0
تومان
0
تومان

هوش تجاری و شم اقتصادی مخصوص چه کسانی است

آنچه در این مقاله می‌خوانید

شم اقتصادی و هوش تجاری

هوش تجاری و شم اقتصادی مخصوص شکارچیان لحظه‌هاست. افرادی که با اشخاص متخصص‌تر و برتر از خود تعامل می‌کنند. آن‌ها از قبل می‌دانند که ثروتمند خواهند شد. چرا که آموخته‌اند با معاشرت با افراد قوی‌تر از خود در جهت پیشرفت قرار می‌گیرند. کسانی که شم اقتصادی خود را تقویت می‌کنند با قدرت مخالف جهت آب شنا می‌کنند، آن‌ها بدون ترس ریسک می‌کنند.

پول را در سر خود داشته باشیم نه در قلب خود

پول نیازی اساسی برای زنده ماندن در جهان مدرن است. در دنیای امروز، تقریبا همه چیز با پول امکان‌پذیر است. با صرف هزینه می‌توان به رویاهای خود تحقق بخشید. به همین خاطر، مردم برای به دست آوردن آن سخت تلاش می‌کنند. علاوه بر این، بازرگانان مختلف و کارآفرینان برای اینکه سودی به دست بیاورند، مشاغلی را ایجاد می‌کنند. آن‌‌ها از مهارت و هوش مالی خود برای کسب درآمد استفاده می‌کنند. عده‌ای هم شبانه روزی کار می‌کنند تا وظایفشان را به طور کامل انجام دهند. با این حال هنوز هم بسیاری از افراد به علت زدن راه‌های میانبر درگیر فساد می‌شوند.

در اینجا مهم است شما بدانید چند مدل پول داریم؟

پول سیاه یا Black Money چیست؟

پول سیاه، پولی است که مردم از طریق کلاهبرداری (corruption) به دست می‌آورند. کلاهبرداری یا فساد مالی که شامل سوء استفاده(misuse) از قدرت و پست‌های بالا است. مثل گرفتن رشوه (bribe): یعنی پول اضافه برای خدمات رایگان. علاوه بر این، این درآمدها منابع و مستندات درستی ندارند. در نتیجه افرادی که این کار را می‌کنند مالیات بر درآمد را پرداخت نمی‌کنند. که به زودی این هم در ایران جرم بزرگی خواهد بود و کسی که این کار را می‌کند می‌تواند پشت میله‌های زندان باشد.

پول‌شویی Money Laundering چیست؟

پول‌شویی در اصطلاح تبدیل پول سیاه به پول سفید گفته می‌شود. این روش خودش سبب جرائم غیرقانونی دیگری می‌شود. زیرا فقط به این طریق می‌تواند آنچه از منابع غیرقانونی کسب کرده را خرج کند. پول‌شویی جرم است و افرادی که این عمل را انجام می‌دهند، می‌توانند به زندان بروند. دولت برای توقیف پول شویی اقدامات پیشگیرانه‌ی مختلفی انجام می‌دهد. دولت برای اینکه جزئیات تراکنش تمام حساب‌های بانکی را داشته باشد، حساب‌های بانکی را به نرم افزار نظارتی متصل می‌کند. برای اینکه اگر معامله‌ای غیرقانونی باشد از آن با خبر شود. کسی که هوش تجاری داشته باشد این مسیر را نمی‌رود.

پول سفید White Money چیست و منبع آن کجاست؟

پول سفید پولی است که مردم از طریق منابع قانونی درآمد کسب می‌کنند. پولی که مالیات آن را هم می‌دهند. این پول امن‌ترین راه برای کسب درآمد در بخش اشتغال است. اما با این روش شما درآمد محدودی خواهید داشت. در نتیجه بسیاری از افراد به دنبال روش’های دیگری برای کسب پول سفید می‌روند. روش کارآفرینی (Entrepreneurship) که یک روش کسب پول سفید است. این روش به آن‌ها در راه‌اندازی شرکت و درآمدزایی سودآور کمک می‌کند. هر فردی در این دنیا برای به دست آوردن پول کار می‌کند. افراد با شم اقتصادی روش و مهارت‌های مختلفی را برای افزایش درآمد خود امتحان می‌کنند.

نه تنها برای به دست آوردن بلکه برای پس انداز و خرج کردن نیز روش های مختلفی را تست می‌کنند. شم اقتصادی و هوش تجاری صرفا برای پولسازی نیست بلکه روش‌های هزینه کردن و پس انداز منجر به سرمایه‌گذاری را نیز شامل می‌شود. اکثر مردم عاقلانه پول خرج نمی‌کنند، فکر می‌کنند فقط باید پولسازی و ثروت آفرینی داشته باشند. اما افرادی که شم اقتصادی دارند و هوش مالی خود را تقویت کرده‌اند. می‌دانند که پولسازی و عاقلانه خرج کردن در کنار هم می‌تواند آن‌ها را ثروت آفرین و موفق کند. ثروت آفرینان برای خرید هر چیزی اول ارزش آن را لحاظ می‌کنند. زیرا خود پول چیز گرانبهایی نیست بلکه «پول تلاشی است که شما برای به دست آوردن آن نموده‌اید.»

اما اصلی‌ترین رویکرد ثروت آفرینان چیست؟ سرمایه گذاری

یکی از اصول مهم سرمایه‌گذاری، صبر و شکیبایی است

سرمایه‌گذاری منبع دیگری از درآمد را برای شما فراهم کند. بازنشستگی شما را تأمین می‌کند. به عبارتی در آینده شما را از معضل مالی خارج می‌کند. مهمتر از همه، سرمایه‌گذاری به شما در رشد ثروت کمک می‌کند. زیرا اجازه می‌دهد اهداف مالی خود را برآورده کنید و به مرور زمان قدرت خرید خود را افزایش دهید. مثلا شما اخیرا خانه خود را فروخته‌اید و یا مقداری پول نقد دارید. عاقلانه است که بگذارید این پول برای شما کار کند و به مرور زمان رشد کند. افراد با هوش مالی و هوش تجاری بالا و ثروت آفرینان حرفه‌ای می‌دانند بهترین راه تأمین امنیت مالی در آینده سرمایه‌گذاری است. و بهترین راه سرمایه‌گذاری روش طولانی مدت است.

سرمایه گذاری پول، راهی هوشمندانه برای رشد پول

اگر می‌خواهید ثروتمند شوید، باید کاری بیش از کسب درآمد ساده انجام دهید. ممکن است با خود فکر کنید اکنون زمان صحبت کردن با من راجع به پس انداز و سرمایه‌گذاری نیست. اوضاع مالی خیلی خراب است! اما اکنون زمان مناسبی برای صحبت راجع به سرمایه‌گذاری است، همیشه زمانی مناسب است. برای داشتن هوش تجاری ابتدا باید به اندازه‌ی کافی در دخل و خرجتان نظم بدهید تا بتوانید پولی را که به دست آورده‌اید را نگه دارید. بعد یاد بگیرید که چگونه پول خود را رشد دهید. برای اینکار هم باید نحوه سرمایه‌گذاری کردن را یاد بگیرید. وقتی سرمایه‌گذار شدید، پول خود را صرف چیزهایی خواهید نمود که پتانسیل بازده سود آوری دارد. سود بانکی، سود پس انداز، سهام، بورس، املاک و مستغلات(real estate) و … .

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین دوره های آموزشی

دوره جامع کوچینگ سوئیسی