0
تومان
0
تومان

چگونه تیم مذاکره بسازیم

چگونه تیم مذاکره بسازیم

آنچه در این مقاله می‌خوانید

به نام آنکه خود کارآفرین است هم او که رازق و خالق ترین است. سلام یکی از نکاتی که امروز در وب سایت ثروت آفرینان برای من مهم بود حتما با شما در میان بگذارم تیم سازی در مذاکره است. شما با مطالعه این مطلب می توانید به خوبی یاد بگیرید که چگونه تیم مذاکره بسازیم و قدم بزرگی برای رسیدن به موفقیت در کسب و کارتان بردارید.

 

چگونه تیم مذاکره بسازیم

شما زمانی که می خواهید سر میز مذاکره بنشینید و صحبت کنید ممکن است کسی که طرف دیگر مذاکره است آدم بسیار حرفه ای شاید هم برعکس باشد. شاید آدمی باشد که اصلا حرفه ای نیست. هر کدام از اینها روش ها و سیاست های متفاوتی را می طلبد.

چگونگی ساخت تیم مذاکره

اولا یادمان باشد برای اینکه یک مذاکره کننده باشیم باید جعبه ابزارمان را کامل کنیم. هیچ وقت نمی شود که ما به سوال شما جوابی را بدهیم که شما دقیق همان را استفاده کنید.

مسائلی که به مذاکره و فروش برمی گردد کاملا مسائلی اقتضایی هستند. کاملا در میدان و گود عمل مشخص می شود که دقیقا چه کاری می خواهید انجام دهید و همان جا چه اتفاقی را باید رقم بزنید.

زمانی که سر میز مذاکره نشسته اید و حالا احساس می کنید کسی که مقابل شما هست یک فرد حرفه ای نیست سیاست و رفتار شما باید خوب گوش دادن باشد. برای کنترل طرف مقابل باید از روش تحسین و تلقین استفاده کنید. این روش به این برمی گردد که شما وقتی طرف مقابل صحبت می کند کشش های هیجانی طرف را متوجه بشوید کجاست. به یاد داشته باشید که داشتن هوش کلامی می تواند به شما در داشتن یک مذاکره موفق، کمک کند. برای کسب چنین توانایی می توانید در دوره هوش کلامی موسسه ثروت آفرینان شرکت کنید.

هوش کلامی برای موفقیت با تیم مذاکره

در بخش ایی کیو در مذاکره این را کامل یاد خواهید گرفت. بحث کشش های هیجانی را کاملا متوجه بشوید. مثال بزنم برای شما وقتی طرف مقابل تعریف می کند که از زمانی که آمدم جمهوری چک و شروع کردم به تاسیس این کارخانه توانستم بیش از 2000 کارمند داشته باشم. ما الان داریم به هفتاد کشور دنیا محصول صادر می کنیم. وقتی روی یکسری از کلمات لحن طرف تغییر می کند یعنی این کلمه برایش مهم است وبرای او بار هیجانی دارد. ما در مقاله “سه گام مهم و اساسی قبل از شروع مذاکره” نکات بسیار مهمی را که پیش از شروع مذاکره باید به خاطر داشته باشید، در اختیار شما قرار دادیم.

تحسین؛ احسنت به هفتاد کشور صادر کرده اید. شما فرانسه را هم تحت پوشش قرارداده اید. وقتی که این هیجانات برمی گردد حس و حال طرف خوب می شود.

حالا نوبت تلقین است. تلقین بحث بسیار پیچیده ای است من فقط اینجا یک مثال بسیار ساده را برای شما می گوییم تا شما یاد بگیرید و البته بیشتر یاد بگیرید و تمرین کنید.

تلقین در موفقیت با تیم مذاکره

وقتی می خواهید تمرین کنید یکی از نکاتی که می توانید استفاده کنید این است؛ همان گونه که شما می دانید، همان گونه که شما اشاره کردید، همان گونه که شما هم گفتید، احسنت به نکته خوبی اشاره کردید، به نکته قشنگی اشاره کردید، به نکته ظریفی اشاره کردید. ببینید طرف از چه تکیه کلامی استفاده می کند.

کسی که امروز مخاطب ما بود «این نکته زیبا برایش» جذاب بود و مدام این را با لهجه خودش تکرار می کرد. نکته زیبایی که گفتید این بود، حالا مطلب مورد نظر را بیان کنید. پس جایی که ما با آدم غیر حرفه ای مذاکره می کنیم تحسین و تلقین ابزار کنترل ما است اما زمانی که دارید با یک آدم حرفه ای کار یا صحبت می کنید حتما و حتما باید از روش های دیگری استفاده کنید. شما همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، به مقاله “عوامل موفقیت آمیز در مذاکره” مراجعه کنید.

استفاده از آدم های حرفه ای در تیم مذاکره

اولا زمانی که با یک آدم حرفه ای صحبت می کنید بعد از پیدا کردن رگ خوابش حتما باید سناریو داشته باشید. وقتی با تیم برای مذاکره (چند نفر هستید) شرکت می کنید تیم مذاکره کننده حتما باید با هم هماهنگ باشید و با هم تمرین کرده باشید تا بتوانند با هم خوب عمل کنند. دوره اصول و فنون مذاکره موسسه ثروت آفرینان مخصوص افرادی است که قصد دارند تا در مذاکرات مختلف، بهترین نتیجه را بگیرند.

در مقابل یک آدم قوی که هستید این آدم قوی هر چقدر که قوی باشد قطعا در همه تخصص ها توانمند نیست. در تیم مذاکره شما کسی (سرتیم) باید بیشتر صحبت کند که تخصصی را دارد که فرد قوی ندارد. این باعث می شود قدرت اثرگذاری و تلقین شما در مذاکره بیشتر شود.

روزیتان هزار برابر.

سخن پایانی

ما در این مطلب نکات بسیار مهمی در خصوص مذاکره و تیم مذاکره کننده در اختیار شما قرار دادیم. شما به کمک این روش ها می توانید به خوبی یک تیم برای مذاکره اماده کنید و نتیجه مذاکره را به نفع خودتان تغییر دهید. شما عزیزان همچنین می توانید برای تشکیل یک تیم حرفه ای، در دوره تیم سازی موسسه ثروت آفرینان شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین دوره های آموزشی

دوره جامع کوچینگ سوئیسی