0
تومان
0
تومان

چگونه با یک خانم مذاکره کنیم

آنچه در این مقاله می‌خوانید

()

در ابن قسمت از وب سایت ثروت آفرینان قصد داریم تا به این سوال پاسخ دهیم که چگونه با یک خانم مذاکره کنیم. در واقع زمانی که در تیم مذاکره شما یک خانم باشد و یا بخواهید با یک خانم مذاکره کنید، نیاز است تا مواردی را در ذهن به خاطر بسپارید. ما در ادامه به صورت کامل در خصوص تمامی این موارد صحبت خواهیم کرد. علاقه مندان به این بحث همچنین می توانند اطلاعات بیشتری را در مقاله “۱۵ توصیه‌ سودمند از زبان مذاکره کنندگان حرفه ای در دنیا” به دست بیاورند.

مذاکره کننده خانم

به نام آنکه خود کارآفرین است هم او که رازق و خالق ترین است.

یک نکته ای را که می خواهم بگویم و برای خیلی از دوستان ممکن است سوال باشد این است؛ زمانی که در تیم مذاکره مقابل یک خانم قرار می گیرید چه کاری انجام می دهید؟ البته برعکس این را هم می خواهم بگویم که اگر شما خانم هستید در یک مذاکره چه کارهایی را باید انجام بدهید؟

یادگیری اصول چگونه با یک خانم مذاکره کنیم

چگونه با یک خانم مذاکره کنیم؟

اگر می خواهید بدانید که چگونه با یک خانم مذاکره کنیم باید بدانید که وقتی در تیم مذاکره مقابل یک خانم هستید یادتان باشد جنسیت را کاملا فراموش کنید. اگر به عنوان یک ایرانی اصیل در یک جلسه مذاکره حضور دارید یادتان باشد جنسیت را کاملا فراموش کنید و تمام توجه به چیزی که ارائه می شود باید باشد

تمام رفتارهای شما باید رفتارهای انسانی باشد و اصلا رفتارهای جنسیتی در بین قرار نگیرد چون کاملا مذاکره را منهدم می کند و اثر بسیار منفی دارد. در فرهنگ های مختلف رفتار با خانم های مختلف فرق دارد ولی در همه دنیا احترام گذاشتن به یک خانم و عدم نگاه جنسیتی به خانم ها خیلی مهم است.

در مذاکرات تجاری که بحث پول مطرح است می تواند یک دام و چاله باشد. می تواند یک پشت پا باشد. این را خیلی دقت کنید. ممکن هست این چاله را برای شما طراحی کرده باشند. وقتی مذاکره سر چند میلیون دلار است طراحی کردن یک چاله خیلی کار سختی نیست و این اتفاق ممکن هست برای شما پیش بیاید. ممکن هم هست طراحی نکنند.

زمانی که شما مقابل یک خانم در جلسه مذاکره قرار می گیرید نگاه کاملا نگاه غیرجنسیتی هست و مهم نیست که طرف خانم یا آقا هست. شما با یک انسان یا فرد مذاکره می کنید. بیشتر از این فقط زمانی که طرف واکنش نشان می دهد و بیان می کند. خواهشا اگر کسی در تیم مذاکره شما هست که این کار را انجام می دهد حتما مهارش کنید تا بتوانید نتیجه بگیرید.

نحوه مذاکره یک خانم

نحوه مذاکره کردن یک خانم

حالا اگر شما یک خانم هستید که در یک جلسه مذاکره شرکت می کنید چه کار باید کنید؟ مساله ای که متاسفانه من در خانم ها زیاد دیدم؛ خانم های ایرانی متاسفانه رفتار یک خانم تاجر را بلد نیستند. بسیاری از خانم هایی که تازه کار هستند از آرایش استفاده می کنند از لباس هایی استفاده می کنند که درخور یک شخصیت نیست.

شما در سفرهای خارجی اگر نگاه کنید عموما خانمی که سر میز مذاکره می نشیند با شما که با یک آقایی هستید خیلی تفاوتی ندارد. در پوشش و آرایش خیلی به هم نزدیک هستند. به عبارت بهتر اصلا آرایش نمی کنند چرا چون طرف مقابل آمده است که کاسبی کند. آمده است که پول در بیاورد. آمده است که نتیجه بگیرد. مگر آن چاله که به شما گفتم. اگر شما حرفه ای باشید حتما تشخیص می دهید که یک چاله است نه یک مذاکره حرفه ای.

