آنچه در این مقاله میخوانید [پنهانسازی]
- ⭐ نمایندگان هوش مصنوعی چیه و به چه دردی میخوره؟
- ⭐ آیندهای پر از نمایندگان هوش مصنوعی
- ⭐ توانمندسازی کسبوکارهای کوچیک: شما هم میتونید!
- ⭐ سهولت استفاده: فقط چند تا کلیک کافیه!
- ⭐ محصولات تخفیف ویژه
- ⭐
- ⭐ دوره هوش کلامی (رایگان)
- ⭐ دوره مقدماتی شم اقتصادی (رایگان)
- ⭐ کاربردهای عملی: هوش مصنوعی تو کسبوکارتون چی کار میکنه؟
- ⭐ بیاید یه نگاه به چند تا از کاربردهای واقعی این فناوری بندازیم که همین امروز میتونید ازشون استفاده کنید:
- ⭐ نتیجهگیری: آینده از آن شماست!
- ⭐ پادکست
چرا باید هوش مصنوعی رو جدی بگیریم؟
سلام همه شرکت کنندگان در دوره هوش مصنوعی برای مدیران ، اگه مدیر یه کسبوکار هستید یا قراره تو آینده یکی بشید، حتماً شنیدید که هوش مصنوعی (AI) این روزها حسابی سر زبونها افتاده. شاید فکر کنید این چیزا فقط به درد شرکتهای بزرگ و غولهای تکنولوژی میخوره، اما صبر کنید! مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک، یه حرف جالب زده که باید بهش توجه کنیم. اون میگه هوش مصنوعی قراره مثل وبسایت و ایمیل، یه ابزار ضروری برای هر کسبوکاری بشه، حتی اگه یه مغازه کوچیک تو کوچهپسکوچههای شهرتون داشته باشید.
زاکربرگ پیشبینی کرده که تو آینده، تعداد نمایندگان هوش مصنوعی (که یه جور دستیارهای هوشمندن) از جمعیت آدمای روی زمین بیشتر میشه! این یعنی صدها میلیون یا حتی میلیاردها نماینده هوش مصنوعی قراره بهمون کمک کنن تا کارامون رو بهتر انجام بدیم. حالا این موضوع چه ربطی به شما داره؟ خب، تو این مقاله میخوام بهتون نشون بدم که چطور این فناوری میتونه کسبوکارتون رو قویتر کنه و چرا باید همین الان شروع به یادگیریش کنید.
نمایندگان هوش مصنوعی چیه و به چه دردی میخوره؟
دکتر مظاهری گفت :بیاید اول ببینیم این نمایندگان هوش مصنوعی که زاکربرگ ازش حرف میزنه، اصلاً چیه؟ به زبون ساده، اینا نرمافزارهای باهوشی هستن که میتونن کارای خاصی رو خودشون انجام بدن، بدون اینکه شما مدام بهشون بگید چی کار کنن. مثلاً، میتونن به مشتریاتون جواب بدن، سفارشا رو ثبت کنن یا حتی بهتون کمک کنن که بفهمید مشتریاتون چی میخوان.
مثال: فرض کنید یه فروشگاه آنلاین کفش دارید. یه مشتری پیام میده و میپرسه: “کفش سایز 42 مشکی دارید؟” یه نماینده هوش مصنوعی میتونه فوری موجودی رو چک کنه و جواب بده: “بله، داریم! میخواید براتون ثبتش کنم؟” اینطوری، مشتری منتظر نمیمونه و شما هم نیازی ندارید یه نفر رو 24 ساعته بذارید پای جواب دادن به سوالات.
آیندهای پر از نمایندگان هوش مصنوعی
زاکربرگ میگه تو آینده، تعداد این نمایندگان هوش مصنوعی انقدر زیاد میشه که از آدما پیشی میگیره. فکرشو بکنید! یه دنیا که پر از دستیارهای هوشمند باشه و هر کسبوکاری، از یه کافه کوچیک گرفته تا یه شرکت بزرگ، یه نماینده هوش مصنوعی داشته باشه. چرا این موضوع مهمه؟ چون این دستیارها میتونن کارایی رو انجام بدن که شما به تنهایی یا با یه تیم کوچیک نمیتونید.
دکتر مَظاهری مثال زدن : تصور کنید یه نونوایی محلی دارید. مشتریاتون هر روز زنگ میزنن و میپرسن: “امروز نون تازه دارید؟” یا “تا کی بازید؟” حالا اگه یه نماینده هوش مصنوعی داشته باشید، میتونه به همه این سوالا جواب بده، سفارش نون رو ثبت کنه و حتی به مشتریاتون بگه که نون داغ ساعت 5 عصر آمادهست. اینطوری، شما فقط نون میپزید و بقیه کارا رو میسپارید به این دستیار باهوش!
توانمندسازی کسبوکارهای کوچیک: شما هم میتونید!
