0
تومان
0
تومان

سمینار سلاطین کسب و کار مرجان هوشیار 9 بهمن

سمینار

آنچه در این مقاله می‌خوانید

()

سمینار سلاطین کسب و کار؛ مرجان هوشیار، 9 بهمن

سمینار سلاطین کسب و کار؛ مرجان هوشیار، 9 بهمن96 برگزار شد

  • کیفیت ارزان نیست
  • عادت به توجیه انسان را زمین می‌زند
  • «متخصص» ، «مدیر» و «کارآفرین»

کیفیت ارزان نیست

نهمین برنامه از سری برنامه‌های سلاطین کسب‌ و کار ، طبق روال هر دوشنبه (نهم بهمن ‌ماه ۱۳۹۶) در فرهنگسرای رسانه برگزار شد. این برنامه در قسمت نخست خود میزبان مرجان آقاجان‌زاده هوشیار ، مدیرعامل شرکت بازرگانی تجارت فردوس بود. نخستین بانوی ایرانی که انحصار فروش یکی از مصالح ساختمانی را در ایران دارد، فعالیت خود را در این عرصه از اواخر دهه ۷۰ و با شعار «کیفیت ارزان نیست» آغاز کرده است.

 

مرجان هوشیار به گفته خود، نخستین تجربه کسب‌ و کارش را پس از اخذ دیپلم و از همان مدرسه‌ای آغاز کرد که در آن درس خوانده بود. او که در این مقطع به دلیل برخی مشکلات از ورود به دانشگاه بازماند، پس از ازدواج وارد دانشگاه آزاد شد و در رشته مدیریت به تحصیل پرداخت.

به منظور پرداخت هزینه‌های دانشگاه علاوه بر تدریس خصوصی، در شرکتی به عنوان منشی استخدام شد اما آرزویی بسیار فراتر از جایگاه فعلی‌ را در موقعیت شغلی خود در سر می‌پروراند بنابراین شغل خود را رها کرد و پس از مدتی در شرکت دولتی به عنوان کمک‌ حسابدار مشغول به کار شد و طی تلاشی شش ماهه چنان در این مهارت پیش رفت که به ریاست حسابداری همان بخش منصوب شد.

این ارتقای شغلی تا مرحله رسمی شدن نیز پیش رفت و حتی دو شغل بعدی این بانوی کارآفرین در پست‌های مدیریت اداری و سپس بازرگانی در دو شرکت دیگر نیز نتوانست موجب دست کشیدن او از فکر راه‌اندازی کسب وکار خودش شود.

مدیر موفق

او که در این مقطع سه تجربه چند ساله مدیریتی موفق را در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده و علاوه بر آن در زمینه بازرگانی – به ویژه در آخرین سمت خود به عنوان مدیربازرگانی – تجربه و اعتبار لازم را کسب کرده بود؛ با بهره‌گیری از این اندوخته ارزشمند اقدام به تاسیس شرکت خود کرد؛ شرکتی که در واقع نماینده فروش یکی از مصالح ساختمانی تولید استرالیا بود و هوشیار مدت‌ها پیش از تاسیس آن اقدام به بازاریابی و فروش آن کرده بود.

تنها بانوی کشور در عرصه صنعت ساختمان

این کارآفرین برتر که حالا تنها بانوی کشور در عرصه صنعت ساختمان است و توانسته گوی سبقت را از بسیاری از رقبای قدر خود در این زمینه برباید، کسب تجربه، اعتماد به نفس، صداقت، مسئولیت‌پذیری و کیفیت را به عنوان دندانه‌های کلید موفقیت خود برمی‌شمرد. از توجیه‌تراشی و مسئولیت‌پذیر نبودن کارکنان، به عنوان بزرگترین آفت کسب و کار نیز یاد کرد.

عادت به توجیه انسان را زمین می‌زند

در قسمت دوم سمینار سلاطین کسب و کار مرجان هوشیار 9 بهمن ، امیرحسین مظاهری سیف ، ضمن بررسی نکات کلیدی در موفقیت مرجان هوشیار، با تایید سخنان وی در مورد آفات توجیه‌تراشی کارکنان، توجیه نکردن و مسئولیت‌پذیری را یکی از نکات مهم در موفقیت هوشیار خواند و افزود: «یکی از نکاتی که ما را زمین می‌زند عادت به توجیه کردن است، هر زمان که نمی‌توانیم کاری را انجام بدهیم دلیل برایش خلق می‌کنیم.» وی مسئول بودن را نقطه مقابل توجیه دانست و تاکید کرد: «برای گرفتن نتیجه باید مسئولیت‌پذیر بود.»

مظاهری در ادامه با بیان اینکه «منِ آینده» با «آینده من» متفاوت است، درک همین تفاوت را یکی از نقاط قوت مرجان هوشیار برشمرد و با بیان اینکه این کارآفرین موفق کیفیت شخصیت خود را در راستای هدف خویش ارتقا داده است، اظهار داشت: «در همه آموزه‌ها، به هدف‌گذاری یا همان آینده من، به عنوان مهمترین راه موفقیت اشاره می‌شود در حالی که در این میان حلقه گمشده‌ای وجود دارد که هرگز به آن توجه نمی‌شود و این حلقه من آینده است به این معنا که انسان به شرطی به هدف خود خواهد رسید که کیفیت شخصیت خود را تا جایی ارتقا دهد که با هدف مورد نظر وی مطابقت پیدا کند.»

«متخصص» ، «مدیر» و «کارآفرین»

مظاهری با تاکید بر اینکه کارآفرینان موفق سه شخصیت «متخصص»، «مدیر» و «کارآفرین» دارند، شناسایی و بهره گرفتن بجا از این ابعاد شخصیتی را یکی دیگر از نقاط قوت مرجان هوشیار دانست؛ نکته‌ای که به بیان وی غفلت از آن موجب تداخل این ابعاد شخصیتی در کارآفرینان شده و سالانه پنجاه هزار کارآفرین در ایران را از حیز انتفاع ساقط می‌گرداند.

مظاهری در پایان با اشاره به دهه سی عمر هر فرد به منظور بهترین فرصت برای کسب تجربه در حیطه کسب و کار، سخنان خود را با جمله‌ای از جک ما، موسس گروه علی بابا، به پایان برد

«در فاصله بیست تا سی سالگی مهم نیست که شغلتان چیست یا در کجا کار می‌کنید، مهم این است که زیر دست چه کسی کار می‌کنید و از او چه می‌آموزید.»

سمینار سلاطین کسب و کار 9 بهمن مرجان هوشیار درس‌های زیادی به ما یاد داد و در زندگی از آن بهره مند خواهیم شد .جلسه آینده، سلاطین کسب و کار دوشنبه هفته آینده ساعت ۱۶ در فرهنگسرای رسانه برگزار خواهد شد.

برداشت شما از سمینار سلاطین کسب و کار مرجان هوشیار 9 بهمن چه بود ؟

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین دوره های آموزشی

دوره جامع کوچینگ سوئیسی