0
تومان
0
تومان

اول بازاریابی، بعد نام تجاری

اول بازاریابی، بعد نام تجاری

آنچه در این مقاله می‌خوانید

ما در این قسمت قصد داریم تا شما را در وب سایت موسسه ثروت آفرینان، با نام تجاری یا برند بیشتر آشنا کنیم. همنین ببنیم که منظور از برند چیست و چه چه جایگاهای در بازاریابی خواهد داشت. ما در مطالب قبلی در خصوص برندسازی و ویژگی های آن برای علاقه مندان صحبت کردیم. اما در این مقاله قصد داریم تا ارتباط بین برند و بازاریابی را بیشتر بشناسیم.

 

 

نام تجاری، چرا مهم است؟

هدف بسیاری از کسب‌وکارهای امروزی که پا به عرصه وجود می‌گذارند، تبدیل شدن به برندی معتبر و شناخته‌شده است، به طوری که تنها نام آن برند، مصرف‌کنندگان را به سوی خرید محصولات آن جلب کند، اما به خاطر داشته باشید که تنها از راه بازاریابی موفق می‌توان به نام تجاری مورد نظر خود دست یافت…

نام تجارت و بازاریابی

هدف بسیاری از کسب‌وکارهای امروزی که پا به عرصه وجود می‌گذارند، تبدیل شدن به برندی معتبر و شناخته‌شده است، به طوری که تنها نام آن برند مصرف‌کنندگان را به سوی خرید محصولات آن جلب کند، اما به خاطر داشته باشید که تنها از راه بازاریابی موفق می‌توان به برند مورد نظر خود دست یافت. در این گزارش تلاش می‌کنیم به بیان تفاوت بین دو مفهوم بازاریابی و نام تجاری بپردازیم و به چند اشتباه رایجی که در زمینه برند شدن وجود دارد، اشاره کنیم. اگر شما هم به مبحث برندشخصی و چگونگی ساخت آن در شبکه های اجتماعی علاقه دارید،می توانید به مقاله “برند شخصی خود را پاس بدارید” مراجعه کنید.

نام تجاری باید چه فاکتورهایی داشته باشد؟

فاکتور های نام تجاری
برای رسیدن به نام تجاری باید در وهله اول تعریف دقیقی از مفهوم آن داشته باشید. نام تجاری شامل لوگو، رنگ‌ها و طرح وب‌سایت است، به این معنا که مناسب‌ترین لوگو را باید برای برند خود انتخاب کنید و رنگ انتخاب‌شده نیز باید تا حد ممکن ویژگی کسب‌وکار مورد نظر را در خود داشته باشد. در کنار طراحی وب‌سایت و حضور فعال در صفحات اجتماعی، تشکیل دادن کمپین‌های تبلیغاتی به منظور بازاریابی در کانال‌های تلویزیونی، بیلبوردهای تبلیغاتی، ساختن کلیپ‌های مربوط به برند مذکور و… نیز از فعالیت‌های مهم به منظور داشتن یک نام تجاری موفق است.
این موارد از مهم‌ترین ابزارهای بازاریابی هستند که به کسب‌وکارهای مختلف اجازه برند شدن می‌دهند. انتخاب دقیق لوگو، رنگ‌ها، طرح‌ها، حضور مناسب در فضای اینترنتی و… از موارد ضروری برای تبلیغ موفق و رسیدن به نام تجاری معتبر است.

چند اشتباه رایج در مورد دو مفهوم

نام تجاری و بازاریابی
تفاوت اصلی که بین بازاریابی و نام تجاری وجود دارد این است که بازاریابی مجموعه فعالیت‌ها، ابزارها و استراتژی‌هایی است که هر کسب‌وکاری به منظور ترویج و شناساندن خود به کار می‌برد. این ابزارها نیز طیف گسترده‌ای را تشکیل می‌دهند: رسانه‌های اجتماعی، تلفن‌های همراه، جستجوی محلی، تبلیغات سنتی و… در مقابل نام تجاری پیام و فرهنگی است که ترویج شده و بین مصرف‌کنندگان نفوذ کرده و سمبلی از کسب‌وکار مورد نظر است. شما با شرکت در دوره جامع mba موسسه ثروت افرینان می توانید موفقیت خودتان را در کسب و کار، تضمین کنید.
تصورات غلط و رایجی که در مورد برند بین مردم وجود دارد، به چندین شاخه تقسیم می‌شوند. مخلوط کردن نام تجاری و بازاریابی از اشتباهات رایجی است که در رابطه با برند وجود دارد. مفهوم برند بسیار عمیق‌تر از بازاریابی است. ابزارهای بازاریابی تنها به برقراری ارتباط بین نام تجاری و پیام تبلیغاتی می‌پردازند، به بیان دیگر نام تجاری دربردارنده پیام تبلیغاتی و هویت کسب‌وکار شماست و بنابراین مفهومی گسترده‌تر از بازاریابی دارد.
نام تجاری و بازاریابی
تصور اشتباه دیگری که در مورد برند شدن وجود دارد این است که اگر برند خود را به دست آورید، به قدرت نهایی می‌رسید، به این معنا که اگر صاحبان کسب‌وکارهای مختلف با انجام فعالیت‌های بازاریابی متنوع بتوانند به یک نام تجاری دست یابند و برند شناخته‌شده‌ای شوند، دلیل بر این نیست که به نهایت قدرت و شهرت در کسب‌وکار خود رسیده باشند. مرحله مهم‌تری که برای تثبیت برند و برتری کسب‌وکار خود لازم دارید، این است که بازخورد نام تجاری خود را در میان مشتریان پیگیری کنید و تنها به یافتن برند اکتفا نکنید.
برندی که مصرف‌کنندگان را تحت تاثیر قرار ندهد محکوم به شکست است و مدت زمان زیادی نمی‌تواند موقعیت خود را حفظ کند. بنابراین سعی کنید از طریق رصد مشتریان و در نظر گرفتن میزان بازگشت آن‌ها به سوی محصولتان، فرایند بازاریابی خود را به‌روزرسانی کنید و درنهایت نام تجاری‌تان را زنده نگه ‌دارید.

نتیجه گیری

ما در این طلب به صورت کامل در خصوص نام تجاری و رابطه آن با بازاریابی آشنا شدیم. متوجه شدیم که این دو مفهوم با یکدیگر تفاوت داشته و بدون شک، داشتن یک برند مناسب می تواند به صورت مستقیم بر روی فروش و بازاریابی ما تاثیرگذار باشد. شما از این پس می توانید به کمک شرکت در دوره فروش و بازاریابی موسسه ثروت آفرینان، موفقیت خودتان را تضمین کنید.
فهیمه خراسانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره جامع کوچینگ سوئیسی