعت اسلایدر را از صفحه اصلی سایت خود حذف کرد.

اگر قصد افزایش بازدید و هدایت بازدیدکنندگان به سوی صفحات فروشگاهی و تکمیل فرایند خرید را دارید، سایت خود را ساده کنید. بنابراین بهتر است فورا اسلایدر را از سایت فروشگاهی خود حذف کنید. می توانید فضای اسلایدر را به مهمترین هدف و شعار کسب و کارتان اختصاص دهید.

3-  اطلاعات تماس خود را به وضوح به نمایش بگذارید. با این روش اعتماد کاربران را جلب خواهید کرد. می دانند که اگر از شما خرید کنند باید از طریق شماره تلفن های مندرج در پشتیبانی سایت، پاسخگوی آنها باشید. طی تحقیقات انجام شده، نداشتن شماره تلفن موجب می شود خریداران به سایت شما اعتماد نکرده و اغلب آنها از خرید منصرف شوند.

4- فرم تماس ایجاد کنید؛ برای برقراری ارتباط با پشتیبانی فرم تماس یا تیکت ایجاد کنید.

5- در بخش ارتباط با ما، لینک ورود مستقیم به صفحه چت با پشتیبان در تلگرام یا واتساپ ایجاد کنید.

6- اگر بعد از فروش، مشتری ناراضی بود از رسیدگی به مشکل او سر باز نزنید. مشتریان ناراضی علاوه بر عدم خرید مجدد و توصیه عدم خرید به دیگران بابت غیر معتبر بودن سایت، اغلب می توانند برای ادامه فعالیت سایت شما دردسرهایی را ایجاد کنند.

7-یکی از تکنیک های فروش موفق اینترنتی این است که در نامگذاری محصولات و خدمات و جملاتی که به کار می برید دقت داشته باشید. تنها راه ارتباطی شما با مشتریان کلماتی است که به کار گرفته اید، بنابراین مهم است از تاثیر هر جمله و کلمه اطلاع داشته باشید.

8- محصولات و خدمات خود را در سه دسته قیمتی ارزان قیمت، قیمت متوسط و فروش فوق العاده تقسیم بندی کنید.

9- از تکنیک های فروش اینترنتی بسیار موثر، ایجاد طرح های مختلف فروش ایجاد کنید.

10- گاهی اوقات لازم است قیمت آخرین چیزی باشد که از آن سخن به میان می آید. بنابراین بهتر است ابتدا مشتری را ترغیب به خرید کنید.

11- اگر سایت شما در بالا و پایین صفحه قیمت محصول را نمایش می دهد بهتر است قیمت بالای صفحه را حذف کنید.

12- موضوع یا امکان رایگانی را در سایت خود به اشتراک بگذارید.

13- نماد اعتماد الکترونیک برای سایت خود بگیرید.

14- رضایتمندی مشتریان خود را در صفحه ای ویژه به نمایش بگذارید.

15- در مشتریان خود احساس فوری نیاز به خرید را ایجاد کنید. مثلا زمان یک هفته ای برای فروش محصول خود اعلام کنید یا تعداد آن را محدود اعلام کنید.

16- از تکنیک های فروش موفق اینترنتی بسیار مهم، ایجاد ضمانت بازگشت وجه است.  به خریدار اطمینان دهید که اگر از محصول یا کالای شما خوشش نیامده می تواند آن را بازگردانده و تمام پول خود را پس بگیرد.

17- فرایند پرداخت وجه را ساده کنید و اگر کاربر امکان پرداخت آنلاین ندارد، اجازه دهید که پرداخت در محل داشته باشد.

18- صفحه پرداخت را لینک های انتقال و تبلیغاتی پر نکنید. این کار باعث گیج شدن خریدار می شود.

19- نظرات مشتریان را به زبان خود بگویید. می توانید نظرات مشتریان را در صفحات تبلیغاتی سایت خود به کار ببرید و با توجه به دلایل اصلی خرید محصول، تبلیغ کنید.

20- از تکنیک های فروش اینترنتی عالی برای کسانی که کار آنها در زمینه فروش خدمات اینترنتی می باشد، این است که روی فروش اشتراک های طولانی مدت متمرکز شوید. می توانید با تنظیم تعرفه های خود، اشتراک های طولانی مدت را مقرون به صرفه نشان دهید.

به طور مثال برای مشتریان، خرید هاست از هاستینگ به صورت سالانه می تواند بسیار مقرون به صرفه تر از اشتراک های ماهانه باشد. البته معمولا مشتریان اگر براساس چشم و هم چشمی از شما خرید نکرده باشند، ترجیح می دهند ابتدا اشتراک کوتاه مدت را تست کنند.

بنابراین لازم است در ارائه خدمات با کیفیت برای جلب نظر مشتریان خود تمرکز داشته باشید در غیر اینصورت باید قید مشتریان با اشتراک های کوتاه مدت و بلند مدت را بزنید. میتوانید بازه زمانی اشتراک های خود را به صورت ماهانه، سه ماهه و سالانه تنظیم کنید.

