0
تومان
0
تومان

بیوگرافی ست گادین از تاریخچه کاری تا کتابها

آنچه در این مقاله می‌خوانید

()

ست گادین (Seth Godin) یا به گفته برخی ست گودین کارآفرین معروفی است که در ۲۳ سالگی شروع به کار کرد و  لقب «کارآفرین برای عصر اطلاعات» به او تعلق گرفت. او شرکت Seth Godin Productions و yoydyne را تأسیس کرد، تجارت دومی که در نهایت به یاهو فروخته شد. از دیگر مشاغل او می‌توان به بازاریابی، سخنرانی در جمع و تألیف کتاب اشاره کرد. ست گادین بیش از 17 رمان نوشته است. او سخنرانی‌های عمومی را به عنوان بخشی از برنامه کتاب الکترونیکی ارائه می‌دهد. به طور کلی می‌توان گفت که توانایی‌های بازاریابی او از هوش تجاری او سرچشمه می‌گیرد.  برای آشنایی بیشتر با کتاب‌ها، وبلاگ و تمرین این نویسنده بزرگ، در ادامه این مطلب با بیوگرافی ست گادین همراه ما باشید.

بیوگرافی ست گادین

ست گادین در 10 جولای 1960 در کوه ورنون نیویورک به دنیا آمد. او قبل از رفتن به دانشگاه Tufts برای تکمیل رشته علوم کامپیوتر و فلسفه، در مدرسه‌ای در همان نزدیکی تحصیل کرد. او سپس در دانشکده بازرگانی استنفورد، تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مدیریت بازرگانی ادامه داد.

تاریخچه کاری ست گادین چیست؟

او در سن بیست و سه سالگی، در حالی که مدرک خود را در دانشگاه دریافت می‌کرد، به عنوان مدیر برند برای یک شرکت کوچک به نام نرم افزار Spinnaker کار می‌کرد. او در طول سه سال حضورش در شرکت، پول زیادی پس انداز کرد. در نتیجه، او از این پول نقد استفاده کرد تا ست گودین پروداکشن، یک شرکت متخصص در بسته بندی کتاب که پیش از این به آن اشاره شد را تأسیس کند. ست گودین برای راه اندازی آن، در ابتدا از آپارتمان خود در نیویورک استفاده کرد. این شرکت خدماتی مشتریانی از جمله Simon and Schuster، Microsoft، AOL، Composure و Penguin داشت.

جدا از کسب و کار بسته بندی کتاب، ست گادین پس از آشنایی با مارک هرست، Yoyodyne را تأسیس کرد. این کارآفرین Yoyodyne را در سال 1995 راه اندازی کرد و از بازی‌های آنلاین برای کاربران شرکت کننده استفاده کرد. او بعد از مدتی به فعالیت شرکت بسته بندی کتاب خود پایان داد و آن را به کارمندان همان شرکت فروخت. او روی Yoyodyne و مفهوم بازاریابی اجازه‌ای (Permission Marketing) تمرکز کرد.

 

بیوگرافی ست گادین
بیوگرافی ست گادین بازاریاب و نویسنده کتابهای بازاریابی

 

Flatiron Partners در آگوست 1996 ، 4 میلیون دلار در این شرکت برای خرید 20 درصد از سهام Yoyodyne سرمایه گذاری کرد. ست گادین کتاب “بازاریابی اجازه‌ای: تبدیل غریبه‌ها به دوستان و دوستان به مشتریان” را در زمانی که در Yoyodyne بود منتشر کرد. سپس شرکت یاهو، Yoyodyne را در سال 1998 به قیمت حدود 30 میلیون دلار خرید و ست گودین همچنین معاون بازاریابی مستقیم یاهو شد.

بعد از آن، ست گودین Squidoo را در مارس 2006 راه اندازی کرد. Squidoo به سرعت محبوب شد و در جولای 2008 به یکی از 500 سایت پربازدید روی زمین تبدیل شد. با این حال، تا سال 2014، این سایت از نظر مالی مقرون به صرفه نبود و توسط HubPages خریداری شد.

در ژوئن 2013، کمپین Kickstarter توسط ست گودین اجرا شد که در آن بیش از 250000 دلار از کتاب خوانان سراسر جهان جمع آوری کرد. این کمپین باعث شد که ست گودین با ناشر خود برای کتاب جدیدش، « The Icarus Deception» قرارداد ببندد.

