0
تومان
0
تومان

تفاوت صحبت کردن کارآفرینان موفق با آدم‌های معمولی

تفاوت صحبت کردن کارآفرینان موفق با آدم‌های معمولی

آنچه در این مقاله می‌خوانید

ما در این مقاله از وب سایت ثروت آفرینان قصد داریم تا در خصوص تفاوت صحبت کردن کارآفرینان موفق کارآفرینان موفق با آدم های معمولی صحبت کنیم و ببینم که این تفاوت ها چه هستند. شما با آشنایی پیدا کردن نسبت به چنین موضوعاتی، می توانید به سادگی خودتان را به یک کارآفرین موفق بدل کنید. در کنار نحوه صحبت کردن کارآفرینان موفق، می توانید به کمک مقاله “نکاتی که هر کارآفرین باید بداند” نکات بیشتری را در این زمینه یاد بگیرید.

تفاوت صحبت کردن کارآفرینان موفق با آدم‌های معمولی

طرز صحبت کردن کارآفرینان موفق با آدم‌های معمولی فرق دارد. آنها خوب می‌دانند چطور مُخ دیگران را بزنند و از چه جملاتی استفاده کنند که بیشترین تأثیر را روی مخاطب‌شان بگذارند.

صحبت کردن کارآفرینان موفق و رمز موفقت آن ها

در واقع، رمز موفقیت صحبت کردن کارآفرینان موفق در هنر متقاعد کردن دیگران است که یکی از مهم‌ترین مهارت‌های ارتباطی به‌شمار می‌رود. در ادامه‌ی این مقاله با ما همراه باشید تا فقط با ۵ راه ساده به راز و رمز این هنر مسلط شوید و بتوانید در صحبت‌کردن تاثیرگذارتر باشید.

۱. از موضع دانش و قدرت حرف بزنید

چنانچه با سؤالی مواجه شدید که جوابش را نمی‌دانید، به‌جای اینکه فقط اظهار بی‌اطلاعی کنید، چیزی بگویید که در عوض، کاربلد بودن‌تان به چشم بیاید. مثلا بگویید: «این موضوع، راسته کاره علی آقاست، پس بذارید ببینیم نظر علی در مورد این سؤال چیه.»

این طرز جواب دادن موجب افزایش اعتبار حرفه‌ایِ شما نزد دیگران می‌شود، چون با این کار نشان می‌دهید که واقعا سعی دارید به سؤال طرف مقابل‌تان جواب دهید و اینکه خوب می‌دانید چطوری از تخصص همکاران‌تان برای رسیدن به‌ جواب کمک بگیرید.

 

2. همکاران‌تان را به شرکت در بحث تشویق کنید

هر وقت به بُن‌بَست رسیدید، از دیگر اعضای تیم‌ بپرسید: «دیگه چی کار می‌تونیم بکنیم تا یه قدم بیشتر به راه‌حل نزدیک شیم؟» به عبارت دیگر، از هم‌تیمی‌های خود نظرخواهی کنید و حتی اگر نظرات‌شان بیراه یا نشدنی بود، باز هم در تبادل‌نظر با آنها کوتاهی نکنید. شما با دوره تیم سازی موسسه ثروت آفرینان می توانید به یک تیم حرفه ای و قدرتمند دست پیدا کنید.

به این ترتیب، دیگران را تشویق کرده‌اید که در بحث شرکت کنند و هر چه را در ذهن‌شان می‌گذرد با شما در میان بگذارند. شاید دانش و استعداد منحصربه‌فرد یکی از اعضای تیم‌ که می‌تواند چالش‌ها را از دریچه یا زاویه‌ی جدیدی ببیند، کمک کند که موانع را کنار بزنید.

تفاوت صحبت کردن کارآفرینان موفق با آدم‌های معمولی و ارتباط با همکاران

۳. از ابراز همدردی با دیگران غافل نشوید

به همکاران‌تان نشان دهید که تلاش‌شان را می‌بینید و قدر زحمات‌شان را می‌دانید تا ترغیب‌شان کنید به قابلیت‌های‌تان ارزش بگذارند و برای‌تان احترام قائل شوند. به مشکلات همکاران‌‌تان گوش دهید و برای اینکه بفهمند درک‌شان می‌کنید، خط فکری خودشان را در صحبت‌های‌تان بازتاب دهید.

