0
تومان
0
تومان

شرکت توییتر متا را تهدید به شکایت کرد

توییتر یا تردز

آنچه در این مقاله می‌خوانید

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پس از راه‌اندازی موفقیت‌آمیز شبکه اجتماعی تردز Threads توسط شرکت متا، شرکت ایلان ماسک یعنی توییتر رقیب خود را تهدید کرده است که به خاطر سرقت اسرار تجاری از آن شکایت خواهد کرد.

یک وکیل توییتر روز چهارشنبه نامه‌ای به مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت متا ارسال کرد و آن را به سرقت اسرار تجاری با استخدام کارمندان سابق توییتر متهم کرد.

پایگاه اینترنتی سمافور اولین جایی بود که از وجود این نامه خبر داد. سی‌ان‌ان به نقل یک منبع آگاه صحت این نامه را تایید کرده است.

در این نامه، الکس اسپیرو، وکیل خارجی مالک توییتر، مدعی شد که شرکت متا مرتکب «سوءاستفاده سیستماتیک، عمدی و غیرقانونی از اسرار تجاری و سایر دارایی های معنوی توییتر شده است

ماسک در پاسخ به گزارش‌های مربوط به این نامه در توییتی نوشت: رقابت خوب است، تقلب خوب نیست.

در ادامه این نامه آمده است که متا کارمندان سابق توییتر را که “اسناد و وسایل الکترونیکی توییتر را به طور نامناسبی نگهداری کرده‌اند” استخدام کرده و عمداً آن‌ها را در فرآیند ایجاد شبکه اجتماعی تردز به کار گرفته است.

اسپیرو گفت: توئیتر قصد دارد حقوق مالکیت معنوی خود را به شدت اعمال کند، و از متا می‌خواهد اقدامات فوری برای توقف استفاده از اسرار تجاری توییتر یا سایر اطلاعات بسیار محرمانه انجام دهد.

این نامه توسط اندی استون، سخنگوی متا رد شد.

به گفته سی‌ان‌ان، وی در صفحه خود در تردز گفت: هیچکس در تیم مهندسی تردز کارمند سابق توییتر نیست – این چیز مهمی نیست.”

از زمانی که ماسک 44 میلیارد دلار برای خرید شرکت توییتر پرداخت کرد، این شبکه اجتماعی با رقابت فزاینده‌ای از سوی سایت‌های میکروبلاگینگ کوچکتر، از جمله شبکه اجتماعی غیرمتمرکز ماستودون Mastodon و بلواسکای Bluesky، رقیب تحت حمایت جک دورسی، مدیرعامل سابق توییتر، مواجه شده است.

برخلاف برخی از رقبای توییتر، تردز به سرعت رشد کرده است و به گفته زاکربرگ، 30 میلیون کاربر در اولین روز آن برای این برنامه ثبت نام کردند.

بر اساس این گزارش، تردز تا بعدازظهر پنجشنبه برنامه شماره یک رایگان در اپ استور iOS بوده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین دوره های آموزشی

دوره جامع کوچینگ سوئیسی