0
تومان
0
تومان

چطوری به خواسته هامون برسیم: پیشنهاد 6 روش عملی

چطور به خواسته هایمان برسیم؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

()

این که چطوری به خواسته هامون برسیم؟ سوالی است که ممکن است ذهن خیلی ها را به خود درگیر کرده باشد و از آن جایی که این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است و امروزه تئوری های بسیاری در مورد آن مطرح شده است، ما قصد داریم در دامه این مطلب به طور مفصل در مورد این که چطوری به خواسته هامون برسیم؟ صحبت کنیم. به شما نیز پیشنهاد می کنیم که تا پایان این بحث با ما همراه باشید.

راه رسیدن به خواسته ها

راه رسیدن به خواسته ها

همان طور که می دانید اولین موضوعی که در حین رسیدن به خواسته ها مطرح می شود، تلاش است. اما در برخی مواقع شرایطی پیش می آید که با وجود این که انسان برای رسیدن به خواسته هایش خیلی تلاش می کند اما هیچ موفقیتی به دست نمی آورد. کارشناسان برای این که بتوانند این مشکلات را بر طرف کنند، یک سری روش های بسیاری مفیدی را برای رسیدن به خواسته پیشنهاد می دهند که مهم ترین آن ها به شرح ذیل است:

  1. تمرکز
  2. مراقبه
  3. قانون جذب
  4. نوشتن

تذکری مهم در مورد تلاش برای رسیدن به خواسته ها

تلاش برای رسیدن به خواسته ها

تلاش ممکن است لازمه رسیدن به موفقیت باشد اما کافی نیست و هر فردی برای این که بتواند به موفقیت دست پیدا کند، مطمئناً در وهله اول باید سعی کند که از علایق خود آگاه شود و فقط در این صورت است که می تواند راه درست را انتخاب کند و یک آینده خوب برای خود بسازد. علاوه بر این فرد باید از شم اقتصادی بالایی هم برخوردار باشد.

چطوری به خواسته هامون برسیم؟

در جواب اینکه چطوری به خواسته هامون برسیم، باید دیگران را به سمت مسیر خودتان متمایل کنید. پس از این بیشتر به خواسته هایتان خواهید رسید. جهت کشف بهترین استراتژی های ترغیب کننده پیشنهاداتی از افرادی که در ترغیب و هدایت دیگران به سمت اهداف خود مهارت دارند آورده ام (وکلا، مشاوران و متخصصان ارتباطات). این مطلب را بخوانید و اطمینان داشته باشید پس از این بیشتر به خواسته هایتان خواهید رسید.

  • خواهش کنید

شاید فکر کنید این عادت بی احترامی به خودتان است اما یکی از موانع نرسیدن به خواسته ها پیروی نکردن از این قانون است. انسان ها اغلب خواسته خود را می دانند اما در بیان کردن آن مشکل دارند. باید بدانید که دیگران نمی توانند محتویات و افکار ذهن شما را بخوانند. آن ها آنقدر به کارهای خودشان مشغول هستند که به نیاز های دیگران نمی توانند فکر کنند.

کمک خواستن از دیگران در راه رسیدن به هدف

همیشه برای رسیدن به خواسته هایتان سوال بپرسید اظهار کردن نیازها اعتماد به نفس می خواهد اما هر چه بیشتر آن را انجام دهید بیشتر برایتان عادت می شود. قبل از قرارهای کاری یک طرح ذهنی آماده کنید یا روی کاغذ بیاورید. وقتی همه چیز واضح نباشد دیگران گیج می شوند و نمی توانند به شما پاسخ مثبت بدهند. نکات مختصر به آن ها کمک می کند که چه کاری انجام دهند.

  • به دیگران کمک کنید که با نظر شما به توافق برسند

اگر با شخصی روبرو هستید که می دانید به سختی با عقاید دیگران موافقت می کند تمام عقیده خود را به طور کامل بازگو نکنید. بهتر است ابتدا با بحثی شروع کنید که به آرامی او را به سمت برنامه خود بکشانید. برای این کار به جلسات بیشتری برای مذاکره نیاز دارید. پس اگر می خواهید شخصی را در رابطه با ایده و نظر خودتان متقاعد کنید باید جلسات بیشتری برای مذاکره با او داشته باشید.

وقتی یک نظریه جدید را به شخصی بازگو می کنید معمولا در ابتدا در مقابل آن جبهه می گیرند. اما اگر به آن ها در رسیدن به نظر خودتان کمک کنید دیگر تصور نمی کنند که دارند به خواسته شما رسیدگی می کنند بلکه درک می کنند که در واقع این خواسته همان خواسته خودشان است. بهترین راه برای انجام این کار این است که بحث را با هدف خودتان شروع کنید اما اجازه دهید که با سوال هایی که مطرح می شود و شما مطرح می کنید بحث بیشتر باز و روشن شود. به عنوان مثال: نظر شما در رابطه با آن چیست؟ شما چه راه حلی برای آن دارید؟ اینگونه بهتر می توانید نظر آن ها را بفهمید. حتی می توانید با پاسخ دادن به این سوال ها مسیر بحث را به سمت هدف خودتان هدایت کنید.