در سال 2018، ست گودین به تالار مشاهیر بازاریابی انجمن بازاریابی آمریکا معرفی شد. وبلاگ ست گادین ست گودین در سال 2009 توسط تایمز در بین 25 وبلاگ برتر قرار گرفت. ست گودین با هلن ازدواج کرده و دو پسر از او داد.

معرفی پرفروش‌ترین کتاب‌های ست گادین

  • میل به نویسنده شدن ست گاردین باعث شد که او کتاب الکترونیکی را با عنوان ” unleashing the Ideavirus” را در سال 2000 منتشر کند.
  • او در سال 2003 کتاب دیگری را با موضوع تجاری و به نام ” گاو بنفش ” منتشر کرد. این کتاب به صورت الکترونیکی و رایگان در اختیار عموم قرار گرفت.
  • یکی از کتاب‌های معروف او به نام ” Free Prize Inside” در سال 2004 به عنوان کتاب برتر فوربس انتخاب شد.
  • طی 2 سال اول بعد از معرفی کتاب «گاو بنفش» ست گود، بیش از 150000 نسخه در بیش از 23 تیراژ به فروش رسید.
  • کتاب «The Dip» پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز و Business Week شد.
  • یکی دیگر از آثار او کتاب این است بازاریابی نام دارد. گادین در این کتاب تعریف دیگری از بازاریابی را ارائه می کند. به نظر او بازاریابی به معنای تغییرآفرینی، تغییر فرهنگ، جایگاه اجتماعی و ارتباط بین افراد است.

 

کتاب های ست گادین
لیست کتاب های ست گادین

درس‌های زندگی از ست گودین که نباید از دست بدهید

به یک غول‌پیکر در تولید محتوا تبدیل شوید

ست گودین، خود را «ماشین نوشتن محتوا» می‌داند و  بیش از 7500 پست در وبلاگ خود منتشر کرده است. تقریباً همه این محتواها کوتاه هستند، اما مفهوم جذاب و کاربردی را به روشی ساده به مخاطب منتقل می‌کنند و توجه خوانندگان را در هر کجا و در هر زمان به خود جلب می‌کند.  این همان چیزی است که در هنگام تولید محتوا باید به آن توجه داشته باشید.

صبور باشید

ارائه راه‌حل‌های جدید برای مشکلات در دنیای امروزی که در آن همه به جای صرف زمان با تضمین کیفیت، نتایج فوری می‌خواهند، دشوار است و نیاز به صبر دارد. بنابراین اگر می‌خواهید از ایده‌های خود نتیجه بگیرید، باید صبور باشید. ست گادین، استاد بازاریابی مدرن، گفته است که استراتژی‌های سنتی مانند تبلیغات تلویزیونی و تبلیغات بیلبورد دیگر در رساندن پیام شما به مصرف کنندگان موثر نیستند. در کتاب خود، Tribes Seth Godin او در مورد اینکه چگونه بسیاری از شرکت‌ها به راه‌های جدید نه تنها برای بقا، بلکه برای پیشرفت نیاز دارند، صحبت می‌کند، زیرا روش‌های فعلی دیگر کار نمی‌کنند.

در مورد مفهوم بازاریابی اجازه‌ای بیشتر یاد بگیرید

همه چیز در بازاریابی در مورد روابط است و ست گودین یکی از موفق‌ترین بازاریاب‌های تاریخ بوده است؛ زیرا او این اصل را بهتر از هر کس دیگری درک می‌کند. کتاب معروف او “بازاریابی اجازه‌ای” این مفهوم را بیش از 20 سال پیش معرفی کرد؛ مدت‌ها قبل از اینکه توسط شرکت‌هایی مانند فیس‌بوک یا گوگل ادوردز رایج شود!

دوره آموزشی نوابغ فروش

هرگز قول خود را زیر پا نگذارید

بازاریابی همیشه کار سختی بوده است. وعده‌های بسیار زیادی برای عمل کردن وجود دارد، و سازمان‌ها هر روز در تلاش هستند که فقط خدماتی که ارائه می‌دهند را حفظ کنند چه رسد به اینکه آن را به خوبی انجام دهند! بنابراین اگر شما می‌خواهید نسبت به رقبای خود متمایز باشید، باید همیشه سعی کنید کیفیت خدمات خود را بالا نگهدارید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین دوره های آموزشی

دوره جامع کوچینگ سوئیسی