0
تومان
0
تومان

چطور بالغ باشیم؟

چظور بالغ باشیم

آنچه در این مقاله می‌خوانید

()

ما در این قسمت از وب سایت ثروت آفرینان قصد داریم تا در خصوص این نکته صحبت کینم که چطور می توانید بالغ باشید؟ برای رسیدن به بلوغ بیشتر در هر زمینه ای، نیاز به تقویت مهارت هایی در خودتان دارید. ما در این مقاله در خصوص این مهارت ها که می تواند در بلوغ شخصیتی شما موثر باشد، بیشتر صحبت می کنیم.

 

چطور بالغ باشیم؟

در محیط کار باید یاد بگیریم چطور رفتاری بالغانه داشته باشیم. برعهده گرفتن مسئولیت و داشتن هدف در کسب و کار فوق‌العاده دشوار است، بتوانید خواسته‌تان را مطرح کنید، علی‌رغم اینکه می‌دانید ممکن است پاسخ منفی بگیرید. بعضی وقت‌ها ما واقعا نمی‌دانیم چه می‌خواهیم، حتی اگر جواب ابتدایی و دم‌دست داشته باشیم، پرسش شما واقعا چه می‌خواهید؟

بالغ شدن در محل کار

معمولا آدم را در جایش خشک می‌کند. هر چند که خواسته‌تان را دقیق و کامل بدانید، خیلی وقت‌ها مطرح کردن آن سخت است. دکتر امیر حسین مظاهری سیف در سمینار کوچینگ مدرن، بررسی می‌کند که چرا مطرح کردن درخواست‌هایتان در مواقعی مناسب نیست و آموزش می‌دهد که با داشتن علم کوچینگ مدرن، چطوری از پس تمام کارهای ناتمام بربیائید. هدف تیم ثروت آفرینان در مقاله قبلی با موضوع گنج درون کسب و کارت چیه؟ این بود که به شما دوست عزیز بگوید؛ در هر کسب و کاری به یک مشاور نیاز دارید، چون مسائلی که تو نمی‌بینی او از بیرون می‌بیند و باعث رشد و بهبود در کسب و کارت می‌شود.

دوره کوچینگ و نقش آن در بالغ شدن افراد

آیا من اثرگذار هستم یا نیستم

همین طور که ذهن در هر موقعیت درجه‌ی استقلالتان را اندازه می‌گیرد، این سوال را می‌کند، که من چقدر اثرگذار هستم؟ اگر باور داشته باشید که حق انتخاب دارید و بتوانید آموزش ببینید برای کوچ شدن، شرایط رضایت‌بخش‌تر و نتیجه تعاملی بهتری فراهم می‌شود. وظیفه شما این است که دوره‌های Modern coaching را هر وقت که می‌توانید در اولین فرصت ثبت نام کنید. این هم برای زندگی شخصی‌تان و هم برای پیشرفت در کسب و کار خوب است. دوره ی کوچینگ موسسه ثروت اندیشان نیز از دوره های کارآمد در این زمینه است .

یک فرد بالغ اثرگذار خواهد بود

کوچ بودن، احساس هم فکر بودن و بالغ شدن را افزایش می‌دهد، زیرا به جای اینکه وظایف شخصی را دیکته کنید، یاد می‌گیرید مشکلات را سریعتر حل نمایید. این کار، نه تنها حس مربیگری و حامی بودن را تقویت می‌کند بلکه توانایی حل مسئله را دارید و آن را در مسیر بهبود کسب و کار بکار می‌برید. در این باره، خواندن مقاله راه های موفقیت در کسب و کار را به شما پیشنهاد می کنیم.

در کوچینگ مدرن این باور را در شما تقویت می‌کند که حق انتخاب دارید و می‌توانید شرایط را بهتر حل کنید و نتایج مطلوبی‌تری برای بهبود کسب و کارتان ایجاد کنید. کوچینگ مدرن می‌گوید که عادت قدیمی‌ای را که می‌خواهید کنار بگذارید، بنویسید. یکی از تکنیک‌های مربیگری، تله عادت قدیمی خود را بشناسید که گمان می‌کنید، می‌دانید طرف مذاکره چه می‌خواهد. پس در این موقعیت باید مهارت کوچ بودن را تقویت کرده تا بتوانید عادت جدیدتان را توصیف کنید.

شما خیلی … مفید هستید

شما آدم خوبی هستید و تمام تلاشتان را می‌کنید تا امکان رشد افرادتان را فراهم کنید. می‌خواهید ” ارزش ایجاد کنید” و مفید باشید، دوست دارید حس مشارکت داشته باشید. با این حال، مفید بودن داریم تا مفید بودنی که مداخله کنید و زمام امور را به دست بگیرید، و خیلی پیش می‌آید که گرفتار دومی شوید. در این حالت، کسی که کمکش می‌کنید، بابت تلاش شما برای مفید بودن هزینه می‌پردازد.

افراد بالغ مفید هستند

مصلحت اندیشی شما اغلب به مشارکت در دور بی‌پایانی از خستگی، سرخوردگی، آزردگی و اثرگذاری کمتر منجر می‌شود. هسته اصلی دوره کوچینگ مدرن این شناخت است که وقتی شما به کوچ پیشنهاد کمک می‌دهید، کسب و کارتان را بهبود می‌دهید، خواهی‌نخواهی مسیر پیشرفتان بالا می‌رود. اگر شما به سمت آموزش مربیگری می‌روید، وقتی از شما بخواهند نقشی را که بیشتر وقت‌ها بازی می‌کنید مشخص کنید، روی کوچ دست می‌گذارید. دوره های mba و تیم سازی موسسه ثروت آفرینان در رابطه با مدیریت تیم در کوچینگ به شما کمک می کند.

حتی اگر مربیگری نقش اصلی شما نباشد، شرط می‌بندم به خوبی با آن آشنایید. وقتی در حالت آموزش کوچینگ مدرن هستید، بی‌وقفه سراغ حل مسائل می‌روید، نصیحت می‌کنید و مسئولیت‌هایی را می‌پذیرید که در اصل باید بر عهده دیگران قرار گرفته می‌شود، شما با این کار فرصت‌های رشد و توسعه‌ی کسب و کار را بالا برده‌اید.

 

نتیجه گیری

ما در این مقاله به صورت کامل در خصوص این نکته صحبت کردیم که چطور می توان بالغ شد. همچنین برخی از ویژگی های افراد بالغ را به شما معرفی کردیم. به یاد داشته باشید که افراد بالغ تاثیر گذار و مفید هستند و توانایی رهبری کردن و کمک کردن به دیگران را دارند. اگر شما هم می خواهید به بلوغ کافی در زمینه کسب و کار خود برسید، می توانید در دوره کوچینگ موسسه ثروت آفرینان شرکت کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین دوره های آموزشی

دوره جامع کوچینگ سوئیسی