 

21- از تکنیک های فروش موفق اینترنتی این است که نظر مخاطبان را به سمت عنوان اصلی فروش خود جلب کنید.  کل توضیحات شما در مورد کالا یا خدمات باید حول محور هدف از فروش متمرکز باشد.

22- نظر خریداران را به تصاویر مربوط به فروش کالا و خدمات جلب کنید. در زمان انتخاب عکس توجه داشته باشید که عکس هایی که تهیه می کنید از کیفیت خوبی برخوردار باشند و در صورت لزوم از محصولات خود عکس های حرفه ای تهیه کنید.

23- از چت زنده برای ارتباط با مشتریان خود استفاده کنید. با این شیوه مشتریان می توانند به صورت زنده با پشتیبان در ارتباط باشند و این موضوع احساس خوبی در کاربر ایجاد می کند.

24- گزینه فروش ویژه محصول یا خدمات را به سایت اضافه کنید.

25- برای جلب نظر خریداران می توانید کالای خود را به صورت رایگان ارسال کنید.

تکنیک های فروش موفق تلفنی

مهمترین تکنیک های فروش موفق تلفنی، شامل روش های طلایی زیر برای افزایش فروش است:

1- مشتری مداری کنید و هرگز برای فروش اضافه به مشتریان فشار وارد نکنید. زمانی می توانید فروش مداوم و موفق داشته باشید که بدانید مشتری برای تامین نیاز شما خرید نمی کند بلکه برای تامین نیاز خودش خرید می کند. بنابراین لازم است برای افزایش فروش خود به جای فشار آوردن به مشتری برای خرید بیشتر، احساس نیاز بیشتری در مشتری ایجاد کنید تا به انتخاب خودش از شما خرید کند.

2- مشتری ناراضی را آرام کنید، مشتریان ناراضی داد می زنند، شکایت می کنند و عصبانی هستند. حتی اگر حق با شماست، اجازه دهید تا تمام حرف خود را بزند و میان صحبت های او چیزی نگویید. سپس به همدردی با مشتری بپردازید و به او بگویید که کاملا احساس او را درک می کنید و قصد دارید به او کمک کنید. سپس به آرامی و مختصر موضوع را برای حل مشکل یا رفع سوء تفاهم شرح دهید.

3- اگر برای مشتری سوء تفاهم پیش آمده و عصبانی است، صبور باشید و اجازه دهید صحبت کند، بعد از آن نیز به گونه ای با او صحبت نکنید تا اشتباهش را به رخ کشیده و هرگز او را خجالت زده نکنید. می توانید بگویید مشکلی نیست من کنترل اوضاع را کاملا به دست دارم و اقدامات لازم برای جلب رضایت شما را انجام میدهم.

4- به خاطر داشته باشید که هر کسی می تواند یک مشتری باشد، حتی فردی لجوج یا عصبانی، کافیست از راه صحیح و به موقع وارد شوید.

5- از تکنیک های فروش موفق تلفنی این است که برای وقت مشتری ارزش قائل شده و فورا به سر اصل مطلب بروید. بگویید که هدفتان از تماس ارائه چه خدمات و مزایایی است. همچنین می توانید با بیان جملاتی که احساس نیاز به کالا یا خدمات را در او ایجاد می کند به مکالمه خود ادامه دهید.

6- صحبت های خود را جمع بندی کنید و نتیجه ای از مکالمه تلفنی خود بگیرید تا این جمع بندی در ذهن مشتری باقی بماند.

7- اگر لازم است دوباره تماس بگیرید، دو زمان مشخص را به مشتری پیشنهاد دهید تا یکی از زمان ها را انتخاب کند. هرگز به او نگویید چه موقع دوباره با شما تماس بگیرم زیرا احتمالا پاسخ روشنی نخواهید شنید.

8- به عنوان یک مشاور به فروش تلفنی بپردازد. یعنی شخصی که قصد کمک به مشتری را دارد و هدف او از ارائه خدمات یا فروش کالا، بهبود شرایط مشتری است. در این حالت مشتری احساس می کند که قرار است منفعتی از این معامله نصیبش شود. اگر به عنوان یک فروشنده تلفنی صحبت کنید مشتری این احساس را خواهد داشت که می خواهید او را مجبور به خریدی اضافه کرده و موجب کسر بودجه ای از ستون دارایی و درآمدش شوید.

9- اگر به نظر می رسید که مشتری قصد خرید ندارد و صرفا می خواهد از شرایط کالا و خدمات شما مطلع شود، با گشاده رویی اطلاعات درخواستی را ارائه کنید. در بسیاری موارد مشتری بالقوه به مشتری بالفعل تبدیل می شود و یا کالا و خدمات شما را به اطرافیانش معرفی می کند. حتی اگر تصور می کنید شخصی که در حال مکالمه با شماست، از رقبای زمینه فعالیت شما است، بدون نگرانی و افکار منفی به سوالات او با اعتماد به نفس پاسخ دهید و هرگز نقطه ضعف نشان نداده و به مخاطب خود بی توجهی نشان ندهید.

