0
تومان
0
تومان

اراده کنی درست می‌شود: راه های تقویت اراده

تقویت اراده

آنچه در این مقاله می‌خوانید

 

یکی از مهمترین راه های تقویت اراده این است که وقتی می‌خواهید کاری را انجام دهید، باید بشوید بهترین از نوع خودتان، با یکانگی و یکپارچگی زندگی کنید. همچنین دغدغه طرف مقابل را مطرح نمایید تا متقاعد شود. در یکی از سمینارهای هوش کلامی دکتر امیرحسین مظاهری سیف این نکته را از دکتر شنیدم و خواستم که آن را بعنوان یک مقاله در این سایت منتشر کنم.

در مقاله به جای قهرمان داستان، زندگی کنید، مهارت‌های هوش کلامی را آموزش دادیم و قصد داریم یک سری تکنیک‌های دیگر برای تقویت هوش کلامی نیز در این مبحث بگوییم. مسئله حائز اهمیت تاب‌آوری است، قدرت تاب‌آوری رابطه مستقیمی با عاقبت کسب و کار دارد و یکی از اساسی‌ترین مهارت‌هاست. در مذاکرات گام به گام پیش بروید، مهارت استراتژی کالباسی را یاد بگیرید، اول یک تیکه را از موضوع بگویید، به این معنا که پس از توافق اولیه، درخواست کوچک جدیدی را مطرح کنید و آن را به خواسته‌های قبلی خود بیافزایید.

اراده و تقویت آن

روش مقابله استراتژی کالباسی، امتیاز دادن را استپ کنید، یعنی فرآیند را مشخص نمایید. همچنین روش برخورد با تهدید را در مذاکرات شناسایی کنید، زیرا اگر به تهدید پاسخ بدهید در را باز کردید برای ورود دوباره، هیچ تهدید کننده‌ای با جواب گرفتن از اولین تهدید سیر نمی‌شود. . راه های تقویت اراده جزو هدف های اصلی برای پیشرفت انسان است که باید آن ها را فرابگیرد. قدرت اراده انسان باید با استفاده از این روش ها افزایش پیدا کند تا موفقیت های زیادی را کسب کند.

تکرار در کار

زمانیکه کاری را با اراده قوی شروع می‌کنید تا به موفقیت می‌رسید تکرارش کنید، Verbal intelligence تکنیک‌ها و مهارت‌های زیادی دارد که باید یاد بگیرید. در مذاکرات دو نوع گام اصلی دارد، یکی مقدمه و دیگری موخره است، مقدمه ضمیمه موخره بوده و موخره پیام اصلی شما در مذاکره. در مذاکراتی که حرف شما را با قانون قبول می‌کنند، باید اول طرف مذاکره را شرمنده کرد و بعد حکم قانونی را بهشون نشان داد، آنها را تهدید و در آخر ازشون خواهش کنید. راه های تقویت اراده به انسان برای انجام فعالیت های مختلف کمک زیادی می کند.

تقویت اراده با تکرار

بنابراین در مدیریت بحران واکنش احساسی را انجام دهید تا جایی که امکان دارد شفاف‌سازی نمایید، شما با مهارت دیگران منافع خود را تأمین می‌کنید. در بدترین شرایط راهکار داشته باشید و روی بهترین حالات ممکن تمرکز کنید. در مذاکرات ارتباط چشمی خیلی مهم است، یکی دیگر از مهارت‌های هوش کلامی، درست ارتباط برقرار کردن می‌باشد.

نکته که خیلی مهم بوده در ارتباط چشمی زل نزدن به طرف مذاکره، یعنی راه درستش 25 ثانیه به دهان نگاه کنید و 5 ثانیه به چشم و بعد لبخند بزنید، بهترین ارتباط، چشمی و دهانی است. یک سری واژگان خوب را بکار ببرید، بنابراین در مذاکره به دنبال اثر کلام باشید نه برنده شدن، کسانی می‌توانند عالی شروع کنند که از کلمات درست استفاده می‌کنند. برای یادگیری هر چه بهتر روش های مذاکره، می توانید در دوره اصول و فنون مذاکره شرکت کنید.

