0
تومان
0
تومان

چگونه یک نیروی خوب استخدام کنیم؟

شرایط عضویت در کلاب رهبران

آنچه در این مقاله می‌خوانید

()

 

اگر به عنوان یک مدیر قصد استخدام نیرو دارید، این مطلب را از دست ندهید! 

شما هرگز با پول، تخصص و زمان به شکل فردی ثروتمند نمی‌شوید، بلکه باید مانند سایر ثروتمندان جهان، بهترین افراد را به کار بگیرید تا آنها شما را ثروتمند کنند. آری!

استخدام نیروی انسانی همیشه یکی از دغدغه‌های صاحبان کسب‌وکار بوده است. اینکه چگونه نیروی مناسب جذب کنیم، چگونه نیروهای خوب را حفظ کنیم و چگونه از نیروی انسانی بهترین استفاده را داشته باشیم.


اگر استخدام در افق آینده شرکت شما قرار دارد، چند تغییر کوچک در این چشم‌انداز وجود دارد که باید مراقب آنها باشید. این روندها و تغییرات مرتبط با آنها را آدام رابینسون، مدیرعامل شرکت تولید کنندۀ نرم‌افزار استخدام و فناوری استعدادیابی Hireology پیش‌بینی کرده است. نرم افزار او تنها در امریکا و کانادا، توسط بیش از ۲۵۰۰ شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد.
این شرکت در چشم‌انداز سال ۲۰۱۶ خود پیرامون موضوع استخدام را منتشر کرد که در آن پیش‌بینی‌ها و روندهایی در مورد آیندۀ این حوزه مطرح شده‌اند. می‌توان گفت برخی از نکات برجستۀ این چشم‌انداز تقریباً محدودیت جغرافیایی ندارند و دیر یا زود در صحنۀ کسب و کار کشورهای مختلف رخ می‌دهند. سه نمونه از آنها را در ادامه از نظر خواهید گذراند.


الف) جمعیت نیروی کار صفر کیلومتر در حال کوچک شدن است!

به گفته رابینسون، از ۲۰۱۶ تا سال ۲۰۲۲، جمعیت تازه واردهای بازار کار (سنین بین ۱۶ تا ۲۴ سال) رو به افول خواهد بود. در حقیقت ظرف هفت سال، این تعداد در امریکا، ۱۰% کمتر از جمعیت فعلی خود خواهد شد. این به آن معناست که هر اتفاقی برای اقتصاد بیفتد، تعداد کمتری نیروی قابل جذب، قابل آموزش و قابل ترفیع در دسترس کارفرمایان قرار خواهد داشت.
او اضافه می‌کند:«صنایع مختلف و بخش‌های خدماتی، امروز باید سرمایه‌گذاری مناسبی انجام دهند تا در آینده، آمادگی مواجه شدن با کاهش قابل توجه تعداد متقاضیان کار را داشته باشند».

ب) جمعیت کارفرمایان باید تاکتیک‌های جذب نیروی خود را تغییر دهند!

به طور خاص، اثربخش‌ترین شرکت‌ها آنهایی هستند که برای محصول، خدمات و یا جذب نیروهای خود از بازاریابی رسانه‌ای فاصله گرفته و بیشتر درگیر بازاریابی مستقیم یا رودررو می‌شوند. به بیان دیگر، سازمان‌ها برای به استخدام درآوردن استعدادها، نیاز خواهند داشت تا برای کاندیداهای احتمالی خود پایگاه داده درست کنند و به صورت مداوم برای ارتباط گرفتن با این افراد وقت و هزینه صرف .کنند

رابینسون در این باره می‌گوید: «این متقاضیان هستند که به وب‌سایت کارفرما مراجعه می‌کنند تا ویژگی‌های آن را بررسی کنند و ببینند آیا به دردشان می‌خورد یا نه. کارفرمایانی که روی تبیین برند و یا بیانیه ارزش خود سرمایه‌گذاری نکرده‌اند، برای تبدیل بازدیدکنندگان وب سایت خود به متقاضیان کار در شرکتشان با دشواری مواجه خواهند بود».

ج) جمعیت کارفرمایان هوشمند، بیشتر براساس توانایی و ظرفیت افراد دست به استخدام می‌زنند! 

بازار کاری که روزبه‌روز در حال کوچکتر شدن است، برای پیدا کردن استعدادهای برتر، کمتر به آنچه در رزومه افراد نوشته می‌شود وابسته خواهد بود و بیشتر به نشانه‌گیری شخصیت و ویژگی‌های ذاتی متقاضیان بستگی پیدا خواهد کرد. انجام این کار نیازمند فرآیندی قابل اندازه‌گیری خواهد بود که بتواند تشخیص دهد افراد از ویژگی‌های خاصی برخوردار هستند یا نه.

به عقیده رابینسون «نمی توان مسئولیت‌پذیری، وفق‌پذیری با فرهنگ شرکت و یا چارچوب ذهنی مالکیت را به کسی آموزش داد، اما مهارت‌ها را می‌توان آموزش داد».

 

هنر تبدیل نیروی انسانی به سرمایۀ انسانی، فن مهمی است که باید بیاموزیم و با تمرین مداوم، در انجام آن ماهر شویم. با توجه به نیاز مدیران و کسب‌وکارهای امروز، در مجموعه ثروت‌آفرینان، یکی از بخش‌های دوره بیزینس پروتکل به صورت انحصاری برای مدیران و صاحبان کسب‌وکار برگزار شده است تا در آن بیاموزید که چگونه از این هنر استفاده کنید.

برای دریافت دوره اینجا کلیک کنید

 اگر مشکل جذب و استخدام نیروی انسانی و کادر پرسنل فروش تلفنی و حضوری و یا دغدغه حفظ آنها را دارید و یا حتی به دنبال راه های استفاده بهینه از نیروی انسانی خود هستید، همین الان این دوره را تهیه کنید!!

با استفاده از این دوره، شما مزایای استفاده از نیروی حرفه‌ای را لمس خواهید کرد. چون خواهید آموخت چگونه می‌توان رشد و آیند خود را با سرمایه انسانی پیش برد و شرایط را تغییر داد. درست اینجاست که متوجه می‌شوید چه اشتباهاتی را در این چندین سال مرتکب شده‌اید. همچنین 7 گام جذب نیروی انسانی حرفه‌ای و بدون دردسر و 7 نیروی Mastery Business و نحوۀ به‌کارگیری آنها را برای رشد شغل خود را نیز می‌آموزید.

 

برای دریافت دوره غیرحضوری استخدام روی بنر کلیک کنید

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

یک پاسخ

  1. سلام. دیدگاههای خیلی مفیدی ذکر شده .البته این روند رو در کشور خودمون هم می تونیم به اشکال متفاوتی ببینیم .
    باید برنامه ریزی بشه به هر دو گروه نیروهای آماده بکار و کارفرمایان درجهت پیشبرد هوشمندانه تر امور آموزش داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین دوره های آموزشی

دوره جامع کوچینگ سوئیسی