0
تومان
0
تومان

اختلاف در مذاکره !! اصول مذاکره را بدانید و پیروز شوید

اختلاف در مذاکره

آنچه در این مقاله می‌خوانید

در هر صحبت که با هر کسی خواهیم داشت حتما اختلاف نظرهایی وجود دارد . اختلاف نظر داشتن به خودی خود بد نیست اما اینکه نتوانیم متوجه این اختلاف ها بشویم کمی مشکل ساز خواهد شد . اختلاف در مذاکره بین دو نفر بدون شک پیش می آید و باید برای اینکه به نتیجه برسیم سوء تفاهم را برطرف کنیم . رفع سوء تفاهمات یعنی به تفاهم متقابل رسیدن . سوء تفاهم یا اختلاف با صحبت کردن ، حتما برطرف خواهد شد اما مدل صحبت کردن برای حل اختلاف بسیار مهم است .

اصول مذاکره

اصول مذاکره

در یک معامله دانستن اصول مذاکره به خوبی مشهود است . شما با دانستن اصول مذاکره یک گفت و گوی خوب را پیش رو خواهید داشت . این اصول به شما موفقیت های زیادی را هدیه خواهد داد . یکی از اصول مذاکره برطرف کردن اختلاف ها است . بر طرف کردن اختلاف ها چندین مرحله دارد . اولین قدم برای حل اختلافات ، خوب گوش دادن است. در گوش دادن به نکات مهمی خواهید رسید . برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه گوش دادن به مقاله «هنر گمشده گوش دادن» مراجعه کنید.

رسیدن به نقاط اختلاف و تمایز

تمایز در مذاکره

اختلاف در مذاکره دومین قدم، رسیدن به نقاط اختلاف و تمایز است . درک اختلاف و سوء تفاهم قدم خوبی برای از بین بردن آنها خواهد بود . با درک اختلاف ها با آگاهی بهتری به حل آنها پرداخته می شود . وقتی در یک معامله اختلافات را به حداقل برسانیم قرارداد های بهتر و بیشتری را خواهیم داشت. یکی از اصول مذاکره این است که اختلاف ها را برطرف کنیم و به نقاط مشترک بیافزاییم.

وقتی اصول مذاکره را بدانیم برای برطرف کردن اختلاف ها، بهتر پیش خواهیم رفت. در سمینار اصول مذاکره شما می آموزید که چگونه به نقاط اختلاف خود با طرف دیگر معامله پی ببرید و چگونه آنها را بر طرف کنید.

وجود اختلاف در مذاکره

اصول مذاکره به شما می آموزد که چگونه صحبت کنید . در اصول مذاکره هم رای شدن و هم فکر شدن در معاملات را خواهید آموخت.

سمینار سلاطین کسب و کار به میزبانی امیرحسین مظاهری سیف هر دوشنبه با یک کارآفرین برتر با ما همراه باشید.

اختلاف در مذاکره را چگونه کنترل کنیم؟

کنترل اختلاف در مذاکره

اختلاف در مذاکره امر مهمی است که باید بتوان آن را به بهترین شکل مدیریت کرد. ابتدا باید این نکته را به هر دو طرف مذاکره بیان کنیم که نظر هرکدام از شماها برای خودتان و دیگران محترم است و مخالفت با نظرتان دلیلی بر رد شما نیست و نخواهد بود. سپس هدف مذاکره را رسیدن به یک نتیجه واحد عنوان کنیم تا میزان اختلاف در مذاکره به حداقل برسد و افراد رغبت کمتری برای ایجاد شکاف اختلاف در مذاکره داشته باشند. از هرکدام از طرفین بخواهیم که دلیل اختلاف در مذاکره را بیان کنند تا بتوان با بررسی هر کدام از اختلافات، مشکل را برطرف کرد. در نهایت موانع حل اختلاف بیان شود تا راهکارهایی در ارتباط با حذف این موانع ذکر گردد.

حل اختلاف در مذاکره

واکنش هر فردی نسبت به اختلاف در مذاکره متفاوت است. ما به طور کل پنج نوع واکنش نسبت به اختلافات داریم. رقابتی، طفره روی، همکاری، توافقی و تطبیقی از جمله این موارد است. در واقع هیچ کدام از این واکنش ها اشتباه نیست و تنها در برخی از موارد استفاده از آن درست یا غلط خواهد بود. اگر قصد داریم مذاکره ای را بین دو فرد مدیریت کنیم باید به شکل فردی بررسی کنیم و تصمیم مناسب را در نظر بگیریم تا در مذاکره دچار مشکل نشویم.

نتیجه گیری

مجموعه ما در کنار شما است تا با آموزش های مختلف و برگزاری دوره های متعدد در تلاش است تا مهارت شما را در زمینه های مختلف افزایش دهد. این مجموعه همه روز در خدمت شما است تا بتواند از خدمات غیرحضوری و حضوری آن ها استفاده کنید. اگر شما نیز مانند بسیاری از افراد با اصول و فنون مذاکره آشنا نیستید، می توانید با شرکت در دوره اصول و فنون مذاکره که در سایت ثروت آفرینان وجود دارد، توانایی خودتان را در این زمینه افزایش دهید و با اصول مذاکره آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین دوره های آموزشی

دوره جامع کوچینگ سوئیسی