0
تومان
0
تومان

دانشنامه

شم اقتصادی : قدرت فکر در بازی ثروت

اگر به بند اقتصادی زندان اوین برویم، فقط تعدادی دزد و کلاهبردار آنجا نیستند بلکه افرادی نیز از فعالان اقتصادی، اعضای اتاقهای بازرگانی و تعدادی کارخانه دار در آنجا به چشم می خورند که واقعاً دزد نیستند اما به دلایلی به زندان افتاده اند. پس به این نکته می رسیم که اصول، ضوابط و قوانینی در پول در آوردن وجود دارند که باید برای موفقیت در عرصه اقتصاد به کار برده شوند.

بیشتر بخوانید
اول بازاریابی، بعد نام تجاری
دانشنامه

اول بازاریابی، بعد نام تجاری

هدف بسیاری از کسب‌وکارهای امروزی که پا به عرصه وجود می‌گذارند، تبدیل شدن به برندی معتبر و شناخته‌شده است، به طوری که تنها نام آن برند، مصرف‌کنندگان را به سوی خرید محصولات آن جلب کند، اما به خاطر داشته باشید که تنها از راه بازاریابی موفق می‌توان به نام تجاری مورد نظر خود دست یافت…

بیشتر بخوانید

مثل ثروتمندان فکر کنیم (قسمت دوم)

بلندپروازی را بیاموزیم. عجیب است در بسیاری از موارد می‎شنویم که می‎گویند: فلانی چقدر بلندپرواز است. یعنی با لحن منفی می‎گویند. در صورتی که در جوامع توسعه ‎یافته بلند پرواز بودن یکی از ویژگی‎های مثبت است. ما اگر فرزندمان بلندپرواز باشد از او ایراد می‎گیریم و جالب این‎جاست که در قبال آن انتظار داریم که فرزندمان موفق شود، ثروتمند، پولدار، مشهور و… شود. یکی از اسرار موفق‎شدن و ثروتمندشدن و شاخص‎شدن این است که بلندپرواز باشیم.

بیشتر بخوانید
دانشنامه

مثل ثروتمندان فکر کنیم (قسمت اول)

بسیاری از افراد دوست دارند اوضاع مالی بهتری داشته باشند تا نه تنها خودشان دچار مسایل کوچک و پیش پا افتاده نشوند؛ بلکه بتوانند دست دیگران را نیز بگیرند. این دوست داشتن خیلی خوب است؛ ولی فقط آرزو کافی نیست و شاید فقط تلاش و سخت کارکردن هم کافی نیست.

بیشتر بخوانید
رفتار شناسی با disc
دانشنامه

ارتباط پولساز با رفتار شناسی با دیسک DISC

دیگر زمان آن گذشته که بخواهیم برای رفتار با همه مشتریان یک نسخه واحد بپیچیم! برای اینکه بتوانیم ارتباط پولسازی برقرار کنیم باید «با مشتری همان گونه رفتار کنید که دوست دارد با او رفتار شود.» مدل های رفتاری DISC در شناخت مدل رفتاری افراد و چگونگی ارتباط با آنها به ما کمک می کنند.

بیشتر بخوانید
دانشنامه

طرز تفکر خرچنگی چیست؟!

در اینجا می‌خواهیم درباره یک نوع طرز تفکر صحبت کنیم. طرز تفکری که به «طرز تفکر خرچنگی» معروف است و در در اصطلاح به آن خرچنگ‌ها در جعبه گفته می‌شود. اگر بخواهیم آن را در یک جمله تعریف کنیم این است: «اگر من نمی‌توانم چیزی را داشته باشم پس تو هم حق داشتن آن را نداری».

بیشتر بخوانید
دانشنامه

وقتی که محصولات خوب تان فروش نمی رود…

یافتن افرادی که محصول شما را خریداری کنند، بخش مهمی از کل فرآیند فروش است. آیا محصولی خوب دارید، اما مشتریان مناسب ندارید که آن را خریداری کنند؟ آیا از روش دسترسی به مشتریان خود اطمینان ندارید یا پیام فروش‎تان گیج‎کننده است؟ از این ۱۴ نکته فروش برای دستیابی به مشتری مناسبی که محصول‎تان را خریداری خواهد کرد، استفاده کنید.

بیشتر بخوانید
دانشنامه

مشخص کردن ۴ تیپ شخصیتی برای مدیریت بهتر

وقتی چند سال پیش در یک سری مشکلات پزشکی درگیر شدم، خیلی مشتاق بودم شرایط را درک کنم و همواره سؤالاتی درباره نتایج احتمالی هر نوع درمان، دارو یا سایر اقدامات ممکن می‌پرسیدم. به زودی دریافتم تقریبا هر متخصصی که با او صحبت می‌کنم این جمله را تکرار می‌کند: «هر کسی متفاوت است». این عبارت در دنیای کار هم مصداق دارد. «هر کسی متفاوت است». تمایل طبیعی مدیران که خود نیز تیپ‌های شخصیتی مختلفی دارند این است که با افراد دیگر طوری رفتار کنند که انگار مشابه خودشان هستند. با این حال،‌ مدیریت موثر نیازمند «انعطاف‌پذیری شخصیتی» است. باید شخصیت و رویکردتان را بر اساس ویژگی‌های شخصی که با او کار می‌کنید، تغییر دهید.

بیشتر بخوانید