 

همچنین از زبان بدن کمک بگیرید تا در طول مکالمه به طرف مقابل نشان دهید به آنچه می‌گوید توجه دارید. مثلا کمی به جلو خم شوید و ارتباط چشمیِ مستقیم برقرار کنید تا همدلی کردن‌تان بیشتر حس شود. دیگر اینکه حرفی بزنید که به تقویت رابطه‌ی‌تان کمک کند، مثلا بگویید: «آره، خیلی چالشی به نظر می‌یاد» یا «می‌فهمم چی داری می‌گی.»

صحبت کردن کارآفرینان موفق و اعتماد به نفس

۴. اعتمادبه‌نفس داشته باشید و به دیگران هم اعتمادبه‌نفس دهید

هر وقت کسی به شما انتقاد کرد، نظراتش را در کمال آرامش بشنوید و حتی اگر نظراتش را قبول ندارید، خیلی مؤدبانه از اینکه دیدگاهش را صادقانه با شما در میان گذاشته تشکر کنید. این واکنش نشان می‌دهد به خودتان مسلط هستید و از هر بازخوردی که شاید به بهبود عملکردتان بینجامد، استقبال خواهید کرد. به‌علاوه، این طرز برخورد نشان می‌دهد به اندازه‌ی کافی، عاقل هستید که بازخوردهای کاربردی را به مرحله‌ی اجرا درآورید.

همچنین یادتان باشد دیگران را به دلیل نقاط ضعف‌شان به باد انتقاد نگیرید. در عوض، با تعریف و تمجیدهای سازنده بکوشید تا روحیه‌ی همکاران‌تان را تقویت کنید. مثلا بگویید: «خیلی داری کارت رو خوب انجام می‌دی.» یا مثلا «می‌دونم که می‌تونی انجامش بدی.» دیگران با شنیدن این قبیل تأکیدات مثبت ترغیب خواهند شد که نهایت تلاش‌شان را به کار ببندند.جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اعتماد به نفس، می توانید به مقاله “چگونه خدای اعتماد به نفس شویم؟” مراجعه کنید.

توجه به دستاوردهای دیگران و صحبت کردن کارآفرینان موفق

۵. از دستاوردهای همکاران‌تان قدردانی کنید

به دستاوردهای سایر همکاران‌تان اذعان داشته باشید و نشان دهید که برای خدمات همگی آنها ارزش قائل هستید و می‌خواهید از زحمات‌شان قدردانی کنید. مثلا در پایان پروژه بگویید: «این یه تلاش تیمی فوق‌العاده بود. مطمئنا بدون شما نمی‌تونستم از پَسِش بربیام.» همین دو جمله‌ی ساده نشانه‌ی فروتنی، سخاوت، خوش‌قلبی و سایر خصلت‌های مثبتی است که دیگران را ترغیب می‌کند دوباره با شما همکاری کنند.

 

همان‌طور که در مقدمه‌ نیز اشاره کردیم، هنر متقاعد کردن دیگران یکی از مهم‌ترین مهارت‌های ارتباطی است و تسلط بر آن کمک‌تان خواهد کرد تا طوری حرف بزنید که اعضای تیم‌تان را راحت‌تر و مؤثرتر به سمت هدفی مشترک هدایت کنید. کلام آخر اینکه با رعایت صداقت در گفتار و گشاده‌رویی در رفتار می‌توانید احترام دیگران را جلب کرده و به درجه‌ای برسید که روی اطرافیان‌تان یا حتی عالَم هستی تأثیر مثبت بگذارید.

 

سخن پایانی

ما در این مطلب سعی کردیم تا به صورت کامل در خصوص تفاوت صحبت کردن کارآفرینان موفق با انسان های معمولی صحبت کنیم. همچنین نکات جامعی در خصوص این تفاوت در اختیار شما عزیزان قرار گرفت. اگر قصد دارید تا نحوه صحبت کردن خود را به نحوه صحبت کردن یک کارافرین موفق نزدیک کنید، می توانید در دوره سخنوری و اعتماد به نفس موسسه ثروت آفرینان شرکت کنید.

4 پاسخ

  1. سلام.من در قسمت فروش کفش زنانه فعالیت میکنم.یه فروشگاه معمولی با قدرت خرید متوسط.آیا میتوانید راهنماییم کنید برای بهتر شدنه اوضاع فروش و فروشندگی؟سپاسگزارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره جامع کوچینگ سوئیسی