آیا میدانید چه عواملی باعث افزایش فروش میشوند؟ در این مقاله به بررسی راههای افزایش فروش میپردازیم.
چه عواملی باعث افزایش فروش می شوند؟
10 قانون جدیدی که به شما کمک می کند تا فروشتان با سرعت نور افزایش پیدا کند:
۱. روشهای قدیمی فروش دیگر کارایی ندارد
دورهی روشهای پردردسر و بیقاعده به سرآمده است. در قرن ۲۱ باید با خلاقیت، بها دادن به ارزشها و ایجاد روابط اصولی، چه در اینترنت و چه در ملاقاتهای شخصی، فضای کاری مناسبی خلق کرد.
۲. مشتری باید از آنچه دربارهی شما روی اینترنت میبیند و همچنین خود شما، خوشش بیاید
اگر این اتفاق افتاد، به شما ایمان میآورد و اعتماد پیدا میکند. آن وقت امکان دارد که از شما خرید کند. پس وظیفه شما این است که شخصیتی دوستداشتنی و وبسایتی جذاب داشته باشید.
۳. فقط ایجاد ارتباط مهم نیست، کیفیت مهمتر است
شرایط میطلبد که همهی جوانب کار را درنظر بگیرید. برای دستیابی به موفقیت باید از بقیه یک قدم جلوتر، آگاهتر و زرنگتر باشید. توانایی شما در برقراری ارتباط چه از طریق کامپیوتر و چه حضوری و همچنین کسب مهارتهای فروش، رموز رسیدن به هدف هستند.
۴. دردنیای امروز خرید و فروش، این که شما چه کسی را میشناسید اهمیت ندارد
مهم این است که چه کسی شما را میشناسد. باید مهارتهای نرم افزاری شما آنقدر گسترده باشند که بتوانید در دنیای صنعت و بازار کار اطلاعرسانی کنید. هرچقدر این اطلاعات ارزشمندتر باشند، کار شما جذابتر خواهد بود.
۵. وقت برای مشتری طلاست
باید همه کارهایتان را با سرعت نور انجام دهید. از ارسال اطلاعات گرفته تا تهیهی هر آنچه نیاز مشتری است، نه فقط آنچه خودتان میفروشید.
برای مدیریت بهتر زمان می توانید دوره مدیریت زمان را تهیه کنید.
باید ظرف یک چشم برهم زدن جنس را برای مشتری ارسال کنید. همیشه در دسترس باشید، مشتری را راهنمایی کنید که چطور از محصول جدید نهایت استفاده را بکند و چطور جلوی بروز هرگونه مشکل و خرابی را بگیرد. خلاصه باید معاملهای خاطرانگیز باشد.
۶. خود را با چیزی غیر از قیمت، از رقبایتان متمایز کنید
رموز هفتگانهی ایجاد تمایز از این قرار هستند و می بینید که قیمت محصول در این فهرست جایی ندارد: ۱. نام شما ۲. پرسشهای شما ۳. راهکارهای پیشنهادی شما ۴. خلاقیت شما ۵. نحوهی معرفی محصولتان ۶. ارزشهای اخلاقی که در شما میبینند ۷. توانایی شما در ارائه چیزی بسیار فراتر و کاملتر از آنچه در تصور مشتری میگنجد. حتما تایید میکنید که اگر شما چیزی ارزشمندتر از رقبایتان برای عرضه نداشته باشید، مشتری را فقط میتوان با قیمت پایین راضی کرد و این یعنی معامله با سودناچیز!
۷. اگر میخواهید واقعا از رقبایتان متمایز باشید، به این نکته توجه کنید:
توانایی شما در ارائه اطلاعاتی، که به مشتری کمک میکند تا کیفیت، شرایط کار و زندگیاش را ارتقا دهد. مطمئن باشید شما هم از اثرات مثبت آن بهرهمند خواهید شد. بدین ترتیب، هم بین شما و بقیه تمایز قائل میشوند و هم بر میزان سود شما افزوده خواهد شد.
۸. همه را حیرتزده کنید
در دنیای امروز دیگر فقط مهم نیست که کارهای شما رضایت مشتری را جلب کند، بلکه باید نفسش از شدت هیجان بند بیاید. روشهایتان، پرسشهایتان، نحوهی معرفی محصولتان، ابزارهای فروشتان و وبسایتتان را طوری تنظیم کنید که کیفیتی فراتر از حد معمول داشته باشند.
۹. برای اینکه دیگرا انگشت حیرت به دهان بگیرند، باید خلاق باشید
بسیاری بر این باور هستند که خلاقیت یکی از رموز موفقیت در دنیای نوین اقتصادی و در افزایش فروش است، ولی کم نیستند افرادی که هرگز در این زمینه مطالعهای نداشتهاند. از همین امروز تحقیق را شروع کنید و یکی از کتابهای خوبی که در این حوزه به نگارش درآمده است، را بخوانید.
۱۰. ترتیبی بدهید که هر وقت مشتری اراده کند بتواند با شما ارتباط برقرار کند
درک نیازهای مشتری بخشی از کار است و توانایی برطرف کردن آنها بخشی دیگر. اولویت شما باید این باشد که وقتی به وجودتان احتیاج دارند، در دسترس و جوابگو باشید. اینترنت قوانین مربوط به ساعت کار را به هم ریخته است. ساعت کاری جدید شما باید شبانهروزی و در کل ۳۶۵ روز سال باشد.
