هوش مالی و هوش کلامی

هوش مالی و هوش کلامی مکتب کالیفرنیا (پکیج همراه کتاب)

اثر هوش مالی، در عاقبت مالی کسب و کارتان

یکی از نوابغ مطرح دنیا که “رابرت کیوساکی” او را استاد و الگوی بزرگ خود می‌داند، و همیشه از او به عنوان راهنما و بنیانگذار هوش اقتصادی یا FIQ یاد کرده است؛ “ژنرال جک برگمن” است. برگمن در آموزه‌های خود بر کلید واژه‌ها و نکات کاربردی تکیه دارد؛ و اعتقاد او همیشه به تجربی بودن و عملی شدن مفاهیم گرایش داشته است. برگمن از ۵ دیدگاه به هوش اقتصادی نگریسته است؛ که یکی از آن‌ها دیدگاه تغییر است. او اعتقاد دارد در حقیقت:

بزرگترین تمایز بین افراد ثروت‌آفرین و افراد معمولی عملکرد و واکنش آن‌ها در برابر تغییر است. تصمیمات شما در مقابل تغییرات و مواجهه با شرایط می‌تواند عاقبت شما را مشخص کند.

واقعیت این است که بحران، تغییری است که برای آن راهکار نداریم و نمی‌توانیم از آن استفاده کنیم؛ و چه بسا همین بحران باعث نابودی و از بین رفتن ما خواهد شد. از نگاهی دیگر این چنین می‌گوییم: 

زمانی که نرخ تبدیل تغییر به فرصت به صفر می‌رسد، تغییر بحران زا می‌شود.”

بخصوص در بحران‌های مالی زمانی که نتوانیم از هوش مالی خود حداکثر استفاده را ببریم؛ به هیچ عنوان نمی‌توانیم تغییر را به سود تبدیل کنیم.

 FIQ یا هوش مالی توانایی تبدیل تحولات به سود مالی یا درآمد است. اما چگونه؟

هر چه هوش مالی بیشتر باشد نرخ تبدیل تغییر به درآمد بیشتر می‌شود، و هر چه هوش مالی کمتر باشد نرخ تبدیل تغییر به بحران بالاتر می‌رود.

با توجه به اینکه هوش مالی بخش ذهنی شم اقتصادی است، لازم است که ابتدا مدل ایجاد تغییر در قرن ۲۱ را بدانیم تا با دید کلان به این مطلب ورود کنیم.

هوش مالی در کسب و کارهای حرفه ای

ایجاد کسب و کار حرفه‌ای چه قواعدی دارد و چگونه می‌توانیم کسب و کارمان را با استفاده از روش توسعه شعب گسترش دهیم. باز تعریف مجدد کسب و کار چیست و تکنیک دنده عوض کردن شخصیتی چطور به ثبات کسب و کار بر رشد درآمد ما اثر گذار است. برای ساخت یک برند موفق به چه ابزارهایی نیاز داریم و تعدد شعب چگونه می‌تواند در کسب و کار ما تاثیر بگذارد. برندهای معتبر دنیا برای شناخته شدن و اعتبار خود از چه استراتژی استفاده می‌کنند و چگونه کسب و کار خود را در جهت سودآوری پیش می‌برند. “هری جی سان برن ” با چه تکنیکی کسب و کار مک دونالد را از مرگ نجات داد.

قبل از توسعه شعب باید

اکثر افراد بر این باور هستند که برای راه اندازی کسب و کار باید ارتباطات و سرمایه‌ای بزرگ داشته باشند. در فیلم مک دونالد خواهیم دید که یک فرد ۵۶ ساله با چه تکنیکی بزرگترین امتیاز غذای دنیا را می‌خرد و آن را به سوددهی می‌رساند و در نهایت آن را به برندی معروف تبدیل می‌کند. این فیلم استفاده از تکنیک جابجایی شخصیت‌ها است که چگونه باعث رشد کسب و کار می‌شود. متاسفانه در ایران بسیاری از کارآفرینان، کارفرمایان و فعالان اقتصادی به دلیل عدم آشنایی با تکنیک عوض کردن شخصیت (دنده عوض کردن) عموما نمی‌توانند به درجات و نتایج حرفه‌ای در کسب و کارشان دست یابند.

این فیلم نمایش تکنیک تغییر ایده و ایجاد یک اتفاق برای رسیدن به نتیجه حرفه‌ای است. ما در داستان فیلم مک دونالد، ۱۲ تکنیک روز دانشگاه هاروارد که نیاز اصلی در توسعه شعب هستند را مورد بررسی و مطالعه قرار می‌دهیم. در این کارگاه می‌توانیم با الگوسازی از این روش‌ها برای مدل شخصی کسب و کار خود، موفق‌ترین روش توسعه شعب را پیاده‌سازی کنیم.

برندهای بزرگ

در کسب و کار یک بعد پول و درآمد است و بعد دیگر لذت خلق یک هویت سازمانی است. اعتباری که سرانجام آن شهرت، فراگیر شدن، محصول یا خدمت با برند شخصی ما است. توسعه شعب یعنی ما بتوانیم لذت شروع را به دفعات تجربه کنیم. دیده شدن در زندگی مردم نیازمند؛ تکرار، تکرار و تکرار است.   گسترش شعب تضمین بقای کسب و کار است چراکه محوریت از روی فرد به سمت محصول یا خدمت، معکوس می‌شود. در این مسیر داشتن علم و شناخت اصول این تکرار الزامی است. زیرا قدم گذاشتن در این راه حساسیت خاصی را در بر دارد و ابعاد مختلفی را شامل می‌شود.

