0
تومان
0
تومان

درس اول:

«شما کسب و کار را برای خود نمی‌سازید. شما می‌دانید که مردم چه می‌خواهند، پس آن را برای مردم می‌سازید.»
این فلسفه مهم باید به شما بگوید که در برطرف کردن انتظارات مشتریان، باید چه چیزهایی را بدانید. بسیاری از دارندگان کسب و کارها، با این ذهنیت جلو می‌روند: «شور و علاقه خود را دنبال کن!» اما این موضوع را در نظر نمی‌گیرند که آیا محصول ساخته شده توسط آن‌ها، در بین مردم نیز طرفدار دارد یا نه؟

بسیاری از مدیران بزرگ، انتقاد را قبول می‌کنند و بسیاری از پروژه‌های خود را به محصولاتی تبدیل می‌کنند که «مردم» دوست دارند. شاید تغییر چیزی که ساخته شما است و عاشق آن هستید دردناک باشد، اما می‌دانید که با این شیوه، یک کسب و کار موفق را خواهید ساخت.

این کار را با تحقیق و جستجو بر روی مخاطب مورد نظر خود آغاز کنید. باید ببینید آیا محصولی که توسط شرکت شما عرضه می‌شود، مورد علاقه مشتریان است یا خیر؟ این کار را آرام آرام شروع کنید و سپس آن را درکنار مخاطبان کسب و کار گسترش بدهید. اگر می‌بینید که خروجی مورد نظر از شیوه‌های انجام کارها در کسب و کار شما جواب نمی‌دهد، اکنون وقت تغییر است.

درس دوم:

«گلی که در سخت‌ترین شرایط شکوفه می‌دهد، نادرترین و زیباترین گل است»
این جمله مستقیما توسط والت دیزنی بیان نشده است، اما Emperor Mulan، یکی از شخصیت‌های انیمیشن‌ او این جمله را بیان می‌کند. شاید این جمله، یک عبارت لطیف و بسیار زیبا باشد، اما به خوبی یکی از ویژگی‌های کلیدی والت دیزنی را نمایان می‌کند. با این‌که دیزنی‌لند مکانی گران‌قیمت است، اما کاری کرده است تا هرسال مردم به آن بازگردند. رمز موفقیت آن‌ها، تبدیل کردن این پارک به شادترین مکان در کره زمین است.

لحظه‌ای از سختی و فلاکت، می‌تواند به سرعت به لحظه‌ای از آسودگی تبدیل شود، اگر اراده استقامت با مشتریان دشوار در شرایط بحرانی را داشته باشید. این موضوع را به قلب خود بسپارید و از آن در ارائه سرویس به مشتریان خود استفاده کنید. درباره شرایط سختی که ممکن است با آن مواجه شوید، به خوبی فکر کنید و به دنبال راه حل باشید.

یکی از شرکت‌هایی که این ایده را به خوبی تمرین کرد، SEMGeeks است. درحالی که آن‌ها با ABS و دیزنی همکاری می‌کردند، از آن‌ها خواسته شده بود تا محتوایی تعاملی و جذاب را برای یک برنامه تلویزیونی جدید آماده کنند. دیزنی از آن‌ها خواسته بود تا محتوای ارائه شده، منحصر به فرد و خلاقانه باشد. درنهایت آن‌ها با الهام گرفتن از سرسخت بودن والت دیزنی در کار خود، موفق شدند استقامت کنند و خروجی بسیار خلاقانه و مناسبی را ارائه بدهند.

درس سوم:

«دیزنی‌لند یک نمایش است»
شاید این جمله از والت دیزنی تنها شامل چهار حرف باشد، اما احتمالا قوی‌ترین کلماتی هستند که امروز می‌شنوید. کسب و کار شما در تهیه و ارائه یک روند نمایشی برای مخاطبان و مشتریان چگونه عمل می‌کند؟ شاید فکر کنید منظور است نمایش، آواز خواندن یا رقص (!) است، اما منظور از ایجاد یک نمایش، نوع دیگری از برقراری ارتباط است. درواقع این کلمه، بخش کلیدی این قسمت است: ارتباط.

هرکاری که در کسب و کار شما انجام می‌شود، یک نوع برقراری ارتباط با مخاطب است. دیزنی‌لند نیز به عنوان یک نمایش شناخته می‌شود، زیرا از روش درستی با مخاطبان و مشتریان خود ارتباط برقرار می‌کند. درباره پیامی فکر کنید که با هربار معامله با مشتریان خود، به آن‌ها منتقل می‌کنید.

بی‌شک اعلام یک شیوه یک‌سان از ارتباط برای تمامی کسب و کارها، امری غیر ممکن است؛ چرا که شیوه برقراری ارتباط برای هر کسب و کار، متفاوت خواهد بود. اما می‌توان نکته‌ای را بیان کرد که در هر کسب و کاری کاربرد دارد. در روند یک کسب و کار، باید چیزی را به مشتری بدهید که می‌خواهد و آن‌ها را با پیامی رها کنید که مدام به این افراد می‌گوید: باید به فروشگاه یا کسب و کار شما بازگردند. این، کلید موفقیت هر کسب و کاری است. کسب و کارهای موفق، دقیقا می‌دانند که یک مشتری چه چیزی می‌خواهد.

برای شروع این کار، باید مطمئن باشید که نحوه برقراری ارتباط شما در همه جا متحد و یک‌پارچه است. هر آیتمی که به فروش می‌رسانید، باید پیام مشخص و یک‌سانی را برساند. تنها راه برای ماندن در ذهن مشتری، بیان آن پیام بارها و بارها و بارها است. اگر چندین پیام مختلف را به آن‌ها برسانید، باعث می‌شوید فهم این موضوع که دقیقا از آن‌ها چه می‌خواهید سخت باشد.

​​موفق و پایدار باشید.