0
تومان
0
تومان

فاجعه شرایط اقتصادی یا …

آنچه در این مقاله می‌خوانید

فاجعه شرایط اقتصادی ، مسئله یا فاجعه

شرایط نرخ ارز، افزایش و کاهش قیمت دلار و در نتیجه کاهش ارزش پول ملی احساس فاجعه زدگی را به وجود آورده است، آنچه می بینم عدم توجه به تفاوت مسئله و فاجعه است، آنچه در تفاوتی تفاوت آفرین بین ثروت آفرینان و فقر آفرینان است تمایز این دو و کاربرد آن است.

بسیاری از مردم تفاوت مسئله و فاجعه را درک نمی کنند. آنها همیشه خود را با فجایع دردناک رو به‌ رو می بینند، اما تفاوت این دو در چیست.

در مقاله ” هوش مالی ناجی بحران های پیش رو ” به بررسی دلایل این بحران ها چگونه ساخته می شوند و باعث بدبختی مردم می شوند پرداختیم،اگر این مقاله را نخوانده اید همین حالا آن را مطالعه کنید

واژه “مسئله” که ما آن را به جای “مشکل” استفاده می کنیم به زمانی گفته می شود که برای گرفتن یا به دست آوردن نتیجه مورد نظر به دنبال راه حلی می گردیم.
واژه “فاجعه” زمانی است که نتیجه ای را که می خواهیم به دست بیاریم برای آن راهکاری نداریم و اندوهگین می شویم این خود فاجعه است. فاجعه به اندوه بزرگ یا به مصیبت گفته می شود. مصیبت یعنی نتیجه ای که می خواهیم را نداریم و برای آن راه حلی هم نداریم.

از دست دادن نتیجه یعنی نتوانستیم خواسته یا هدفی را به دست بیاریم و خیلی از این اتفاق ناراحت هستیم ولی فاجعه زمانی است که ما نتیجه ای را که می خواهیم نداریم یا آن نتیجه را از دست داده ایم و برای آن اصلا راه حلی نداریم.
الان (مهرماه 97) شرایط اقتصادی ایران بیش از اینکه متوجه شرایط خارجی باشد ناشی از سردرگمی داخلی است، مسئله یا فاجعه؟
می خواهم داستانی را از چندین واقعه جهانی برای شما بگویم چون همانطور که می دانید هوش اقتصادی یکی از شش جزء شم اقتصادی است و در آن به دنبال این هستیم که با استناد و استنتاج از وقایع گذشته درس بگیریم. بتوانیم تشخیص دهیم که الان چه کاری را باید کرد.

الان در چه شرایطی هستیم ؟
اگر خلاصه بگوییم، وضعیت کنونی کشور به این شکل است که ما با کاهش ارزش ریال رو به رو شدیم. یعنی قیمت محصول، خدمات و کالاها افزایش پیدا کرده و سطح کیفی زندگی مردم در حال نزول کردن یا سقوط کردن است، اما آیا این اتفاق قبلا جایی نیفتاده.
دلیل این اتفاق چی بوده و راهکارهایی که قبلا انجام شده چیست کدام ها موفق بوده و کدام ناموفق بوده است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین دوره های آموزشی

دوره جامع کوچینگ سوئیسی