یکی از چیزای باحالی که زاکربرگ روش تأکید داره، اینه که هر کسبوکار کوچیکی باید بتونه نماینده هوش مصنوعی خودش رو داشته باشه. اون میگه قرار نیست فقط شرکتهای بزرگ از این فناوری استفاده کنن؛ بلکه هدف اینه که شما، به عنوان مدیر یه کسبوکار کوچیک، بتونید با چند تا کلیک ساده، یه نماینده هوش مصنوعی برای خودتون بسازید.
این برای کسبوکارهای کوچیک که بودجه و نیروی انسانی محدودی دارن، یه فرصت طلاییه. چون دیگه لازم نیست کلی پول خرج کنید یا یه تیم برنامهنویسی استخدام کنید. شرکتهایی مثل فیسبوک دارن ابزارهایی میسازن که این کار رو براتون آسون میکنه.
دکتر مَظاهری گفت: فرض کنید یه خیاط هستید و لباسهای دستدوز میفروشید. با یه نماینده هوش مصنوعی، میتونید به مشتریاتون بگید که چه پارچههایی دارید، سفارششون رو ثبت کنید و حتی بهشون یادآوری کنید که لباسشون کی آمادهست. همه اینا بدون اینکه نیازی به دانش فنی داشته باشید!
سهولت استفاده: فقط چند تا کلیک کافیه!
یکی از شرکت کنندگان پرسید: “من که برنامهنویس نیستم، چطور از این چیزا استفاده کنم؟” خبر خوب اینه که زاکربرگ و تیمش دارن رو این کار میکنن که راهاندازی یه نماینده هوش مصنوعی انقدر آسون باشه که با چند تا کلیک بتونید انجامش بدید. انگار که دارید تو یه اپلیکیشن ساده فرم پر میکنید!
دکتر مَظاهری: فکر کنید یه مغازه لوازم آرایشی دارید. با یه پلتفرم هوش مصنوعی، میتونید یه چتبات بسازید که به مشتریاتون بگه: “دنبال رژ لب قرمز هستید؟ این مدل رو امتحان کنید!” یا “سفارشتون فردا میرسه.” همه اینا فقط با چند تا کلیک و بدون دردسر.
محصولات تخفیف ویژه
دوره هوش کلامی (رایگان)
رایگان!
دوره مقدماتی شم اقتصادی (رایگان)
رایگان!
کاربردهای عملی: هوش مصنوعی تو کسبوکارتون چی کار میکنه؟
بیاید یه نگاه به چند تا از کاربردهای واقعی این فناوری بندازیم که همین امروز میتونید ازشون استفاده کنید:
- پشتیبانی مشتری:
یه نماینده هوش مصنوعی میتونه 24 ساعته به سوالات مشتریاتون جواب بده. مثلاً، اگه یه مشتری نیمهشب پیام بده و بپرسه: “این محصول کی به دستم میرسه؟”، هوش مصنوعی فوری جوابش رو میده و شما خواب راحتتون رو از دست نمیدید!
مثال: یه شرکت فروش عطر میتونه از یه چتبات استفاده کنه که به مشتریا بگه: “عطر مورد نظرتون تو انباره، فردا براتون میفرستیم.” - فروش:
این دستیارها میتونن به مشتریاتون پیشنهادای شخصیسازیشده بدن و فروش رو بیشتر کنن. مثلاً، اگه کسی دنبال یه شال باشه، هوش مصنوعی میتونه بگه: “این شال با مانتوی قبلی که خریدید ست میشه!”
مثال: یه فروشگاه آنلاین کتاب میتونه از هوش مصنوعی برای پیشنهاد کتابایی بر اساس خریدای قبلی مشتری استفاده کنه. - ارتباط با مشتریا:
هوش مصنوعی میتونه بهتون کمک کنه با مشتریاتون در ارتباط بمونید. مثلاً، میتونه تخفیفای ویژه رو بهشون اطلاع بده یا نظرشون رو در مورد محصول بپپرسه.
مثال: یه رستوران میتونه از یه نماینده هوش مصنوعی برای ارسال پیام به مشتریا استفاده کنه: “این هفته پیتزای جدید داریم، میاید امتحانش کنید؟”
نتیجهگیری: آینده از آن شماست!
دکتر مَظاهری گفت : دوستان من ، هوش مصنوعی دیگه یه چیز فانتزی نیست؛ یه ابزار واقعیه که قراره تو آینده به اندازه وبسایت و ایمیل برای هر کسبوکاری ضروری بشه. زاکربرگ میگه هر کسبوکاری، چه بزرگ چه کوچیک، یه نماینده هوش مصنوعی خواهد داشت که به مشتریاش کمک میکنه. پس چرا از همین امروز شروع نکنید؟
امیدوارم این مقاله بهتون کمک کرده باشه که ببینید هوش مصنوعی چطور میتونه کسبوکارتون رو بهتر کنه. تو دوره هوش مصنوعی برای مدیران، بیشتر در مورد این موضوع حرف میزنیم و یاد میگیریم که چطور ازش استفاده کنیم. اگه سوالی دارید، حتماً تو کلاسا بپرسید. موفق باشید و امیدوارم کسبوکارتون با این فناوری حسابی بدرخشه!










