0
تومان
0
تومان

مدل ذهنی ثروتمندان چگونه است؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

()

در این مقاله با عنوان مدل ذهنی ثروتمندان چگونه است؟ می‌خواهیم بدانیم به چه کسانی ثروتمند می‌گویند و چه مهارت‌های می‌تواند ما را به داشتن ثروت بیشتر در این مسیر کمک کند. در مبحث قبلی با موضوع ایده‌های بکر برای میلیونر شدن پرداختیم. برای ثروتمند شدن باید خودتان را باور داشته باشید، تا حالا شده که به نحوه‌ی حرف‌زدن خودتان توجه کنید؟ ما اغلب با خودمان بی‌ادبانه حرف می‌زنیم؟! اگر بهترین دوست‌تان با شما اینگونه حرف بزند که با خودتان حرف می‌زنید، قطعا دوستی‌تان تمام خواهد شد! این کار انگیزه‌‌تان را سلب می‌کند و به خودتان و کاری که انجام می‌دهید ایمان و باور ندارید و شما را وادار به عقب‌نشینی می‌کند. رفتار ما با اطرافیان این‌طور نیست، چرا با خودمان این‌گونه برخورد می‌کنیم؟! در مواقعی که شکست می‌خوریم یا هدفی داریم را نمی‌توانیم مدیریت کنیم، همان رفتاری که با دیگران داریم با خودمان نیز داشته باشیم؟! با تکرار این رفتار باعث می‌شود، با ایده‌های که داریم به شکست فکر نکنیم، با انگیزه به سوی هدف پیش برویم.

ایده‌های ذهن‌تان را پرورش دهید

ما در دنیای سیستماتیک زندگی می‌کنیم که بر اساس قانون جاذبه زمین در حال کار کردن است و چه از آن اطلاع داشته باشیم و چه اطلاعی نداشته باشیم کار خودش را انجام می‌دهد. مبحث کوانتوم به یک سری تناقض‌ها پاسخ می‌دهد. فیزیک کوانتوم می‌گوید: هسته و اتم یک کانون است که پر از انرژی می‌باشد.

کوانتوم: کوچکترین کمیت انرژی است. بین شما و هدفتون یک هاله‌ی انرژی وجود دارد، این نیرو کوانتوم نام دارد. بنابراین ما در یک سیستم زندگی می‌کنیم با یک سری قوانین، انرژی که بین ماها وجود دارد همان کوانتوم است.

مغز به دو بخش تقسیم می شود، مغز خودآگاه، اون بخشی که ما اراده می‌کنیم و بخش ناخودآگاه سیستمی که کار می‌کند و پیش می‌رود. مغز ما یک بخش سوم دارد، بنام فراآگاه، این بخشی از مغز، انسان را به کائنات وصل می‌کند. سیستم این جهان دارای عناصر و قوانینی است که هدفمند بوده و با هم در ارتباط‌‌‌ند و کار می‌کنند.

ضرورت ثروت کوانتومی: در کسب و کار تلاش می‌کنیم ولی به اندازه پشتکار نتیجه نمی‌گیریم، چون بهش باور نداریم. فکر انسان آفریننده است، انسان از طریق باورهایش و با تلاش هر چی جلوتر می‌رود بهتر زندگی می‌کند. ذهن ما یک ابزار دارد که فکر کردن در آن بوجود می‌آید و هر چیزی که علم آن را نداریم، فکر می‌کنیم وجود ندارد.

چگونه هدف‌گذاری و پشتکار داشته باشیم

فلسفه آفرینش انسان، لذت بردن از نعمت‌ها و خواسته‌های که دارد است. باید یاد بگیریم چطوری از این سیستم استفاده کنیم و زبان این سیستم انرژی بوده که دو تا حس دارد، حس خوب و حس بد. چطوری باید این سیستم را بکار بگیریم؟ اگر ارباب این سیستم نشویم او ارباب ما می‌شود؟! اگر سوار براین سیستم نشوید، بر شما سوار می‌شود؟!

