0
تومان
0
تومان

سمینار سلاطین کسب و کار عباس اکبرپور 16 بهمن 96

آنچه در این مقاله می‌خوانید

()

سمینار سلاطین کسب و کار عباس اکبرپور

در سمینار سلاطین کسب و کار عباس اکبرپور 16 بهمن 96 چه گذشت؟

راز شهرت مجموعه رستوران شاندیز در چیست؟

روایت عباس اکبرپور، صاحب رستوران شاندیز از زندگی حرفه‌ای خویش

سلاطین کسب و کار در دهمین برنامه از سلسله برنامه‌های خود دوشنبه شانزدهم بهمن‌ماه، میزبان عباس اکبرپور شاندیز، صاحب رستوران شاندیز بود. اکبرپور که خود اهل شاندیز از توابع مشهد است در این برنامه پیشینه کسب و کار خود را برای شرکت‌کنندگان روایت کرد.

عباس اکبرپور تحصیلات خود را تا مقطع فوق دیپلم ادامه داده است. این کارآفرین برتر کشوری، به گفته خود از کلاس اول راهنمایی رستوران‌داری را با ایستادن کنار دست پدر خود به صورت عملی آموخته است و این پیشینه موجب شده پس از اتمام خدمت سربازی همین زمینه شغلی را برای آینده خویش برگزیند و رستورانی به نام «شاندیز» در پارک طرقبه را از شهرداری این شهر اجاره کند. او که حالا رستورانش نه در ایران که در جهان به شیشلیک‌هایش معروف است، در پخت شیشلیک چنان مهارت کسب می‌کند که به زودی رستورانش در پارک طرقبه به کانون همیشگی برای زائران مشهد تبدیل می‌شود.

افتتاح شعبه

اکبرپور در سال۷۶ شعبه تهران خود را افتتاح می‌کند و از همان زمان تاکنون به عنوان یکی از معروف‌ترین رستوران‌های پایتخت نه تنها مورد توجه شهروندان پایتخت‌نشین که مرکز توجه گردشگران ملل مختلف قرار می‌گیرد. صاحب یکی از معروف‌ترین رستوران‌های ایران دو عامل را در پیشرفت کسب و کار خود بسیار موثر می‌داند: «من از روز نخست شروع به کار، به مشتری‌مداری و کیفیت غذا توجه ویژه‌ای داشتم، صداقت و مسئولیت‌پذیری موجب برند شدن رستوران می‌شود. در صنعت رستوران‌داری باید پشت پرده را در کمال صداقت و مسئولیت‌پذیری به مشتری ارائه بدهید.»

وی همچنین در مورد روال کار رستوران شاندیز و راز شهرت شیشلیک‌های خود می‌گوید: «من از تاریخ ۱۱ اردیبهشت ۱۳۷۶ که شعبه تهران را افتتاح کردم تا همین الان گوشت را از مشهد آورده‌ایم. گوشت استان خراسان به خاطر پرورش ارگانیک دام، طعم بهتری دارد. تعهدم به مشتری این بود که گوشت را حتما از مشهد بیاورم. اکنون در انتقال این گوشت از مشهد به تهران تمام استانداردها را رعایت می‌کنیم.»

حس مسئولیت‌پذیری و حساسیت

حس مسئولیت‌پذیری و حساسیت عباس اکبرپور به کیفیت غذایی که به مشتری ارائه می‌کند موجب شده که او حالا در اوج موفقیت برند خود کمی خسته به نظر برسد، خسته از اینکه نمی‌تواند مدیری برای رستورانش پیدا کند که بتواند با خیال راحت همه امور رستوران را به او واگذار کند. این در حالی است که لیدرهای مجموعه بزرگ شاندیز، همه جزو افرادی هستند که از ابتدای کار با وی همراه بوده‌اند و اکبرپور امروز راز این قدمت همکاری را در رفاقت، صمیمیت و هم‌زبان بودن می‌داند.

تیم‌سازی رمز ماندگاری یک برند است

امیرحسین مظاهری نیز در پایان ” سمینار سلاطین کسب و کار عباس اکبرپور ” با تمجید از آقای اکبرپور به عنوان کارآفرینی که یک رستوران سنتی را که به شیوه هیئتی اداره می‌شده به رستورانی فوق مدرن در بهترین نقطه پایتخت تبدیل کرده است، طعم و کیفیت را دو عامل تاثیرگذار در کسب این موفقیت برشمرد.

وی نقاط ضعف عباس اکبرپور را نیز برای مخاطبان مورد بررسی قرار داد و با اشاره به بحث برنامه قبلی سلاطین کسب و کار مبنی بر سه مرحله کودکی، نوجوانی و بلوغ در کارآفرینی، ضعف اکبرپور را در گیر افتادن تجارت وی در مرحله نوجوانی دانست:

«متخصصانی که وارد این مرحله می‌شوند معمولا به مشکل برمی‌خورند؛ یک متخصص باید بلد باشد که در دوران نوجوانی کسب و کار خود تیم‌سازی کند و از آن فاصله بگیرد.»

وی با اشاره به سختی بیش از حد کار رستوران‌داری افزود: «نیروی متخصص اگر نتواند به خوبی از این مرحله عبور کند و نتواند اختیارات خود را تفویض کند، آرام‌آرام خسته می‌شود و رفته‌رفته سرخوردگی جای انگیزه را خواهدگرفت.»

مصاحبه با آقای اکبرپور در خصوص سمینار سلاطین کسب و کار

سلسله برنامه‌های سلاطین کسب و کار هر هفته دو شنبه ساعت ۱۶ در فرهنگسرای رسانه برگزار خواهد شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین دوره های آموزشی

دوره جامع کوچینگ سوئیسی