0
تومان
0
تومان

ساحل امن مالی کجاست؟

“امیدوارم عاقبت بخیر بشی“، یکی از دعاهائی است که همیشه از دیگران خصوصا افرادی که سودای جوانی را پشت سرگذاشته اند، می شنویم ، اما عاقبت مالی ما بخیر است؟ به میل است؟ یا کابوس وحشتناکی که بسیاری از افراد بالای ۵۰ سال دارند این است که پولشان زودتر از عمرشان به پایان نرسد؟! با توجه به پیشرفت های پزشکی و افزایش امید به زندگی، آیا راهی هست که در سنین پائین تر این عاقبت مشخص و راهکاری برای آن شناخته شود؟ پاسخی برای این سوال مهم که “عاقبت زندگی مالی من چه خواهد شد؟” وجود دارد؟ تازه‌ترین نتایج نظرسنجی موسسه معتبر «گالوپ» نشان می‌دهد اکثر مردم دنیا درباره وضعیت مالی‌شان «نگرانی‌های عمیق» دارند. از این نظرسنجی می توان استنباط کرد که تقریبا اکثر مردم دنیا، این وضعیت را دارند.

داستان زندگی یک قهرمان

ادموند هیلاری، کوهنورد و کاشف و نیکوکار نیوزلندی بود. او و تنزینگ نورگی نخستین انسان‌هایی بودند که تحت پوشش سفر اکتشافی کوه اورست بریتانیا ۱۹۵۳ به قله اورست صعود کردند. این دو نفر که در ۲۹ می ۱۹۵۳ در ساعت ۱۱:۳۰ به قله اورست رسیدند، هر دو عضو یک هیئت انگلیسی به سرپرستی جان هانت بودند که از مسیر یال جنوب شرقی (با عبور از آبشار یخی، کم غربی و لوتسه فیس) به قله رسیدند. هیلاری زنبورداری نیوزلندی بود که بعدها از سوی ملکه انگلیس به دریافت لقب سر یا شوالیه مفتخر گردید.
پیش از وی تلاش‌های فراوانی برای فتح اورست صورت گرفته بود. در سال ۱۹۲۴ جورج مالوری کسی که پیکان حمله سه هیئت نخست این کوه بود، در تلاش برای فتح قله جان خود را به همراه هم نوردش اندرو اروین از دست داد. آری! ادموند برای برگشتن و اتمام کار خود برنامه داشت، اما جورج فقط به رفتن فکر می کرد و برنامه وی با شکست روبرو شد و هچ وقت به عاقبت کار خود نرسید!

چرا باید شم اقتصادی خود را تقویت کنیم؟

شم اقتصادی مجموعه ای از مهارت هاست که به ما کمک می کند تا یک ثروت مثبت، مستمر و مطمئن را ایجاد کنیم. اگر کاری کردید که تنها امروز شرایط مالیتان خوب باشد، به هیج عنوان کافی نیست. بلکه باید به یک شرایط مستمر و دائمی برسید. اما برخی اصول و قانون های پول درآوردن وجود دارند که قواعد و قوانین نانوشته کسب و کار نامیده می شوند.
هرچه که صاحبان شم اقتصادی از هیچ، پول می سازند و آن را به کار می گیرند تا باز پول تولید کنند، در حالی که اشخاص معمولی جامعه در اسارت باورهای نادرست تمامی عمر برای پول کار می کنند و منتظرند تا اتفاقی بیفتد تا حالشان خوب شود. بررسی های گوناگون نشان می دهد اشخاص دارای شم اقتصادی این الگوها را به صورت مستقیم یا غیر مستقیم از یک یا چند نفر از اشخاص تاثیرگذار زندگیشان آموخته اند. خانواده، دوست ها و خصوصاً جامعه، چه بسیارند پیش قراولان شم اقتصادی که در خانواده هایی عامی متولد می شوند، ولی با تمرین و تجربه اندوزی شامه اقتصادیشان را قدرتمند نموده اند.

ثروت آفرینان نیز به سهم خود، آموزه های این دوره را که بر اساس دانش روز دنیا با متد علمی ژنرال جک برگمن، استاد رابرت کیوساکی، بر مبنای تجربیات بزرگان کسب و کار ایران به صورت کامل، بومی سازی شده و در اختیار ایرانیان قرار داده است. پس شما نیز با تشکیل تیم ثروت آفرینی خود توسط دو نفر از دوستانتان، از ابتدا در این مسیر قدم بگذارید و تمرین های این دروس را یکی پس از دیگری همراه با ما انجام دهید تا نقشه مالی زندگی خود را رسم کنید. در این راستا، ثروت آفرینان برای شما عزیزان، اولین درس از دروس ۱۲ گانه را بصورت چندرسانه ای آماده کرده است تا تعامل بهتری برای یادگیری این درس برقرار کرده و قدرت درک و انتقال مطالب را بالا ببرد. شما پادکست این درس را می توانید در اینجا گوش داده و برای دوستان خود نیز ارسال کنید.

آزمون شم اقتصادی

این تست یک ابزار خود سنجی است تا موقعیت شما در دنیای ثروت آفرینان یا فقر آفرینان مشخص کند. برای شما تعداد ۲۵ سوال در نظر گرفته شده است که با خواندن آن باید روش و تفکر غالب زندگی خود را مشخص کنید ، میزان شرایط کنونی شماست ، توصیه می شود این تست را به ۵ نفر از افرادی که شما را می شناسند و با شما حداقل ۲ سال ارتباط نزدیک داشته اند داده تا در مورد شما پر کنند و میانگین امتیاز آن را با امتیازی که از خود سنجی می گیرید، مقایسه کرد و در نمودار خود ترسیم کنید.

لطفا برای شروع آزمون شم اقتصادی کلیک کنید.


شروع آزمون