باید انرژی ایجاد کنید و یکی از ابعادی که انرژی مثبت و قدرتمند ایجاد می‌کند، اشتیاق است. اشتیاق: حس لذت بدست آوردن چیزی است. وقتی از بدست آوردن چیزی لذت می‌بریم، این لذت، انرژی به ما می‌دهد و به طرفش می‌رویم. زمانی که می‌خواهیم آفرینشی داشته باشیم، اشتیاق به سراغمان می‌آید، اگر بتوانیم مدیریتش کنیم مثل یک نیرو ما را پیش می‌برد.

چطوری می‌توانیم اشتیاق را بدست آوریم؟ اولین گام در اشتیاق خالص بودن است. خالص بودن یعنی نیت‌تون درست باشد، یعنی نیت و هدفی که انتخاب می‌کنید همگن باشد. من هدفم پول در آوردن است، با پول می‌خواهم ترس‌هام را پر کنم، زمانی که با این نتیجه بنا شود آن را بدست نمی‌آورید، اما زمانی که در فشار هستید زودتر اتفاق می‌افتد باید قصد و عمل یکی باشد.

اگر می‌خواهید، رفتار ثروتمندانه داشته باشید. باید طرز فکر و عمل ثروتمند بودن داشته باشید. قصد انجام و عمل را یکی کنید. ثروت تو فرکانس لذت و شکرگذاری است، زمانی که با خشم زندگی می‌کنید، فرصت‌ها را می‌سوزانید.یکی از عوامل خالص بودن، عدم وجود باورهای محدود کننده است.

اول باید تفکراتتون را مثبت کنید، به جای برسید که هیچ فکر منفی سراغتون نیاید. خیلی‌ها تفکر مثبت را دارند ولی باور به آن را ندارند، چون خودش را باور ندارند و برایش تلاش نمی‌کنند. از خود، چرا نپرسید؟! می‌رسید به باورهای محدود کننده. چرا نمی‌توانم، چون اینطوری؟! ثروتمندان مدل ذهنی آنها رو چگونگی است. من چگونه می‌توانم کاری را انجام بدهم؟! آدم هیچ وقت با توان و منابع خودش ثروتمند نمی‌شوند.

با یک مثال ساده، برای ثروتمند شدن دو کلمه را در گوگل سرچ کنید. چرا من فقیرم؟ گوگل تمام صفحاتی که مربوط به فقر است را می‌آورد. وقتی سرچ می‌کنیم چگونه ثروتمند شویم؟ تمام صفحات ثروتنمد شدن را میاورد. چرا شما را به عقب می‌برد به گذشته؟! چگونه شما را به آینده می‌برد. ذهن مثل گوگل کار می‌کند با کلمات درست می‌توانید رویاتون را به واقعیت تبدیل کنید.

داشتن ذهن ثروت ساز

برای موفقیت، رویاپردازی اولین عامل است و برای اینکه رویاپردازی خوبی داشته باشیم باید تفکراتمون خوب باشد. بعد از رویاپردازی باید به آن باور داشته باشیم تا بتوانیم هدف گذاری کنیم. باید هدف و مشخصات آینده را برای پولدار شدن با جزئیات مشخص نماییم. برنامه ریزی حتما لازم است بعد از تمام اینها تازه مرحله تلاش شروع می‌شود.

برای اینکه نیت‌مون را خالص کنیم باید فکر و احساسمون را هماهنگ کرد. ما چطوری این کار را انجام دهیم اولین گام خواستن است. مسیر با اشتیاق و اطمینان به وجود می‌آید، تصویر چیزی را که می‌خواهیم با جزئیات در ذهن ببینید. بالاترین حس عالی سپاسگذاری است. باید بخاطر داشته‌های که داریم خدارو شکر کنیم.

تصویر ذهنی، کلامی، تکرار، حس لذت و سپاسگذاری را در خود قوی کنید تا مسیر زندگی‌تون تغییر کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین دوره های آموزشی

دوره جامع کوچینگ سوئیسی