۱۰. خیلی از فروشندهها حتی به قیمت آسانتر شدن فروش حاضر نیستند که زیر بار کار سخت بروند
بله با خود شما هستم! مهارت نیاز به تمرین سخت دارد. شهامت هم میخواهد. روی آموزش و تحقیق سرمایهگذاری کنید. آنقدر بخوانید و بنویسید و تمرین کنید که در هیچ زمینهای احساس ضعف نکنید، آنوقت میبینید که کار چقدر آسان میشود. رمز موفقیت این است که همواره جویندهی علم بمانید. راحتترین راه برای رسیدن به اوج، شاگردی در تمام طول راه است.
برای کسب اطلاعات بیشتر در زمنیه افزایش فروش، می توانید مقاله «10 تکنیک طلایی برای ارتقا فروش» را مطالعه کنید.
ترفندهای افزایش فروش به صورت اینترنتی
دانستنیهای فروش اینترنتی تأثیر زیادی در افزایش فروش دارد. بنابراین اگر دوست دارید شاهد افزایش سود تجارت الکترونیک خود باشید، ببینید چه تعداد از این ترفندهای روانشناختی فروش آنلاین را میتوانید اتخاذ کنید. برای اطلاعات بیشتر در زمینه تجارت الکترونیک می تواند به مقاله تجارت الکترونیک به زبان ساده مراجعه کنید.
-
پرفروشهای خود را برجسته کنید
اگر بسیاری از افراد دیگر چیزی را میخواهند، ما فرض میکنیم که باید خوب باشد. ما همچنین نمیخواهیم آن را از دست بدهیم؛ بنابراین پرفروشهای خود را برجسته کنید.
-
نظرات خود را تبلیغ کنید
از مشتریان بخواهید نظرات و تجربیات خود را ارائه دهند و آنها را بهصورت استراتژیک در اطراف وبسایت خود قرار دهید تا به خریداران بالقوه اطلاع دهید که مورد علاقه و اعتماد هستید.
-
نقلقولها را در رسانههای اجتماعی به اشتراک بگذارید
ایمیلها و نظرات مشتریان خوشحالتان را برای خود نگه ندارید. آنها را در شبکههای اجتماعی به اشتراک بگذارید. حتی میتوانید آنها را به صورت گرافیکی ساده طراحی کنید تا متمایز شوند.
-
تأییدیههای دوستان را اضافه کنید
برای افزایش فروش به مشتریان خود نشان دهید که ارتباطات آنها اخیراً چه چیزهایی را خریداری کردهاند تا آنها را تشویق کنید که از آن پیروی کنند.
-
توسل به نفس خود
به احساس هویت افراد متوسل شوید و آنها را در یک دسته اجتماعی خاص قرار دهید. به آنها بگویید که آنها را خریدار باهوش، باهوش و شیک میدانید. ممکن است آنها را تشویق کند تا با این تصور زندگی کنند. دوره فراآگاه می تواند در این زمینه به شما کمک کند.
۶. اجازه چند نقد منفی بدهید
اگر همه نظرات شما به طرز درخشانی مثبت باشند، ممکن است مغرضانه یا بدتر از آن ساختگی به نظر برسند. بنابراین اجازه دهید برخی از نظرات منفی در سایت خود برای افزایش اعتماد وجود داشته باشد. اما همیشه مطمئن شوید که به آنها پاسخ میدهید و به هر انتقادی پاسخ میدهید – این میتواند به شما کمک کند تا نشان دهید که راه خود را برای جلب رضایت مشتریان انجام میدهید.
۷. مشتریان را به اشتراکگذاری تشویق کنید
مشتریان فعلی خود را تشویق کنید تا محتوای شما را با شبکه خود به اشتراک بگذارند و این اشتراکها را در یک پیشخوان نمایش دهید. این به ادعاهای شما وزن بیشتری اضافه میکند.
-
بهجای 0.99 از 0.97 استفاده کنید
این یک بهبود در اثر رقم چپ است. اکثر خردهفروشان از 9.99 پوند استفاده میکنند تا مشتری فکر کند ارزانتر است. اما از آنجایی که مشتریان باهوشتر میشوند و خرید میکنند، میتوانید با قیمت 9.97 پوند جلوتر بروید.
9.صرفهجویی در قیمت را در کنار محصول نشان دهید
برای برجسته کردن ارزش فوقالعادهای که مشتریان به دست میآورند، قیمت قدیمی را در کنار قیمت جدید قرار دهید و پسانداز صدک را نیز لحاظ کنید.
سخن آخر
در این مقاله تلاش شد با راه های افزایش فروش و ترفندهای آن آشنا شویم، اگر شما عزیزان مشتاق هستید فروش خود را افزایش دهید، اما در فروش خود به مشکل خورده اید، می توانید با تهیه دوره فروش و بازاریابی که در سایت ثروت آفرینان وجود دارد، فروش خود را به میزان چشمگیری افزایش دهید.