کمک به دیگران در راه رسیدن به هدف

در طول بحث باید نظر دیگران را هم تایید کنید. البته نیاز نیست که نظر آن ها را به عنوان بهترین نظر حتما بپذیرید به عنوان مثال بگویید: ایده خوبی است من تا به حال از این زاویه به مسئله نگاه نکرده بودم. این گونه به آن ها حس خوبی می دهید و احتمال این که نظر شما را بپذیرند بیشتر می شود.

  • مراقب کلمات خود باشید

هنگامی که درباره خواسته خودتان حرف می زنید سخت است که گفته هایتان تحت تاثیر خواسته تان قرار نگیرد چون هر چه باشد آن خواسته شماست. اگر در بیان خواسته خود با کلماتی که به زبان می آوریم حالت توهین داشته باشیم اصلا گفته هایمان را کسی نمی شنود.

راه رسیدن به خواسته ها

هم ارتباطات کلامی و هم ارتباطات غیر کلامی در گفتگوها بسیار مهم هستند. پس وقتی می خواهید پیشنهادی را به دیگران بدهید باید سعی کنید حالت توهین نداشته باشد چون قبول پیشنهاد شما برای آن ها غیرممکن می شود. بهترین کار این است که به جای “تو” از “من” یا “ما” استفاده کنید. به جای این که بگویید ” باید فلان سهم از کار خانه را تو انجام دهی” بگویید ” من دوست دارم که تقسیم کارمان را عوض کنم” جمله اول حالت حمله و دستوری دارد اما جمله دوم یک پیشنهاد است.

  • شنونده واقعی باشید

همه گوش می دهند اما شنونده فعال نیستند. بر اساس اطلاعات، ما انسان ها در طی ۳ ساعت یک سوم تمام چیزهایی که شنیده ایم را فراموش می کنیم. پس از ۲ ماه ۷۵% درصد آن شنیده ها را فراموش می کنیم. درست مثل این که از یک گوش وارد و از گوش دیگر خارج می کنیم. توصیه می کنیم برای پی بردن به اهمیت گوش دادن به مقاله «هنر گمشده گوش دادن» مراجعه کنید.

رسیدن به خواسته ها

مردم فکر می کنند دارند گوش می دهند اما در واقع انتظار می کشند که نوبت حرف زدن خودشان بشود. اگر این طور باشد اطلاعات مهمی که می تواند کمک بزرگی به شما بکند را از دست داده اید. مثلا سوالاتی که اگر به دقت گوش می دادید می توانستید از او بپرسید. خوب گوش دادن مثل مدیتیشن می ماند. باید به افکار دیگران توجه و دقت کنید و حضور واقعی داشته باشید. اما چگونه باید این کار را انجام داد؟ در ابتدا گوشی موبایل را خاموش کنید. به صورت فرد نگاه کنید البته نیازی نیست که به او خیره شوید. در ذهنتان نظر او را مرور کنید تا مطمئن باشید که پیغام او را گرفته اید.

درخواست کمک کنید

بنا بر دلایلی درخواست کمک برای مردم سخت است.اما باید بدانید که درخواست کمک آنقدرها هم سخت نیست و اینطور که شما فکر می کنید نشان دهنده پستی یا عدم تکامل شما نیست بلکه به شما کمک می کند که زودتر به خواسته خود برسید.

درخواست کمک ضعف شما را نشان نمی دهد بلکه انسان بودن شما را نشان می دهد. محققان دریافته اند که ما انسان ها معمولا تمایل دیگران برای کمک را دست کم می گیریم.

روابط را در اولویت قرار دهید

روابط در راه رسیدن با خواسته ها

ما برای حمایت عقایدمان به دیگران نیاز خواهیم داشت. به خصوص اگر آن ها بیشتر از یک نفر باشند پس تاثیرشان هم بیشتر از یک نفر خواهد بود مثل خانواده یا تیم کاری. حتی اگر شخصی باهوش و سخت کوش باشید اما در گوشه ای سرتان به کار خودتان باشد و سعی نکنید که همکاران، رئیس یا مدیر را بشناسید هنگام بیان و تایید نظرتان با مشکل مواجه خواهید شد.

بنابراین با آن ها ارتباط برقرار کنید باید نسبت به اطرافیانتان کمی کنجکاو باشید. با چیزهای جزئی شروع کنید. درباره محل زندگی، درباره علاقه آن ها به سرگرمی های آخر هفته بپرسید. آن ها را به بیرون دعوت کنید و با هم قهوه بخورید.

سخن پایانی در مورد اینکه چطوری به خواسته هامون برسیم؟

ما امروز سعی کردیم تمام جوانب این سوال که چطوری به خواسته هامون برسیم؟ مورد بررسی قرار دهیم. در آخر نیز توصیه ما این است که در دوره MBA سایت ثروت آفرینان که در مورد فرمول کائنات برای تحقق بخشیدن به خواسته ها است، شرکت کنید تا بتوانید با جدید روش های برآورده کردن خواسته ها، آشنا شوید و به این سوال که چطوری به خواسته هامون برسیم؟ به بهترین وجه ممکن پاسخ دهید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین دوره های آموزشی

دوره جامع کوچینگ سوئیسی