0
تومان
0
تومان

مانیفست ثروت آفرینی چیست؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

()

بنر

چگونه در هشت مرحله یک مرام‌نامه ثروت آفرینان بنویسیم؟

مرام‌نامه ثروت آفرینان چیست و چه کاربردی دارد؟
ریشه‌ی لاتین مرام‌نامه ثروت آفرینان، در انگلیسی به صورت Manifesto نوشته می‌شود و معنای لغوی آن روشن و آشکار است. به بیان ساده مرامنامه اصول و عقاید، ایده، مسیر و مقصد یک گروه و یا شخص است که به صورت دستورالعمل نوشته می‌شود و شخص یا گروه خود را ملزم به پیروی از آن می‌داند.
این دستورات شکاف بین اصول از پیش تعیین شده و واقعیت موجود را ارزیابی کرده و کمک می‌کند هر روز شخص به اهداف مورد نظر نزدیک تر شود. مرامنامه ثروت آفرینان ایده‌ها را به چالش می‌کشد، تعهد را تقویت کرده و محرک تغییر است.

از آنجایی که نوشتن مرامنامه قدرت زیادی در ایجاد تغییر دارد، مورد توجه افراد خلاق و سیاسی قرار می‌گیرد. اما برای نوشتن یک مرامنامه ثروت آفرینان، حتماً لازم نیست نویسنده، هنرمند و یا سیاست مدار باشید، بلکه یک شخص عادی هم می‌تواند آن ­را برای خود ترسیم کند. اکنون ما سعی می‌کنیم با ارائه 8 مرحله، در ترسیم آن به شما کمک کنیم.

maramnameh

مراحل طراحی یک مرام نامه

1. الهام بگیرید

نوشته‌های دیگران را بخوانید. لیستی از 10 مرامنامه ثروت آفرینان جدید را برای شروع چک کنید. اما فکر نکنید که باید از روی آن‌ها تقلید کنید. زیرا این مرامنامه ثروت آفرینی شخصی شماست و کپی از روی مرامنامه دیگران به اهداف شخصی شما ضربه می‌زند.

2. یاد­داشت کنید

به یاد داشته باشید مرامنامه یا مانیفست ثروت آفرینی شما دارای 3 مولفه‌ی اساسی است:
– اعتقادات
_ اهداف
_ دانسته های شما.
دفترچه یادداشت خود را بردارید و بنویسید «من اعتقاد دارم که…» سپس فکر کنید و با 5 یا 10 جواب این جمله را کامل کنید.
در صفحه دیگر بنویسید «من قصد دارم که … » قسمت خالی را با راهکارهایی که می‌خواهید جهان را تحت تاثیر قرار دهید، پر کنید و در آخر بنویسید «من می‌دانم این درست است که…» و هر آنچه معقول و منطقی است را یادداشت کنید.
در این قسمت می‌توانید هر چه از تجربیات قبلی خود فراگرفته اید، هرچه از خانواده‌ی خود آموخته‌اید، گرفته‌اید و یا هر نقل قول معنوی و الهام بخش را یادداشت کنید.

3. یک پیش نویس آماده کنید

با استفاده از یاداشت‌های خود یک چک نویس درست کنید. می‌تواند در حدی که نیاز باشد کوتاه یا بلند نوشته شود. در صورتی که طولانی نوشتید، پاراگراف بندی کنید یا اینکه به صورت لیست بنویسید. در صورت تمایل برای نمایش اطلاعات می‌توانید به صورت نموداری بنویسید. کاری نداشته باشید که دیگران، والدین، بهترین دوست و یا معلم کلاس چهارم شما که به طرز نوشتن شما انتقاد کرده بود، چه واکنشی ممکن است نسبت به نوشته‌های شما نشان بدهد.
راجع به درس‌هایی که از زندگی گرفته‌اید بنویسید، هر آنچه باعث شده شما رو به جلو پیش بروید. در مورد اخلاق و ارزش‌هایی که تحت هیچ شرایطی به آن پشت پا نمی‌زنید. هر چیزی که به شما حس خوب می‌دهد. توصیه‌های کوتاهی که به دوستی می‌دهید، مثل درس‌هایی که خود در زندگی گرفته‌اید. در این صورت حس می‌کنید و خواهید دید شما به عنوان یک شخص کی هستید و چه چیزی حقیقتا برای شما ارزش است.

4. صادق باشید

با خودتان روراست باشید، با نیت درونی خود صادق باشید. اجازه دهید این مطالب به عمیق‌ترین شکل ماهیت شما را بیان کند. این برگه جایی است که صداقت خود را تست کنید.

