0
تومان
0
تومان

نوابغ فروش ، بزرگترین بازاریاب ها

آنچه در این مقاله می‌خوانید

نوابغ فروش، هوشمندانه ترین تفکر را در فروش جهانی دارند

اگر کارآفرین، صاحب کسب و کار، تولید کننده و یا فروشنده هستید، همراه ما باشید. مطالب این مقاله سرنوشت شغلی شما را متحول خواهد کرد. تحقیقات نشان داده، 98 درصد از ثروتمندان دنیا فروشنده بودند و فقط دو درصد، ثروت را به ارث برده‌اند. در طول تاریخ ده‌ها زن و مرد یافت می‌شوند که چهره بازاریابی را تغییر داده‌اند. اما چطور؟ آیا استعداد فروشندگی ذاتی است یا اکتسابی؟ خلاقیت چقدر در فروش نقش دارد؟

تقریبا کمتر کسی ذاتا استعداد فروشندگی دارد اما فقط یک یا دو بار در زندگی هر فرد پیش می‌آید که در امر فروش از خود نبوغ به خرج دهد. اغلب مشاغل امروزه مشکل تولید ندارند و بیشتر در زمینه‌ی فروش و بازاریابی به مشکل بر می‌خورند، این جمله را شنیدیم هنرمند کسی است که بتواند نیاز بازار را بشناسد و با خدمات و کالاهای متناسب آن را اشباع کند.

بهترین سرمایه گذاری مدیران

بهترین و مهم‌ترین سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاری روی سبک زندگی و سبک تفکر انسان‌هاست. پس تلاش کنید روی خود و یا همکارانتان سرمایه‌گذاری کرده و آن‌ها را تبدیل به نسخه‌ای بهتر از خودشان کنید. یک مجموعه زمانی کالای با کیفیت ارائه می‌دهد که کارمندان و نهایتا مدیری با کیفیت داشته باشد. پس با کمک به رشد یکدیگر کیفیت زندگی کارمندان و یا همکاران خود را بالا ببرید. مجموعه ثروت آفرینان با برگزاری دوره‌های تخصصی نوابغ فروش، توانسته گام مهمی را برای تحولی عمیق در اقتصاد جامعه بردارد. ستاره‌هایی که امروز در صنعت و اقتصاد می‌درخشند خود را فرزند خانواده ثروت آفرینان دانسته و به ثروتی پایدار و روزافزون دست پیدا کرده‌اند. این بزرگترین سرمایه‌گذاری ثروت آفرینان است.

ایدئولوژی یک نابغه

مشتری گذرا نیست که فقط یکبار از ما خرید کند، مشتریان ارزش افزوده‌های یک شرکت هستند و از طرفی دیگر فروشنده ماهر، کسی است که مشتری‌ها می‌خواهند مدت‌ها با او کار کنند و نه تنها خود بلکه دوستان و آشنایانشان را برای خرید به او معرفی می‌کنند. نوابغ فروش، به دنبال چیزی ورای پول مشتری است و آن جایگاهی در قلب و کسب اعتماد مشتری ست.

تصویر ذهنی نوابغ فروش

نوابغ فروش افرادی هستند که علاقمند به مشتری‌یابی، فروختن و چانه‌زنی هستند، درعوض افراد معمولی که نه تنها مهارتی در این کار ندارند بلکه از فروش گریزان و متنفرند. از دید ثروت آفرینان، کانال‌های فروش راه‌های تنفس کسب و کار است چرا که درآمد از این طریق وارد مجموعه می‌شود . فروش التماس و تقاضا نیست، تکنیک‌هایی دارد که باید آموخت! تکنیک بیکلام یکی از همان هاست که می‌توانید با شرکت در کلاس‌ها فرا بگیرید. استیو جابز، بیل گیتس، ایلان ماسک همگی نخبه‌های فروش بودند یا نمونه دیگر ایرانی مثل آیس پک با مدیریت بابک بختیاری که با خلاقیت هوشمندانه توانست علی رغم تمام موانع هر روز قدم را فراتر نهد و جزو نوابغ بازاریابی باشد. این مدل‌های موفق می‌توانند الگوی شما باشند.

فرمول شخصیتی فروشنده دلسوز بودن است

فروشنده ماهر درد مشتری را شناسائی می‌کند، به مشتری درد و نیاز او را نشان می‌داده و درصدد درمان آن بر می‌آید. درست مانند پزشکی دلسوز. گاهی شما از درد خود آگاه نیستید و فقط احساس خوبی ندارید در اینجا این وظیفه پزشک است که درد شما را تشخیص داده و به شما بگوید نیاز شما چگونه برطرف می‌شود و با ارائه دارو، کالا و یا رفتار خلاق خود، حال شما را خوب کند.

شناخت 2 فاکتور مهم برای شناخت مشتری واقعی

همانطور که می‌دانیم مشتری واقعی باید ویژگی‌هایی را داشته باشد. بهتر است اول مشتری خود را بشناسید و بعد انرژی، هزینه و تبلیغات خود را برای او صرف کنید.

  1. مشتری باید به کالا و خدمات شما نیاز داشته باشد تا شما بتوانید آن را رفع کنید.
  2. قدرت خرید داشته باشد. گاهی مشتری نیاز دارد اما منابع لازم برای خرید ندارد.

اسرار نوابغ فروش

حتما همه شما اسم بیژن پاکزاد را شنیده اید. ایرانی که سلطان طراحی پوشاک در قلب امریکا شد. ایشان عقیده دارند با تحلیل رقبا می‌توانید باید و نبایدهای حوزه کاری تان را بشناسید. بنابراین می‌توانید با نوشتن یک لیست از آنچه رقبای شما انجام می‌دهند و آنچه انجام نمی‌دهند در حرفه خود متمایز شده و جزو نوابغ فروش باشید.

نکته آخر

در آخر باید بگوییم یک فروشنده خوب کسی است که هم کالای خود را خوب بشناسد و هم شناخت خوبی از مشتری داشته باشد. در واقع نقش کسی را دارد که کالای ضروری را به کسی که حقیقتا طالب آن است برساند. کار چنین فروشنده‌ای ارزشمند است و دیگر نیازی به تبلیغ آنچنانی ندارد چرا که مشتری خود مبلغ او و کالای او خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره جامع کوچینگ سوئیسی