0
تومان
0
تومان

مثل ثروتمندان فکر کنیم (قسمت دوم)

آنچه در این مقاله می‌خوانید

بلندپروازی را بیاموزیم. عجیب است در بسیاری از موارد می‎شنویم که می‎گویند: فلانی چقدر بلندپرواز است. یعنی با لحن منفی می‎گویند. در صورتی که در جوامع توسعه ‎یافته بلند پرواز بودن یکی از ویژگی‎های مثبت است. ما اگر فرزندمان بلندپرواز باشد از او ایراد می‎گیریم و جالب این‎جاست که در قبال آن انتظار داریم که فرزندمان موفق شود، ثروتمند، پولدار، مشهور و… شود. یکی از اسرار موفق‎شدن و ثروتمندشدن و شاخص‎شدن این است که بلندپرواز باشیم.

مثل ثروتمندان فکر کنیم- بخش دوم و پایانی

بیاییم اگر تا به حال بلندپرواز بوده‎ایم و پنهان کرده‎ایم؛ اکنون آشکارا فریاد بزنیم و بگوییم من بلندپرواز هستم و از بلندپروازبودن نمی‎ترسم و اگر بلندپرواز نبوده‎ایم، روحیه بلندپروازی صحیح را در خود پرورش دهیم و یاد بگیریم. چرا که تقریبا تمامی افراد ثروتمند کسانی هستند که بلندپروازانه همچون عقاب فکر می‎کنند و فکر می‎کنند که روزی آن‎ها بیش از آن است که همچون مرغی بر زمین نوک بزنند و در بین خاک دنبال روزی خود بگردند. آن‎ها تصورشان بر این است که ما عقاب‎هایی هستیم که باید در آسمان پرواز کنیم و در بالاترین نقاط به دنبال روزی خود بگردیم و بعد، بهترین‎ها را انتخاب کنیم. کسی که نمی‎تواند پرواز کند و اوج بگیرد نمی‎تواند بهترین‎ها را به دست بیاورد. بیاییم بلندپروازی را یاد بگیریم و با افتخار بگوییم می‎خواهم یک آدم بلندپرواز شوم.

ثروت‎آفرینی را به دیگران بیاموزیم. یکی از راه‎هایی که می‎توانیم بهتر یاد بگیریم این است که یاد بدهیم. همواره در آموزش این مطرح است که وقتی شما چیزی را یاد می‎دهید خودتان را اصلاح می‎کنید و خودتان بهتر یاد می‎گیرید. در دوران مدرسه، خوب یادمان هست که معلم‎مان برای این‎که ما قوی‎تر شویم به ما تکلیف می‎داد که به فلان همکلاسی فلان درس را خوب یاد بدهیم و ما زمانی که می‎خواستیم به همکلاسی‎مان آموزش بدهیم، خودمان بهتر یاد می‎گرفتیم. ثروتمندان کسانی هستند که برای درآمد بیشتر و کسب ثروت بیشتر، به دیگران همواره آموزش می‎دهند که چگونه ثروت کسب کنند.

چرا که وقتی خودشان مشغول یاد دادن به دیگران می‎شوند گاهی اوقات روی سخن را به سمت خود بر می‎گردانند و قبل از آن که به دیگران بگویند خودشان از خودشان می‎پرسند که چرا من نباید آن‎چه را که می‎گویم انجام دهم و از طرف دیگر معلم‎ها همیشه چیزی را که از رفتار، ادب، کردار به بچه‎ها می‎گویند، خودشان انجام می‎دهند. چرا که نمی‎خواهند بچه‎ها بگویند پس چرا خودتان انجام نمی‎دهید.ثروتمندان با آموزش ثروت‎آفرینی به دیگران احساس بزرگی می‎کنند. احساس بزرگی یعنی اعتماد به نفس و اعتماد به نفس یعنی عملکرد بهتر. عملکرد بهتر یعنی بهره‎وری بیشتر و بهره‎وری بیشتر یعنی سود بیشتر و سود بیشتر یعنی ثروت بیشتر.

هم‌سخنی با ثروتمندان. یک اصل وجود دارد که اگر می‎خواهید آتش را خاموش کنید به آتش نزدیک شوید. تفاوت آتش‎نشانان با مردم عادی در مقابله با آتش در این است که مردم عادی از آتش فرار می‎کنند. ولی آن‎ها به آتش نزدیک می‎شوند و پس از خاموش‎شدن آتش، قهرمان، آتش‎نشان است و مردم عادی برای آن‎ها کف می‎زنند. بسیاری از ما ناخواسته از افراد پولدار و ثروتمند فاصله می‎گیریم. چراکه فکر می‎کنیم آن‎ها با ما متفاوت هستند، آن‎ها از ما برتر و بالاتر هستند؛ در صورتی که در واقع این‎گونه نیست. در تحقیقات انجام شده بسیاری از افراد پولدار گفته‎اند که مردم از ما فاصله می‎گیرند، مردم به دلیل حسادت، به ما طور دیگر نگاه می‎کنند و مردم ما را دوست ندارند چرا که ما ثروتمندتر از آن‎ها هستیم.