5. دیگران را درک کنید

هدف خود را از خدمت رسانی به دیگران مشخص کنید. وقتی برای نوشتن احساس خود نسبت به دیگران روی کاغذ وقت می‌گذارید در واقع با عمیق‌ترین ندای درونی خود به زندگی وصل می‌شوید.

manifest

6. پیش نویس را کنار بگذارید و سپس دوباره اصلاح کنید

پس از نوشتن نسخه پیش نویس 2 یا 3 روز آن را کنار بگذارید. بعد از دو روز که به آن رجوع می‌کنید اگر با چشم باز نگاه کنید خواهید دید که برخی از گفته‌ها کاملا درست نیست. نکته مهم این است که هر واژه‌ای که معنای «سعی کن» می‌داد را حذف کنید. شما فقط اجازه دارید از واژه «بکن- نکن» استفاده کنید. چیزی به اسم سعی کن وجود ندارد. در حین بازخوانی احتمالا با این اصطلاحات برخورد کنید. اگر در انجام آن کار مهارت کافی را ندارید، به صورت خودکار آن را اصلاح کنید.

7. با قوانین از پیش تعیین شده زندگی کنید

یک مرامنامه ثروت آفرینی شخصی در واقع نشان دهنده ارزش‌های اساسی شماست. شبیه قوانینی است که شما ماموریت انجام آن را دارید و یا شبیه کتابچه راهنمای شخصی است که شما در زندگی شخصی باید از آن پیروی کنید. پس به هیچ وجه آن را در کشوی میز و یا به صورت یک فایل در کامپیوتر خود بدون استفاده نگذارید. آن را روی دیوار جلوی میز کار خود بچسبانید. روی یخچال، روی صفحه نمایش رایانه قرار داده و یا آن برگه را لمینیت کنید و در کیف پول خود بگذارید. ایده‌هایی را که در مرامنامه ثروت آفرینان خود گنجانده‌اید را به طور مرتب تکرار کنید تا آن ارزش‌ها هر لحظه به عنوان یک واقعیت در اهداف شما یادآوری شود.

8. به اشتراک بگذارید و یا فقط برای خود حفظ کنید

بهتر است مانیفست شخصی خود یا مرامنامه ثروت آفرینان‌تان نیمه محرمانه باشد. یعنی می‌توانید با کسانی که می‌توانند در این مسیر به شما کمک کنند نیز به اشتراک گذاشته شود. هیچ قانون سخت گیرانه‌ای وجود ندارد. بنابراین راحت و خلاق باشید و افکار خود را به پرواز درآورید. رشد جزء ضروری زندگی است. درخشش خود را حفظ کنید زیرا هیچ کس نمی‌تواند نور کسانی را که به عظمت رسیده‌اند را کمرنگ کند.

manifest2

نکته آخر

همانطور که در ابتدا توضیح دادیم، مرامنامه ثروت آفرینان بیانیه‌ای است که سازمان یا شخصی می‌نویسد تا همیشه در خاطر داشته باشد چه چیزهایی برای او ارزش و اولویت است. باعث می‌شود، ایده‌ها به چالش کشیده شود، تعهد به آرمان‌ها تقویت شده و در روند زندگی تغییر پیدا کند.
به عنوان مثال می‌توان از قرآن کریم و یا قانون اساسی به عنوان مانیفست یا مرامنامه یاد کرد. گفتیم مرامنامه ثروت آفرینی تان مانند یک قطب نما عمل کرده و مرتب مسیر درست را نشان می‌دهد و دلیل نوشتن آن این است که وقتی مطلبی روی کاغذ حک می‌شود، روی ذهن فرد نیز حک شده و جزء لاینفک زندگی وی می‌شود. به مرور نوشته‌ها نه تنها باعث رشد و شکوفائی می‌شود بلکه باعث می‌شود با آن دستورالعمل‌ها زندگی کنید. شهامت داشته باشید بنویسید و به آنچه نوشته‌اید عمل کنید.

چک نویس مرامنامه ثروت آفرینان

  • من اعتقاد دارم که…

  • من قصد دارم که …

  • من می‌دانم این درست است که …

برای دریافت اطلاعات بیشتر از طریق شماره تماس های مؤسسه، به کارشناسان ثروت آفرینان مراجعه بفرمایید.
همین حالا شروع کنید!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین دوره های آموزشی

دوره جامع کوچینگ سوئیسی