0
تومان
0
تومان

موفقیت دور نیست

آنچه در این مقاله می‌خوانید

موفقیت دور نیست

به نظر شما چرا مردم موفق می شوند؟ آیا آنها باهوش تر هستند؟ خوش شانس بودن دلیل موفقیت دیگران است؟ «ریچارد سنت جان» هیچ یک از این دو عامل را دلیل موفقیت نمی داند. در حقیقت این سخنران بزرگ، موفقیت را در زمان انجام کاری که به آن عشق می ورزید، به دست آورده است.

موفقیت دلایل و روش های زیادی دارد. البته اینگونه باید عنوان کرد که موفقیت فرمول ندارد اما برای رسیدن به موفقیت باید شرایطی را مهیا کرد و پیش زمینه هایی را در نظر گرفت.

اشتیاق

اولین عامل موفقیت را می توان اشتیاق بیان کرد. افراد موفق کاری را انجام خواهند داد که به آن کار علاقه دارند. کار و حرفه ای را که با عشق آن را انجام دهیم پول را هم در کنار آن به دست خواهیم آورد. علاقه به کار خود به خود درآمد خوب را به همراه دارد.

کار تفریح مانند

عامل بعدی که در موفقیت تاثیر فراوانی دارد کار و تلاش است. «روپرت مورداک»، مدیرعامل سرشناس چندین شرکت بزرگ و موفق تلاش را عامل ضروری موفقیت می داند. به گفته او، هیچ چیز آسان به دست نمی آید.

کار و تلاش هم نوعی تفریح و سرگرمی است. افراد موفق کار کردن را نوعی تفریح می دانند و سخت برای آن تلاش می کنند. در حقیقت این افراد معتاد کار نیستند و واقعا از کار و تلاش خود لذت می برند.

هدف واحد تمرکز کردن

یکی دیگر از عوامل برای به موفقیت رسیدن تمرکز بوده است. به نظر بزرگان این حرفه و کسانی که به موفقیت های بزرگ رسیدن تمرکز و فوکوس کردن روی یک هدف واحد و مشخص درصد موفق شدن را صد چندان می کند. به این نکته باید توجه ویژه ای داشت.

موفقیت بر روی ستون های شکست شکل می گیرد.

سری چتری

تمرین مداوم

«الکس گاردا»، تولید کننده بازی های رایانه ای، تمرین و ارتقای مهارت را راز موفقیت می داند. به نظر او موفق شدن عجیب و وابسته به یک فرمول جادویی نیست و تنها نیازمند تمرین و ممارست خواهد بود.

اداره قوی

در اینجا به اراده می رسیم. اراده را می توان به دو بخش جسمی و روحی تقسیم کرد. این عامل در موفقیت کاملا موثر است و باید بر توجه به آن تاکید موکد کنیم. افراد موفق با اراده قوی خود اعتماد به نفس را در خود به وجود می آورند و خود را از تردید رها می کنند.

مادرها همیشه منبع خوبی برای ایجاد انگیزه، اراده و پشتکار هستند. «فرانک گری» که معماری موفق و شناخته شده است، مادرش را عامل ایجاد انگیزه و اراده در خود می داند.

ایده ناب و خلاق

داشتن ایده های بکر یکی دیگر از عناصر برای رسیدن به موفقیت است. مدیرعامل مایکرو سافت اینگونه عنوان می کند که یک ایده ناب و فوق العاده داشته است که می خواسته اولین شرکت تولید کننده نرم افزار های مختص هر نوع رایانه ای باشد.

این ایده کاملا بی نقص و عیب است. آفریدن ایده های ناب و دست نخورده خیلی پروسه پیچیده ای نیست. در اصل این فرآیند از چند مرحله بسیار ساده تشکیل شده است که توجه به اطراف و کنجکاوی از عناصر ضروری آن به شمار می رود.

بهتر باش

افراد موفق کاملا انسان های واقع بین و منطقی هستند اما تفاوتشان با بقیه در این است که به کم قناعت نمی کنند. آنها اعتقاد دارند تا وقتی فرصت و زمان برای بهتر شدن هست چرا خوب باشم.

استفاده حداکثری از توانایی های خودشان برای بهتر شدن آرمان و آرزویی است افراد موفق از آن بهره می برند. ضمنا واقع گرایی فدای آرمانگرایی نخواهد شد.

استفاده از فرصت

دلیل بعدی برای رسیدن به موفقیت این خواهد بود هنگامی که به بن بست رسیدید مسیر خود را عوض کنید نه اینکه از هدف دست بکشید. اکثر افراد در مسیر خود ثابت هستند به جای آنکه ایده ‌هایشان را با تغییرات راه تطبیق دهند تلاش می کنند از هر گونه تغییری اجتناب کنند.

ثروتمندترین، شادترین و بزرگ ‌ترین افراد کسانی هستند که جهان را به همان صورتی که هست پذیرفته ‌اند. آنها از تغییراتی که در مسیر پیش می‌آید استقبال و از هر فرصتی استفاده می‌کنند تا شانس تحقق رویاهایشان را افزایش بدهند.

درست است که نباید به طور مداوم تغییر مسیر بدهید یا همه چیز را به طور کامل دگرگون کنید اما به یاد داشته باشید که انعطاف‌پذیر بودن کلید موفقیت است.

به یاد داشته باش که برای موفقیت،

بیش از هر چیز به اراده و تصمیم نیاز داری.

آبراهام لینکلن

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین دوره های آموزشی

دوره جامع کوچینگ سوئیسی