الف) جمعیت نیروی کار صفر کیلومتر در حال کوچک شدن است.
رابینسون می گوید از ۲۰۱۶ تا سال ۲۰۲۲، جمعیت تازه واردهای بازار کار (سنین بین ۱۶ تا ۲۴ سال) رو به افول خواهد بود. در حقیقت ظرف هفت سال، این تعداد در امریکا، ۱۰% کمتر از جمعیت فعلی خود خواهد بود. این به آن معناست که هر اتفاقی هم که برای اقتصاد بیافتد، تعداد کمتری نیروی قابل جذب، قابل آموزش و قابل ترفیع در دسترس کارفرمایان قرار خواهد داشت.
او اضافه می کند: «صنایع مختلف و بخش های خدماتی، امروز باید سرمایه گذاری مناسبی انجام دهند تا در آینده، آمادگی مواجه شدن با کاهش قابل توجه تعداد متقاضیان کار را داشته باشند».
ب) جمعیت کارفرمایان باید تاکتیک های جذب نیروی خود را تغییر دهند.
به طور خاص، اثربخش ترین شرکت ها آنهایی هستند که برای محصول، خدمات و یا جذب نیروهای خود از بازاریابی رسانه ای فاصله می گیرند و بیشتر درگیر بازاریابی مستقیم یا رو در رو می شوند. به بیان دیگر، سازمان ها برای به استخدام در آوردن استعدادها، نیاز خواهند داشت تا برای کاندیداهای احتمالی خود پایگاه داده ای درست کنند و به صورت مداوم برای ارتباط گرفتن با این افراد وقت و هزینه صرف کنند.
رابینسون در این باره می گوید: «اتفاقی که می افتد این است که این متقاضیان هستند که به وب سایت کارفرما مراجعه می کنند تا ویژگیهای آن را بررسی کنند و ببینند آیا به دردشان می خورد یا نه. کارفرمایانی که روی تبیین برند و یا بیانیه ارزش خود سرمایه گذاری نکرده اند، برای تبدیل بازدیدکنندگان وب سایت خود به متقاضیان کار در شرکت شان با دشواری مواجه خواهند بود».
ج) جمعیت کارفرمایان هوشمند، کمتر بر اساس تجربه و بیشتر بر اساس ظرفیت و توانایی افراد دست به استخدام خواهند زد.
بازار کاری که روز به روز در حال کوچکتر شدن است، برای پیدا کردن استعدادهای برتر، کمتر به آنچه در رزومه افراد نوشته می شود وابسته خواهد بود و بیشتر به نشانه گیری شخصیت و ویژگی های ذاتی متقاضیان بستگی پیدا خواهد کرد. انجام این کار نیازمند فرایندی قابل اندازه گیری خواهد بود که بتواند تشخیص دهد افراد از ویژگی های خاصی برخوردار هستند یا نه.
به عقیده رابینسون «نمی توان مسئولیت پذیری، وفق پذیری با فرهنگ شرکت و یا چارچوب ذهنی مالکیت را به کسی آموزش داد، اما مهارت ها را چرا».
هنر تبدیل نیروی انسانی به سرمایه انسانی، فنی است که باید بیاموزیم و با تمرین مداوم، در انجام آن ماهر شویم. با توجه به نیاز مدیران و کسب وکارهای امروز، در مجموعه ثروت آفرینان، یکی از بخش های دوره بیزینس پروتکل بصورت انحصاری برای مدیران و صاحبان کسب و کار برگزار شده است تا در آن بیاموزید که چگونه از این هنر استفاده کنید.
سلام. دیدگاههای خیلی مفیدی ذکر شده .البته این روند رو در کشور خودمون هم می تونیم به اشکال متفاوتی ببینیم .
باید برنامه ریزی بشه به هر دو گروه نیروهای آماده بکار و کارفرمایان درجهت پیشبرد هوشمندانه تر امور آموزش داده شود.