آدم ها در هر جایگاه و موقعیتی که قرار دارند از طریقی کسب درآمد خواهند کرد؛ اما اینکه شما در شغل خود چه سطحی را دارا باشید اهمیت فراوانی دارد. ویژگی هایی که سطح و درجه شما را بالا خواهد برد در هر شغل متفاوت است. یکی از مشاغل که درجه بندی هایی را برای خودش دارد فروشندگی است. فروشنده انواع و اقسام مختلفی دارد و هر کسی که قصد فعالیت در این حوزه را دارد، حتماً باید از اصول و تکنیکهای آن به خوبی اطلاع داشته باشد. از این رو، ما قصد داریم در ادامه این بحث در مورد تکنیک های طلایی فروش صحبت کنیم. به شما نیز پیشنهاد میکنیم که تا پایان ما همراه باشید.
تکنیکهای فروش
فروشندگی یکی از مشاغلی است که موفقیت در آن نیازمند به کارگیری ترفند های خاصی است و از آن جایی که در حال حاضر افرادی متعددی در این حوزه فعالیت می کنند و روشهای نوینی برای انجام آن طراحی شده است، ما قصد داریم به طور جداگانه تکنیک هایانواع فروش را مورد بررسی قرار دهیم و آن به شرح ذیل است:
-
تکنیکهای فروش مستقیم
یکی از پر کاربردترین انواع فروش، فروش مستقیم است که تکنیکهای خاصی دارد و مهمترین آنها عبارتند از:
- برقراری ارتباط مؤثر با مشتری
- معرفی کامل محصول
- سازماندهی کردن امور
- رعایت اصل صداقت
برای اطلاع از جزئیات بیشتر در مورد تکنیک های فروش به مقاله 6 اصل اساسی مذاکره در بازاریابی و فروش مراجعه کنید.
-
تکنیکهای فروش اینترنتی
فروش اینترنتی یکی دیگر از انواع فروش است که ارمغان دنیای مدرن است. برای رونق گرفتن این نوع فروش نیز باید از تکنیکهای خاصی استفاده شود که مهمترین آنها به شرح ذیل است:
- استفاده از روشهای تبلیغاتی جذاب
- نمایش پرفروشترین محصولات
- ساخت ویدیوهای نمایشی
- افزایش گزینههای حمل و نقل
برای شرکت در دوره استراتژی پیشرو به این لینک مراجعه کنید.
تکنیکهای فروش موفق
حالا که با مقوله فروش و تکنیکهای مهم آن آشنا شدید، قصد داریم تکنیکهایی را بیاموزیم که برای موفقیت در این حرفه بسیار کاربردی هستند و آنها عبارتند از:
-
خوب گوش دادن
فروشنده موفق، خوب گوش می دهد. در زمان فروش، فروشنده سوالاتی را از خریدار می پرسد. فروشنده توانا به مشتری اجازه صحبت می دهد. هیچ وقت وسط حرف زدن کسی نپرید. اجازه دهید صحبت کسی که به عنوان مشتری به شما مراجعه کرده است تمام شود. در میان این صحبت ها اطلاعات خوبی از مشتری به دست می آورید که می توانید از آنها استفاده فراوانی ببرید.
برای گوش دادن به صحبت های طرف مقابلتان خود را آماده کنید. به صحبت ها برای جواب دادن گوش ندهید، گوش دهید که متوجه صحبت آنها شوید. لحن گوینده را درک کنید. تمرکز گوینده را با صحبت های حاشیه ای از بین نبرید. فروشنده موفق با سکوت کردن مقابل شخص خریدار به او اجازه می دهد که تقاضای خود را راحت تر و بدون دلهره عنوان کند.
-
ارتباط مداوم با مشتری
با مشتری در ارتباط باشید. نگذارید احساس کند که تنهایش گذاشته اید. فروشنده برتر در دسترس مشتری های خود است. ارتباط با مشتری منجر به نگهداشتن او برای شما می شود. تماس های غیرکاری با آنها برقرار کنید و مناسب هایی را به آنها تبریک بگویید. برای حفظ مشتری از قالب کاری خارج شوید البته حد و حدود را رعایت کنید. فروشنده خوب با رفتار خود نامش را در ذهن مشتری ماندگار می کند. مخصوصا 5 دقیقه اول ارتباط با مشتری بسیار مهم است.
-
پشتکار داشته باشید
برای فروش باید استقامت به خرج دهید. تجارت به پایداری نیاز دارد. فروشنده موفق باید در مراحل معرفی تا فروش مقاوم و استوار باشد. انتظار اینکه با کلمه اول از شما محصول را خریداری کنند کاملا اشتباه است. مشکلات یکی از ملزومات این شغل به حساب می آید. نحوه برخورد با این مشکلات از شما فروشنده حرفه ای می سازد.
در هر حرفه ای که هستید راه و روش رو به رو شدن با مشکلات را باید بلد باشید. افراد موفق بدون شک کسانی هستند که اصول مواجهه با موانع را از قبل آموخته اند. راهکارهای جدید و تکنیکهای طلایی فروش را پیدا کنید و از آنها برای مقابله با مشکلات استفاده کنید.
-
هدف جدی است
هدفتان را جدی بگیرید. فروشنده موفق برای رسیدن به هدف جدی است. فروشنده عالی می داند که چه چیزی می خواهد و برای رسیدن به این خواسته ها قدم های کوچک را مشخص می کند. می داند که از کدام راه به هدفش می رسد و بر اساس این راه پیش خواهد رفت.
