
قضاوت ها بر اساس تصویر ذهنی اتفاق می افتد
تصویر ذهنی (ویژن) بازسازی دنیای فیزیکی دور از یک انسان در ذهن اوست. این عمل، در بیشتر موارد، شامل تجربه درک یک شیء، رویداد …

چگونه تصمیم گیری مخاطب را کنترل کنیم؟
یکی از اتفاقاتی که در هنگام مذاکره می افتد، اثر ناخواسته ای است که با ایجاد یک تصویر غلط از خودمان در ذهن مخاطب، بر روی او گذاشته ایم …

واژه های قدرتمند در اثرگذاری کلام
فکر می کنید دلیل اثرگذاری کلام برخی از افراد در زمان برخورد با شما، ناشی از چیست؟ قطعاً شیوه بیان، زبان بدن، لحن، صدا و تمام فاکتورهای جذاب کننده …

چرا کسی به حرف من گوش نمی دهد؟
همه مردم میخواهند شنیده شوند. گاهی اوقات ممکن است جلبتوجّه افراد یا رساندن صدایتان فراتر از همهمهی موجود به گوش افراد کار دشواری باشد …

عناصر یک ارتباط مؤثر چیست؟
یکی از نظریات مطرح در حوزه ارتباطات غیرکلامی و زبان بدن، از زبان پرفسور محرابیان در خصوص عناصر ارتباط مؤثر …

سه گام مهم و اساسی قبل از شروع مذاکره
یکی از ابزارهایی که برای آمادگی در مذاکره به آنها نیاز داریم، گام های قبل از مذاکره است که باید برداشته شوند …

مدالیته یا اجزای تشکیل دهنده یک ارتباط مؤثر
اجزای یک ارتباط مؤثر از شش بخش اساسی تشکیل شده است که در این بخش به سه جزء آن می پردازیم. اولین جزء …

توانایی برقراری ارتباط موثر، کلید قدرتمندی در مذاکره
یکی از مهم ترین برتری های انسان به سایر موجودات، تنوع و گستره وسیع ارتباطی است که می تواند ایجاد کند. از این رو توانایی برقراری روابط اجتماعی …

تعریف یک ارتباط موثر از دیدگاه علمی
سوء تفاهم نفهمیدن مطلب نیست بلکه بد فهمیدن مطلب است در این مجال می پردازیم به مبحث سوء تفاهم درمذاکره و نحوه رفع سوء تفاهمات …