پس در مذاکره کردن اولین کاری که یک خانم باید انجام بدهد این است که ظاهرش طوری باشد که این فرد را یک بیزینس وومن، مدیر و کاسب نشان بدهد. برای کاسبی کردن، پول گرفتن و پول درآوردن آمده است.

تاثیر هوش کلامی

در کلام هم باید همین گونه باشد. کلام باید کاملا جدی باشد. کلامی که به سمت کلام نازک و کلام زنانه می رود عموما سوءتفاهم ایجاد می کند. خنده ها باید آرام و بی صدا باشد. اینکه شما در مذاکره لبخند داشته باشید خیلی خوب است و به شما خیلی کمک می کند. به یاد داشته باشید که داشتن هوش کلامی برای یک خانم در زمان مصاحبه بسیار دارای حائز اهمیت است. شما همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مذاکره، به مقاله “آشنایی با مفاهیم مذاکره” مراجعه کنید.

وقتی که چهره شما یک چهره پریشان است و لبخند ندارد خیلی جذاب نیست اما وقتی که لبخند دارید این خیلی مهم است و اثر دارد. این لبخند باید بی صدا باشد اما نباید شیطنت داشته باشد. یک لبخند خیلی آرام و ساده و معمولی باشد تا همه شما را همان مدیر ببینند و کار کنند.

همه اینها ابتدای کار است. شما زمانی که همه اینها را رعایت کنید یعنی هیچ کاری نکرده اید. تازه آغاز یک مذاکره است. از اینجا به بعد باید اصول مذاکره را رعایت کنید و پیش بروید. چیزی که من در خانم ها دیدم از اینجا به بعد ظرفیت فشارها و حملاتی است که در یک مذاکره هست را ندارد. به طرف مقابل حمله می شود تا امتیاز گرفته شود. یک خانم وقتی سر میز مذاکره می نشیند حتما باید تمرینات بیشتری داشته باشد نه اینکه آقایون نیاز به تمرین ندارند.

یادگیری تکنیک مذاکره و چگونه با یک خانم مذاکره کنیم

خود ما برای این سه یا چهار روزی که مذاکره می کنیم حداقل از دو هفته قبل جلسه داشتیم. در پرواز و هتل دائما در حال گفت و گو هستیم و دائما تمرین می کنیم. با وجود اینکه همه ما مذاکره کننده حرفه ای هستیم البته من از همه کم تجربه تر هستم. ولی ما هم تمرین می کنیم.

بعد از استراحت که قرار هست به عددی برسیم برای معامله با این شرایط دلار و تحریم هایی که هست باید بتوانیم آن نتیجه ای که به خاطر آن آمده ایم را بگیریم. شما به عنوان یک خانم باید تمرین کنید که بدون جنسیت مذاکره کنید.

شاید لازم باشد که بگویم مثل یک مرد مذاکره کنید و اصلا رفتار جنسیتی نداشته باشید. اینطوری شما را بهتر می پذیرند و بهتر روی شما حساب می کنند و اتفاقا اگر این رفتار را داشته باشید از مردهای معادل خودتان در تیم مذاکره یا رقیب جذاب تر خواهید بود و بهتر شما را می پذیرند. امیدوارم که این تجربیات برای شما جذاب باشد.

روزیتون هزار برابر.

سخن پایانی

ما در این مقاله به صورت کامل در خصوص این که چگونه با یک خانم مذاکره کنیم، صحبت کردیم. همچنین اطلاعات کاملی را در خصوص این نکته که زمانی شما باه عنوان خانم قصد مذاکره دارید را هم در اختیار شما قرار دادیم. اگر می خواهید تمامی فوت و فن مذاکره را یاد بگیرید، می توانید در دوره اصول و فنون مذاکره موسسه ثروت آفرینان، شرکت کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین دوره های آموزشی

دوره جامع کوچینگ سوئیسی