اگر فقط یک عضو در کل مجموعه نتواند وظیفه خوبی را دقیق و با کیفیت انجام دهد ضرر آن متوجه تمام سیستم و در نهایت نابودی برند ما خواهد شد. شعبه سازی فعالیتی است که اگر اصولی اجرا گردد ما را در چرخه تداوم سودآوری قرار می‌دهد.   کارگاه فیلم مک دونالد همه زوایا را برای شما بررسی و تحلیل می‌کند؛ و نکاتی را در بر دارد که سال‌ها تجربه به روز شده و ناب را در اختیارتان قرار می‌دهد تا از برند خود لذت ببرید.

هوش کلامی

چگونه کلامی متحول ساز داشته باشیم و در مذاکرات برنده شویم؟!

معمولا افراد بر اساس نحوه حرف زدن ما و چیزهایی که در طول روز بر زبان می‌آوریم، درباره ما قضاوت و اظهار نظر می‌کنند و سعی دارند شخصیت ما را بر اساس گفته‌هایمان بشناسند. هرکسی بعد شنیدن سخن ما از خود می پرسد، روی او حساب کنم یا نه ؟

حال اگر ما، قدرت بیان بالایی داشته باشیم و بتوانیم به صورت ساده، زیبا و سلیس از لغات در جملات اثرگذار استفاده کنیم، بسیار راحت‌تر می‌توانیم با اطرافیانمان که معمولا خانواده، کارفرمایان و همکاران ما هستند ارتباط برقرار کنیم. ارتباط موثر با این افراد می تواند ما را به پیشرفت و موفقیت در کار و زندگی‌مان برساند و فرصت‌هایی را برایمان فراهم سازد که تنها با تقویت هوش کلامی می‌توانیم آن‌ها را بدست آوریم.

هوش کلامی یکی از انواع هوش‌هایی است که هاوارد گارنر (Howard Gardner) آن را در علم روان‌شناسی مطرح کرد. هوش کلامی نوعی ابزار در ذهن ماست که به کمک آن می‌توانیم با استدلال‌هایی که بر پایه زبان هستند به تحلیل اطلاعات و حل کردن مسائل بپردازیم. کسانی که هوش کلامی بالایی دارند، می‌توانند با تسلطی که در سخن و سخنوری دارند، از دایره وسیع لغات خود استفاده کرده و همه را مجذوب حرف‌های خود کنند.

اگر می‌خواهی در جلسات و سخنرانی‌هایت، با کلامت قدرت نفوذ بالایی در افراد داشته باشی و اگر خواهان افزایش اعتماد به نفس در زندگی و کارت هستی، اگر موفقیت بیشتر برایت به یک دغدغه تبدیل شده، پیشنهادمان این است که برای تقویت هوش کلامی‌ات دست به کار شوی. ما در این دوره با ۲ ساعت آموزش متفاوت و کاربردی در کنار شما هستیم و شرکت کنندگان در حتی یک فیلم شاهد ۳ الی ۴ مدل تمرین خواهند بود.

مذاکره در بحران مرگبار

در اولین جلسه دوره با دیدن فیلم هتل رواندا شرایط مذاکره در بحران مرگبار را تجربه می‌کنیم و تکنیک‌هایی را می‌آموزیم که چگونه بتوانیم از شرایط سخت و بحرانی عبور کنیم و کلمات چقدر می‌توانند برای ما سرنوشت‌ساز باشند.

این فیلم به ما نشان می‌دهد وقتی در شرایط بحران یا دست خالی هستید و باید مذاکره کنید، چه عکس‌العملی بهتر است و چه ویژگی‌هایی داشته باشید. کاراکتر و شخصیت مذاکره کننده مقابل اتفاقات و مسائلی که در زمان مذاکره ممکن هست به وجود بیاد چه واکنشی را باید داشته باشد و چه کارهایی را باید انجام دهد که در تحلیل این فیلم خواهد آموخت.

اطلاعات دوره
ثروت آفرینان (باشگاه ملی جنگنده‌های اقتصادی ایران)

موسسه آموزش عالی ثروت آفرینان پارس با مدیریت مهندس امیرحسین مظاهری نزدیک به سه دهه فعالیت علمی و تخصصی در زمینه های کسب و کار و تکنیک های فروش، کارآفرینی و سخنوری، مدیریت منابع انسانی و مدیریت زمان، تحلیل شرایط اقتصادی و اجتماعی روز داشته است. و تا امروز رسالت خود را در آموزش و تعالی کسب و کارهای جامعه دانسته است تا بتواند به نوبه خود در خدمت جامعه و فعالان اقتصادی باشد.

26403740 021
مشاوره و پشتیبانی 24 ساعته در واتساپ: 09104394947
آدرس: تهران، شریعتی، ابتدای میرداماد، پلاک 4،طبقه 3
logo-samandehi

کلیه حقوق این سایت متعلق به موسسه آموزش عالی ثروت آفرینان پارس می‌باشد.