0
تومان
0
تومان

کوچینگ مسیری برای موفقیت

آنچه در این مقاله می‌خوانید

()

کوچینگ مسیری برای موفقیت افراد است. کوچ‌ به فرد کمک می کند تا اهداف بهتری را انتخاب کند و به آنها برسد. کوچ از فرد می‌خواهد کاری بیشتر از حد توان خود انجام دهند. تمرکز مراجعه کننده خود را روی تولید سریع‌تر و نتیجه بهتر متمایل می‌کند. کوچ‌ها با فراهم‌سازی ابزارها و ساختار حمایتی ترتیبی می‌دهند تا فرد پیشرفت خود را در زمان کمتری مشاهده کند.

تاثیر کوچ در موفقیت در چگونه است؟

  • گفت‌گو و شراکت بین کوچ و فرد لحظه‌های منحصر به فردی را خلق می کند.
  • اهداف بهتری طرح‌ریزی می‌شود. کوچ‌ها فرد را به سمت هدف هدایت می‌کنند تا به نتایج مورد نظر برسد.
  • فرد مهارت‌های جدیدی پیدا می‌کند و با این تکنیک ها و مهارت‌ها به سمت موفقیت بیشتر حرکت می کند.

شهرت کوچینگ

افراد بسیاری از انجام کارهای تکراری خسته شده و علاقه دارند فعالیت‌های خاصی را امتحان کنند تا علاوه بر کسب تجربه جدید باعث شوند در زندگی آن‌ها تغییر مثبتی هم ایجاد شود.

مسئله این است که بیشتر افراد نمی‌توانند به صورت واضح داشته‌های خود را ببینند و اگر این قدرت تشخیص را هم داشته باشند قادر به برداشتن قدم بعدی درست نیستند. افراد با مراجعه به جلسات کوچینگ می‌توانند حسرت‌ فرصت‌های گذشته را فراموش کنند و آرزوهای پیش روی خود را فقط یک رویا نبینند.

کوچ موفقیت یک معجزه‌گر نیست او مانند یک جعبه جادویی موثر عمل می‌کند که به افراد یاری می‌دهد تا ایده‌های بزرگ او به واقعیت تبدیل شوند. خوشبختانه امروزه مردم زمان و منابع کافی برای سرمایه‌گذاری روی چنین مواردی را دارند.

وابستگی بین کوچ و فرد

فرد ممکن است به یک کوچ نیاز داشته باشد تا به فرصت‌های بیشتری دست پیدا کند یا برای بالا بردن رشد خود از جلسات کوچینگ استفاده کند، اما با این حال نباید وابستگی بین او و کوچ وجود داشته باشد.

هر کسی که می‌خواهد پیشرفتی کند نیاز به ساختار، پیشنهاد و حمایت دارد. کوچ با بر عهده گرفتن این مسئولیت به شما کمک می‌کند. کوچ شغلی با افرادی کار می‌کند که در حوزه خود مستقل و به اندازه کافی قدرتمند هستند. به یاد داشته باشید قرار نیست ما در اینجا مسائل ذهنی و روانی شما را حل کنیم. کوچ به شما کمک می کند آینده بهتری را خلق کنید و در زندگی خود صاحب موفقیت بیشتر، پول بیشتر و رفاه بالاتر شوید.

آسیب های کوچ

کوچ در مسائل روانی و ذهنی وارد نمی‌شود و به شما مشاوره نمی‌دهد. او سعی نمی‌کند که مسئولیت افکار و مسائل فرد را در دست بگیرد. اما در عوض از فرد در قبال پذیرش مسئولیت رفتار و افکارش حمایت می‌کند. در این حالت است که تغییر شروع می‌شود و این بر اساس خواست فرد ادامه پیدا می‌کند.

مسیر کوتاه کوچ شدن

در رشته‌هایی که هم‌خانواده کوچینگ محسوب می‌شوند معمولاً شما نمی‌توانید امسال وارد بازی شوید و سال بعد‌ گواهینامه به دست آماده حضور در بازار کار باشید.

هر فرد یک کوچ

یکی از بهترین راه‌های ایجاد ارتباط و گرفتن راهنمایی از کوچ داشتن روراستی و صداقت در جلسات است. هنگامی که با صداقت به تمامی سوالات مطرح شده در جلسه کوچینگ پاسخ دهید،کوچ هم از تمام توان خود را برای حل کردن مشکل شما استفاده می‌کند. اینکه تا چه حد از جلسه کوچینگ نتیجه بگیرید کاملا به خود شما بستگی دارد یعنی شما جلسه مسیر جلسه را با پاسخ‌هایی که می‌دهید تعیین می‌کنید.

کوچ موثر

شنوندگان خوب درک بهتری از افراد و موقعیت‌ها دارند در کوچینگ هنگامی که به صورت موثر به کسی گوش می‌دهید به او این امکان را می‌دهید که آرام شود ایده‌هایش را روشن‌تر بیان کند. به‌عنوان کوچ هنگامی که گوش کردن موثر ندارید در درک افراد و موقعیت او خود را ناتوان خواهید کرد. همچنین تمرکز حواس‌تان را بر افراد از دست می‌دهید. دوره کوچینگ مدرن، گوش کردن را هدیه‌ای می‌داند که به دیگران می‌بخشید زیرا نیازمند این است که کوچ تمام تلاش خود را به کارببرد تا برای مدتی بتواند بر طرف مذاکره اثر بگذارد. گوش کردن به دیگران یکی از راه‌های افزایش توانایی خود در تاثیرگذاری است و با این وجود ما اغلب این نکته را به طرز عجیبی فراموش می‌کنیم.

توسعه با کمک کوچینگ

کوچینگ در واقع هنر به‌سازی عملکرد دیگران است. مدیرانی که روش مربی‌گری را برای هدایت اعضای خود به کار می‌گیرند در واقع آنها را تشویق می‌کنند که با انجام کارهای چالش بر انگیز به تجربیات خود بیفزایند.

سخن پایانی

در نتیجه دوره کوچینگ باعث می‌شود کوچ بیشتر از مهارت گوش دادن خود بهره بگیرد تا از سخن گفتن. به عنوان کوچ شما باید در گفتگو درگیر شوید تا تفکر طرف مقابل را تسهیل کنید. صحبت کردن، سوال کردن و تفکرات و موافقت‌ها و مخالفت‌های شما همگی در این فرآیند ضروری هستند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین دوره های آموزشی

دوره جامع کوچینگ سوئیسی