موسسه آموزش عالی ثروت آفرینان پارس

پنج روش قدرتمند برای اینکه بهترین خود باشید.

174
بزرگترین مانع هایی که هر کارآفرین با آن روبرو می شود، مانع های درونی هستند.

شما می دانید که مستعد بهترین چیزها هستید. می دانید که در صورتی که در شرایط مناسب باشید می توانید به خوبی پیش روید. شما به خودتان و کاری که می توانید انجام دهید اعتماد دارید. احتمالا تصویر ذهنی شما از خودتان به این صورت می باشد که رویاهایتان را محقق کرده اید و موفقیتی را کسب کرده اید که می دانستید  می تواند از آن شما باشد. اکنون همه آن چیزی که باید انجام دهید این است که به آن نسخه از خودتان تبدیل شوید. شما باید بهترین خود باشید. چگونه شروع می کنید به شخصی تبدیل شوید که معتقدید باید باشید؟

زمان آن رسیده که خودتان را بهبود دهید. رشد کنید و به خودتان اجازه پیشرفت دهید. به این قضیه به دید یک سفر برای اکتشاف خود بنگرید. در این مقاله ما به پنج نکته ارزشمند اشاره می کنیم که می تواند شما را در مسیر تبدیل به شخصی که همیشه می خواستید باشید، هدایت کند.

  • چیزهای جدید امتحان کنید.

شما نمی توانید به خودتان اجازه دهید که راحت طلب باشید. ترس از تغییر دشمن شما است. با غالبا امتحان کردن چیزهای غیر منتظره و جدید همه چیز را هیجان انگیز کنید. آیا چیزی وجود دارد که همیشه می خواسته اید امتحان کنید اما هیج وقت برای آن وقت نگذاشته اید؟ این می تواند یک چیز هیجان انگیز مثل غواصی یا چتربازی باشد.

یا ممکن است که شما همیشه می خواسته اید که به بعد هنری خود توجه کنید و نقاشی با آبرنگ یاد بگیرید یا در کلاس های عکاسی شرکت کنید. هرچیزی که باشد، مهم است که شما برای کشف یک فعالیت، مهارت یا هنر جدید وقت بگذارید. با قرار دادن خویش در خارج از منطقه امن، خودتان را سورپرایز کنید. انجام این کار خلاقیت و نوآوری شما را تقویت می کند. علاوه بر آن شما چیز جدیدی در مورد خود کشف می کنید. این ممکن است یک استعداد نهفته باشد یا چیزی که اصلا نمی دانستید که در آن استعداد دارید.

در خلال امتحان کردن چیزهای جدید، یادتان باشد که به خودتان زمانی برای سرگرمی، استراحت و دور شدن از استرس های روزمره اختصاص دهید. استراحت دادن به خودتان به مغز فرصت دوباره شارژ شدن و آمادگی برای تجربه های جدید می دهد. اختصاص دادن همه وقتتان به کار کردن و انجام مسئولیت ها و وظایف منجر به خستگی فیریکی و ذهنی می شود. گاهی خودتان را از پشت میز بیرون بکشید و زندگی را در آغوش بگیرید!

  • رویاهای خود را دنبال کنید.

رویای نهایی شما چیست؟ شما چه چیزی را بیشتر از هرچیز دیگری می خواهید؟ درخواست واقعی شما در زندگی چیست؟ این سوالات تعدادی از پرسش های مهمی است که شما باید از خودتان بپرسید تا بتوانید کشف کنید که چه کسی می خواهید باشید. دنبال کردن رویاهایتان به شما این قدرت تصمیم گیری را می دهد که اهداف خود را میان آن ها بیابید. این کار خلاقیت و حس الهام بخشی شما را نمایان می کند. علاوه بر آن شما کاری را انجام خواهید داد که باعث رضایتتان می شود و علاقه تان را برمی انگیزد.

برای بسیاری از افراد سخت ترین قسمت تشخیص دادن اهدافی است که می خواهند دنبال کنند. احتمالا شما برای اینکه متوجه شوید که چه چیزی شما را جذب می کند و چه چیزی شما را جذب نمی کند نیاز به امتحان کردن فرصت های متفاوتی دارید. ممکن است شما بخواهید روی مساله ای که می خواهید حل کنید یا موضوعی که در موردش مشتاق هستید تمرکز کنید. به یاد داشته باشید که اهداف و آرزوهای شما ممکن است در طول زمان دستخوش تغییرات شود و این مساله طبیعی است.

تنها قانونی که باید به آن توجه داشته باشید این است که رویای شما باید از درونتان نشات بگیرد. رویای شما نباید انعکاس چیزی باشد که دیگران برای شما می خواهند یا چیزی که فکر می کنید شما باید آن را انجام دهید. اگر چیزی را فقط به این دلیل دنبال می کنید که عواید خوبی برای شما دارد یا می خواهید طبق انتظارات شخص دیگری زندگی کنید، سقوط خواهید کرد.

