0
تومان
0
تومان

تاثیر هوش کلامی بر پیشرفت مشاوران املاک

هوش کلامی

آنچه در این مقاله می‌خوانید

آیا می‌دانستید وقتی با شخصی صحبت می‌کنیم یا با دوستی شوخی می‌کنیم، همه ما از مهارتی به‌ نام هوش کلامی استفاده می‌کنیم؟!

فرض کنید شما برای حرفه نجاری نیاز به چوب دارید، بنابراین برای سخنرانی هم شما نیاز به آموزش مهارت‌های بیانی دارید. جالب است بدانید که این مهارت‌های بیانی ارتباط نزدیکی با هوش کلامی دارند. بهتر است برای تقویت مهار‌ت‌های بیانی خود جهت افزایش فروش ملک تا پایان این مطلب با دلتا مگ همراه باشید.

وقتی که شما دانشی ندارید تا مهارت کلامی خود را روز به روز بهتر کنید، نباید توقع یک سخنرانی خوب و ایده‌آل را هم از خود داشته باشید. جالب است بدانید که بر اساس نظریه‌های هوش انسان‌ها از انواع مختلفی از هوش برخوردار هستند. انواع هوش عبارت هستند از: هوش هیجانی، هوش اعداد و ارقام، هوش موسیقیایی، مهارت کلامی و هوش فضایی.

اهمیت هوش کلامی در ارائه یک سخنرانی موثر

نکته حائز اهمیت این است که همه ما انسان‌ها بیش از همه به هوش کلامی نیاز داریم. بخش زیادی از دامنه ارتباطی ما در شبانه روز مربوط به کلام و گفتار می‌شود. در واقع ما با استفاده از کلمات فکر می‌کنیم و صحبت می‌کنیم. در ادامه به موضوع مهارت کلامی و اهمیت یادگیری نکات مهم آن برای پیشرفت مدیران املاک می‌پردازیم.

هوش کلامی یا همان هوش زبانی یکی از انواع هوش به شمار می‌رود که صرفا بر ارتقای سطح مهارت بیانی تاکید می‌کند. به عبارتی دیگر هوش کلامی به میزان دایره کلمات و توانایی استفاده مناسب از لغات بر طبق مفهوم، صوت، ترتیب، موقعیت، جمله‌بندی و مهارت کلامی مربوط می‌شود. در واقع شما می‌توانید از مهارت کلامی خود که مبتنی بر قدرت استدلال است، استفاده کنید. بهتر است بدانید با به کار بردن استدلال می‌توانید از قدرت بیانی خود برای بررسی اطلاعات و حل مشکلات بهره ببرید.

هوش کلامی چه تاثیری بر ارتباطات ما دارد؟

شما با تقویت مهارت کلامی، می‌توانید به سطح بالاتری از ارتباطات اجتماعی برسید. هیچکس این نوع از هوش را تا قرن 21 نمی‌شناخت.

جالب است بدانید که در سال 1983 شخصی به نام هاوارد گاردنر در کتابی به نام«قاب‌های زندگی: نظریه هوش‌های چندگانه» هوش انسان را به انواع متفاوتی تقسیم کرد.

او چهار مولفه را برای مهارت کلامی در نظر گرفته است که ابتدا به یک مولفه آن می‌پردازیم. در مطالب بعدی می‌توانید سه مولفه دیگر آن را مطالعه کنید.

 معنا‌شناسی گام اول برای سخنرانی

شناخت معنا و مفهوم درست هر کلمه و همینطور به کار بردن آن در جای مناسب، جزو اولین ویژگی‌هایی است که یک فرد دارای هوش کلامی از آن برخوردار است. برخی از کلمات در هر زبانی متناسب با زمینه کاربردی خود، می‌توانند پیام‌های گوناگونی را به مخاطبان انتقال بدهند. بنابراین مهارت کلامی می‌تواند به آسانی تشخیص معانی مختلف کلمات را برای ما فراهم کند.

نتیجه‌گیری: به نظر می‌رسد که تقویت مهارت‌های بیانی از طریق شناسایی هوش کلامی به تنهایی برای ارائه یک سخنرانی کافی نباشد، زیرا شما به جز برخورداری از مهارت کلامی به دامنه لغات فراوان نیاز دارید.

منبع: دلتامگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین دوره های آموزشی

دوره جامع کوچینگ سوئیسی