10- همیشه حق با مشتری است و لازم است همیشه مودب باشید حتی اگر مخاطب شما امروز قصد خرید نداشته باشد.

11- اگر احساس می کنید که مشتری قصد قطع کردن تلفن را دارد و سرش شلوغ است، شما برای قطع کردن تلفن پیش از او اقدام کنید و در زمانی مناسب مجددا تماس بگیرید.

12- به مشتری بگویید که اگر از محصول یا خدمات شما استفاده کند چه مزیت هایی نصیب او می شود و کمبود آن محصول و خدمات چه تاثیر بر روند شرایط او دارد.

13- در پایان مکالمه یک سوال به نشانه احترام از مشتری بپرسید. به طور مثال بپرسید که آیا در مورد نکات ذکر شده سوالی دارد؟ یا نظرش در مورد مزیت استفاده از محصول و خدمات شما چیست؟

14- از حلقه های گام به گام و هوشمندانه در کلام خود استفاده کنید. به طور مثال اگر قرار است، موضوع ثبت نام در دوره آموزشی را شرح دهید؛ می توانید بگویید، یک کارت دعوت به سمینار برای شما صادر شده است، آن را باید به چه نشانی ارسال کنم. مشتری خواهد پرسید چه سمیناری؟ در پاسخ بگویید موضوع این سمینار “دوره فروش و بازیابی” توسط برترین استاد در کشور است و ظرفیت خالی حضور در این سمینار فقط “7” نفر است. قرار است در پایان این سمینار آموزشی، اطلاعات مفیدی به دست آورده و به شما لوح افتخار اعطا شود. این سمینار توسط موسسه آموزش عالی به نام ” ثروت آفرینان” برگزار می شود و …

15- می توانید به نکات مثبت و مزیت های خدمات یا کالای خود اشاره کنید.

16- از تکنیک های فروش موفق تلفنی این است که همیشه به خاطر داشته باشید که اگر پاسخ منفی از مشتری شنیدید، این پاسخ منفی را به دید شخصی در ذهن خود تحلیل نکنید و ناراحت نشوید. زیرا در حقیقت مشتری به شخص شما نه نگفته است. بلکه فقط در آن زمان و شرایط قصد خرید نداشته است و مشتریان بسیاری وجود دارند که کافیست در زمان و شرایط مناسب به آنها دسترسی تلفنی پیدا کرده و فروش موفق تلفنی خود را انجام دهید. بنابراین زمان را تلف نکرده و به سرعت، سراغ مشتری بعدی بروید.

 

دوره آموزش تکنیک های فروش اینترنتی موسسه ثروت آفرینان

استفاده از تکنیک های فروش اینترنتی برای افزایش فروش سایت که در این صفحه شرح داده ایم، تاثیر خارق العاده ای بر افزایش فروش آنلاین شما خواهد داشت. اما اگر می خواهید به یک فروشنده حرفه ای اینترنتی تبدیل شده و به ثروت بسیاری در بازارهای اینترنتی دست پیدا کنید، پیشنهاد می دهیم از دوره فروش و بازاریابی که توسط موسسه ثروت آفرینان برگزار می شود، استفاده کنید.

موسسه ثروت آفرینان با بیش از سه دهه سابقه فعالیت آموزشی با برگزاری دوره های آموزش فروش و بازاریابی، ثروت آفرینی و مدیریت کسب و کار، در حال ارائه خدمات آموزشی آنلاین و حضوری است. 

اگر قصد افزایش فروش کالا یا خدمات خود را دارید، استفاده از تکنیک های فروش موفق تلفنی و تکنیک های فروش موفق اینترنتی تاثیر خارق العاده ای در بهبود فروش و افزایش درآمد شما دارد. اما اگر به دنبال ایجاد تحولی ریشه ای و چشمگیر در سیستم فروش و بازاریابی کسب و کار خود هستید، نیاز به آموزش های تخصصی در این زمینه دارید.

پیشنهاد می کنیم برای تقویت مهارت فروش خود یا تیم فروش کسب و کارتان، از دوره فروش و بازاریابی که توسط موسسه ثروت آفرینان برگزار می شود، بهره مند شوید. موسسه ثروت آفرینان با بیش از سی سال سابقه آموزشی در زمینه برگزاری دوره فروش و بازاریابی و دوره های مرتبط با بهبود مدیریت کسب و کار در حال فعالیت است.

پیشنهاد می کنیم برای داشتن سایت فروشگاهی قدرتمند و افزایش فروش آنلاین خود از دوره فروش و بازاریابی موسسه ثروت آفرینان بهره ببرید. ثبت نام در این دوره برای علاقمندان در سراسر کشور آزاد است. می توانید جهت کسب اطلاعات تکمیلی در زمینه زمان و نحوه برگزاری  دوره فروش و بازاریابی با شماره تلفن های موسسه ثروت آفرینان تماس حاصل فرمایید. 

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاهتان را بنویسید