  • انگیزه خود را حفظ کنید.

همه ما روزهایی را تجربه می کنیم که بیدار می شویم و حس انجام کاری را نداریم. روزهایی که مغز ما نمی خواهد خلاقیت داشته باشد و تقریبا هیچ چیزی جز کار کردن انجام نمی دهیم. اما علیرغم پایین بودن انرژی و حس الهام بخشی در وجودتان، شما باید راهی برای ادامه دادن به پیش رفتن به سمت جلو پیدا کنید. به یاد داشته باشید که راه پیشرفت افزایشی است. شما باید راه هایی را پیدا کنید که حرارت اشتیاق و انگیزه شما را برای نگه داشتن میل عمیق خود به موفق شدن حفظ کند. با وقت گذاشتن روزانه برای فرمانبری از شعله انگیزه درونی خود، انگیزه خود را روشن نگاه دارید. وبلاگ و کتاب بخوانید یا به گفت و گوهای به روش TED و پادکست هایی با موضوعاتی که شما را با انگیزه می کند گوش دهید. اهداف خود را بنویسید و آن را به جایی که هرروز جلو چشمتان است پست کنید. به این صورت اهدافتان به طور مداوم به شما یادآوری می شود.

یک دفترچه با خود داشته باشید و وقتی چیزی به شما الهام می شود یادداشت کنید. وقتی دچار احساس یکنواختی هستید یا نیاز به یک انگیزه یا تقویت دارید، زمانی را برای بررسی دوباره ایده قدیمیتان اختصاص دهید. ممکن است آن ها یک بار دیگر شما را تحت تاثیر قرار دهند و به بازیابی مجدد حرکت شما کمک کنند.

  • عادت های خوب را در خود پرورش دهید.

مردم به طور طبیعی موجودات عادتی هستند. بخاطر عادت های خوب است که ما سخت کوشیده ایم تا القا بخش شویم و عادت های بد هستند که انگیزه ما را ازبین می برند و اهداف ما را دور از دسترس قرار می دهند.

عادت های قابل اعتماد باعث می شود شما بتوانید قدم های کوچک خود را در مسیر صحیح حفظ کنید و آن ها شما را در دوره های تاریک زندگی سرپا نگه می دارد. عادت های خوب برای ساختن بهترین حالت شما مهم هستند، زیرا این عادات وقتی که شما تمایل به لغزش دارید، شما را به جلو سوق می دهند.

بهبود یک عادت نیاز به زمان و تکرار دارد و باید به آهستگی انجام گیرد. سعی در ایجاد تغییرات ناگهانی در بسیاری از موارد، باعث ایجاد یک احساس غافلگیر کننده و دلهره می شود. هدف، ایجاد تغییرات بهبود دهنده در سبک زندگیتان است، که در نهایت تبدیل به راهی در زندگیتان می شود. به یاد داشته باشید که حتی عادت های کوچک می تواند اثر تجمعی قوی داشته باشد. برای مثال اگر هدف شما نوشتن یک کتاب است، این عادت را در خود به وجود آورید که روزانه، حداقل به میزان ۳۰ دقیقه بنشینید و بنویسید. به طور مشابه اگر می خواهید به تناسب اندام بهتری برسید، شروع به ورزش کردن به مدت ۲۰ دقیقه در روز بکنید و در این زمینه به تدریج پیشرفت کنید.

  • روی مراقبت از خود تمرکز کنید.

اگر می خواهید در بالاترین عملکرد خود کار کنید، باید در برنامه معمولی روزانه تان مراقبت از خود را جای دهید. آیا شما وعده های غذایی مقوی می خورید و به اندازه کافی می خوابید؟ اگر شما خسته باشید یا معده خود را با غذاهای بی ارزش پر کنید، بعید است که بتوانید بهترین حالت خود را احساس کنید. آیا برای ورزش و حرکات کششی وقت می گذارید؟

وقتی که شما سخت کار می کنید در بدن هورمون اندروفین آزاد می شود که با استرس مقابله می کند. در بسیاری از موارد بدن شما شبیه ماشین کار می کند. بدن نیاز دارد که تنظیم شود یا تمایل داشته باشد وگرنه به درستی کار نمی کند. اگر شما مراقب بدن خود نباشید، بدنتان کم کم شروع به فرسوده شدن می کند و ممکن است بسیار بیشتر مستعد مریض شدن یا غرق شدن در افکارتان شوید.

فراموش نکنید که عملکرد درست ذهن شما نیز باید طبیعی باشد. برای مدیتیشن و تمرکز بر چیزهایی که برای آن ها سپاسگذارید وقت بگذارید. وقت گذاشتن برای بازیابی ذهن و روح شما مهمترین راه برای سلامت بقای ذهن و انتقال حس خوب بودن به شما می باشد. و چه در زمان اکنون چه در طول مدت زمان طولانی، این کلیدی است برای تبدیل شدن و باقی ماندن در بهترین حالت خود.

گردآورنده: سروش مؤدب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.