این واقعیت را برای شما روشن کنم که ثروتمندان همانند ما هستند، احساسات و عواطف آن‎ها مثل ماست و این فقط ما هستیم که با برخوردهای واکنشی خود، آن‎ها را نسبت به خود حساس می‎کنیم و با فاصله گرفتن از آن‎ها از تجربیات‌شان محروم می‎شویم. به ثروتمندان نزدیک شویم؛ نه برای این‎که پول آن‎ها را به دست بیاوریم. بلکه از طرز فکر، نوع نگاه، سبک زندگی و نحوه کارکردن‌شان یاد بگیریم. بسیاری از ثروتمندان دوست دارند که ما با آن‎ها نشست و برخاست داشته باشیم و به آن‎ها نزدیک شویم و دوست دارند که تجربیات خود را در اختیار ما قرار بدهند. ولی اگر گاهی اوقات می‎بینیم که آن‎ها از ما فاصله می‎گیرند به این علت است که ما می‎خواهیم ثروت آن‎ها را بگیریم. ما می‎خواهیم چون آن‎ها پولدارهستند، پول آن‎ها را بگیریم. این طرز فکر را باید از خود دور کنیم. ما باید طرز فکر و اندیشه آن‎ها را یاد بگیریم.

به دنبال علاقه‌مان برویم. شاید تیتر ما کمی عاشقانه باشد ولی در کسب و کار، کسی که عاشق کسب وکار است و می‎خواهد برای رسیدن به تکامل و تعالی و کمک به خلق ثروتمند شود، کسی که شب و روز فکرش این است که ثروتمند شود، ولی این فکر و خواسته را در درون خود کنترل می‎کند و به نوعی تا کنون کشته است، باید از امروز به روش دیگری عمل کند. برخیزیم و به دنبال آن‎چه عاشقش هستیم برویم.

ثروتمندان بی‎محابا و بی‌پروا می‎گویند من عاشق ثروت هستم ولی اسیر و برده ثروت نیستم می‎گویند: عاشق پول هستم چرا که پول می‎تواند بسیاری از مشکلات من را حل کند. پول می‎تواند بسیاری از مشکلات اطرافیان من و جامعه من را حل کند، پول می‎تواند به من کمک کند که به جای این که نگران یک لقمه نان باشم، نگران مسایل دیگر باشم و به چیزهای کوچک فکر نکنم. آن‎ها شجاعانه می‎گویند که من از کودکی مشغول کسب و کار بودم برای این‌که ثروتمند و کارفرما شوم و به جای این‎که استخدام شوم، استخدام کنم. به جای حقوق‎بگیربودن، حقوق‎پرداز باشم. این جملات را با وزن بخوانید؛ با اقتدار بخوانید من می‎خواهم این‎گونه باشم. من عاشق ثروت‌سازی و عاشق کسب و کار هستم و من برای این‎که به این نقطه برسم از هیچ تلاشی دریغ نخواهم کرد.

2 پاسخ

  1. سلام – جوادی هستم از ارومیه
    تازه با سایت آشنا شدم . برخی از عدم موفقیت هایم را به بنده تذکر داد . اما درخصوص افراد ثروتمند ، متاسفانه در جامعه کنونی ما یا حداقل در اطرافم افراد بی کفایتی وجود دارد که ثروتمند شده اند و من نمی خواهم راه آنها را بروم . اما افراد با لیاقت و با کفایتی هستند ( پیمانکار شرکتمان) که خیلی وقت ها برایش دعا می کنم که ثروتش ، کمالاتش ، معرفتش فزون است ، خدایا افزونش فرما . چنان برایش اردات دارم که انقار خودم مالک آن بوده و استفاده می کنم . وبنده چنین مسیری را آرزو می کنم . خیلی از انسانها پایشان را بر دوش بنده گذاشته و در پیشرفت زندگیشان چه مستقیم و چه غیر مستقیم کمک حالشان بوده ام حتی فردی که برایم بدی کرده با خوبی پاسخش را داده ام . اما نمی دانم جامعه ما به کدام سمت و سو می رود طوری که افراد بی کفایت ، چاپلوس و … دارای موقعیت هستند و متاسفانه …
    اما به قول شاعر ” دود اگر بالا نشیند کسر شان شعله نیست – روی دریا خس نشیند قعر دریا گوهر است
    یا حق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین دوره های آموزشی

دوره جامع کوچینگ سوئیسی