-
نیاز مشتری را بشناس
یکی دیگر از تکنیک های طلایی فروش این است که نیاز مشتری خود را بشناسید. فروشنده ماهر از مشتری سوال هایی را می پرسد تا به نیاز اصلی او پی ببرد. نیاز مشتری بر هر مقوله ای برتری دارد. موثرترين روش ارائه محصول يا خدمات، فهميدن اهداف مشتري هاي شما است. این آشنایی با اهداف مشتری، فرصتی را به شما می دهد که درباره فایده محصولات گفت و گو کنید.
-
فروشنده با احساس
برای موفق بودن در کار فروش باید احساسات را هم در کارتان دخالت دهید. فروشنده ای پیروز است که با احساس باشد. زمانی که از محصولات و خدمات خود صحبت می کنید باید شور و اشتیاق شما در لحنتان مشخص باشد و به مشتری شما هم القا شود. شور و اشتیاق در موفقیت شما کاملا تاثیر دارد.
تنها دلیل برای این گفته این است که وقتی به آنچه انجام می دهید ایمان داشته باشید و به محصول خود عشق بورزید در کار خود تلاش بیشتری خواهید کرد. مشتری شما وقتی برای ارائه محصول بی ذوق باشید عایدی نخواهد داشت. فروشندگان موفق پرشور و حرارت هستند. آنها هميشه روحيه اي مثبتی دارند. در زمان سختي ها هم با حرارت صحبت می کنند.
فروشنده موفق از تجارت و محصول ایراد نمی گیرد. زمانی كه با وضعيت ناخوشايندي رو به رو مي شود به جای اينكه به خود اجازه دهد كه از پا درآيد روي نقاط يا عناصر مثبت تمركز مي كند و تکنیکهای طلایی فروش را به کار میگیرد.
-
مسئولیت پذیر باش
فروشنده موفق در کار به هر نتیجه ای که برسد مسئولیت آن را برعهده می گیرد. اگر در فروش شکست خوردید به هر دلیلی رقیب و شرایط را مقصر ندانید. مسائل و مشکلات هیچ دخالتی در شکست شما ندارد. فروشنده موفق آگاه است که تنها دلیل شکست خود او است. بنابراین مسئولیت شکست خورد را می پذیرد و سعی میکند از طریق به کارگیری درست تکنیکهای طلایی فروش شکست خود را جبران نماید.
-
دقیق باش
فروشنده موفق باید همیشه اطلاعات کاملی داشته باشد. اطلاعات باید از محصولی که شما آن را ارائه می دهید باشد. زمانی که شما پاسخ های لازم برای سوالاتی که از طرف مشتری از شما پرسیده می شود را داشته باشید این یعنی در زمینه کاری خودتان مطلع هستید. اعتماد طرف مقابل را با پاسخگو بودن به سوالاتش جلب کنید. دقیق بودن از تکنیک های طلایی فروش به شمار می رود.
-
تکنولوژی روز را بشناس
یکی از نکات مهم در تکنیک های طلایی فروش این است که فروشنده ماهر و حرفه ای باید با تکنولوژی روز آشنا باشد. اصطلاحات و اطلاعات را بشناسید. ابزارهای ارتباطی امروز را رصد کنید و کار با آنها را بیاموزید. آشنایی با تکنولوژی و بروز بودن در موفقیت شما تاثیر بسزایی دارد.
-
زمانت را مدیریت کن
اگر شما به عنوان یک فروشنده نتوانید زمانتان را مدیریت کنید در هیچ مساله ای نمی توانید مسلط باشید. هر چقدر درصد بهره شما از زمان بیشتر باشد افزایش فروش خواهید داشت. نسبت این دو با هم یک به دو محاسبه شده است. نایاب ترین دارایی هر آدمی زمانش است. نکته ای که باید به آن توجه داشت با مدیریت زمان می توان کارهای اضافه را از چرخه زندگی حذف کرد. با این کار میزان فروش در یک سیستم به واسطه تسلط به کار بیشتر خواهد شد. برای اینکه بتوانید زمان را بهتر کنید پیشنهاد می کنیم در دوره مدیریت زمان شرکت کنید.
اگر همه این مباحث را رعایت کرده باشید باید به این نکته اشاره کرد که فروشنده موفق باید بداند چه زمان چه کاری را انجام دهید. زمان گفت و گو با مشتری را شناسایی کنید.
تکنیکهای بازاریابی
ما در قسمت قبل سعی کردیم که مهمترین تکنیکهای فروش را به شما معرفی کنیم. در این قسمت نیز قصد داریم در مورد تکنیکهای بازاریابی صحبت کنیم چراکه معتقدیم بازاریابی یکی از اصلیترین مبانی فروش است و یک فروشنده خوب حتماً باید اصول آن را بشناسد و به بهترین وجه ممکن آنها را به کار بگیرد و آنها عبارتند از:
- شناخت سیستمهای فروش
- تحقیق کردن در مورد مشتری
- تقویت فن بیان
- احترام گذاشتن به علاقه و سلیقه مشتری
سخن پایانی
ما امروز به طور مفصل در مورد اهمیت تکنیکهای طلایی فروش صحبت کردیم و از آن جایی که نحوه به کارگیری این تکنیکها از اهمیت ویژهای برخوردار است، پیشنهاد ما به شما این است که در دوره فروش و بازاریابی سایت ثروت آفرینان شرکت کنید تا بیشتر با اصول و مبانی این تکنیکهای آشنا شوید.
چقدر این پست مفید بود؟
روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!
میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:
اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.