تکنیک آب در مذاکرات

تکنیک آب می‌گوید زمانی که من الان نشستم که طرف مقابل از درهای یاد گرفتن صحبت می‌کند و این تکنیک می‌گوید بزار حرف بزند (بپذیرید، صحبت کنید و بعد احاطه نمایید)، یعنی بگویید هر چی شما می‌گوید، درست است؟! ولی کار خودت را انجام بده و در تکنیک آب اصلا مقاومت نکنید، عصبانی نشوید. در این مهارت اصولا در مقابل مخالفت، مقاومت نکنید، با دقت گوش دهید و با مخاطب احساس صمیمیت ایجاد کنید، زیرا کمک می‌کند مطالب بیشتری را یاد بگیرید. گوش دادن در مذاکرات امر بسیار مهمی است. مطالعه مقاله هنر گمشده گوش دادن را به شما پیشنهاد می کنیم.

تکنیک آب در مذاکرات

روش متقاعد کردن دیگران حرف زدن نیست، بلکه درک کردن است. بعضی از آدم‌ها برای حرفی که می‌زنند یا دلیل می‌آورند یا بر اساس حسی که دارند حرف می‌زنند و بعضی‌ها بر اساس جوی که وجود دارد صحبت می‌کنند. فرمولی تو صحبت کردن است که حس توهین می‌دهد، اگر لحن شما من می‌فهمم و تو نمی‌فهمی باشد، مذاکره را باختید. بنابراین در مقابل حرف شما جبهه می‌گیرند، من خوبم؟! تو بدی.

هوش کلمامی

در هوش کلامی شناخت و تحلیل شخصیت‌ها را باید یاد بگیرید تا مخاطب خود را بشناسید. آدم‌ها را بر اساس ویژگی‌های که می‌بینید، تفسیر و بر اساس رفتار و محتوا و چیزهای که می‌گویند به افراد درون گرا و بیرون گرا تقسیم کنید.

تمرین 60 روزه برای غلبه بر عصبانیت

دکتر مظاهری برای غلبه بر عصبانیت، تمرینی را دادن که به مدت 60 روز، روزی 5 بار و 90 ثانیه، فیلمی از بچه‌ای که میخندد را اول با چشم باز و صدای بلند گوش دهید و بعد چشمانتان را باز و بسته کنید و در آخر چشمانتان را ببندید و صدا را نیز خاموش کنید. در ذهن خود تصویر سازی و هر روز تکرار نمایید. این تمرین باعث می‌شود که در زمان عصبانیت بر اعصاب خود کنترل داشته باشید و آرامش‌تان را حفظ کنید.

راه های تقویت اراده در اسلام

راه های تقویت اراده در اسلام

راه های تقویت اراده در دنیای امروز بسیار مهم است و محرکی برای پیشرفت به شمار می رود. دین اسلام هم راه های تقویت اراده به انسان پیشنهاد می دهد که با استفاده از آن می توان رشد انسان حاصل شود. در واقع این روش ها مانند نرم افزار تقویت اراده است.

  • احترام به شخصیت خود انسان

عموما انسان هایی که برای خود و دیگران ارزش قائل نمی شوند، اراده قوی ندارند. این افراد در برابر فعالیت ها مستحکم عمل نمی کنند. هدف مستقیمی ندارند. برای خود و دیگران ارزش قائل نیستند.

  • حرکت پله به پله

حرکت پله پله برای تقویت اراده

شاید در ابتدا محقق شدن اهداف کلی برای شما سخت و دشوار باشد. اما یکی از راه های تقویت اراده در انسان، تقسیم اهداف است. با کوچک کردن هدف می توان به سمت هدف حرکت کرد و امیدی به تحقق آن داشت.

  • بی توجهی به تجملات

در صورتی که بخواهیم با قدرت به سمت هدف حرکت کنیم، لازم است که به برخی از اهداف بی توجه باشیم. بی توجهی به این امور می تواند باعث تمرکز در هدف های مختلف زندگی شود.

  • راه های تقویت اراده در نهج البلاغه

راه های تقویت اراده در نهج البلاغه

یکی از راه های تقویت اراده در انسان که در نهج البلاغه آمده است، وجود اخلاص در کارها است. اخلاص و انجام کار برای رضایت خداوند باعث ایجاد تقویت در اراده انسان می شود و انسان را به هدف نزدیک می کند.

  • توسل به اهل بیت

اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) به انسان در ایجاد تقویت اراده کمک زیادی می کند. انسان با توسل به اهل بیت (علیهم السلام) انگیزه و انرژی برای فعالیت های مختلف را کسب می کند.

نتیجه گیری

در این مقاله تلاش شد تا شما را با راه های تقویت اراده انسان آشنا کنیم. اگر قصد شرکت در دوره استراتژی پیشرو شرکت کنید، می توانید با مراجعه به وب سایت ثروت آفرینان از خدمات غیر حضوری این مجموعه بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین دوره های آموزشی

دوره جامع کوچینگ سوئیسی