0
تومان
0
تومان

آیا بی‌سوادی مالی منجر به ورشکستگی می‌شود؟

بی سوادی مالی و ورشکستگی

آنچه در این مقاله می‌خوانید

()

امروز می‌ خواهیم در مورد سواد مالی که در حال حاضر از اهمیت ویژه ‌ای برخوردار است، صحبت کنیم و قصد داریم بهترین روش‌ های یادگیری این سواد مهم را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم. چرا که همان‌ طور که خودتان نیز می‌ دانید خیلی از افراد جامعه با وجود تلاش‌ های بسیاری که می ‌کنند، اما باز هم نمی ‌توانند در حوزه مسائل اقتصادی عملکرد مناسبی داشته باشند و متأسفانه مجبور به پرداخت خسارت ‌های سنگینی می ‌شوند، چرا که در واقع اطلاعات درستی در این مورد ندارند. از این رو ما در ادامه به طور مفصل در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

سواد مالی چیست؟

سواد مالی چیست؟

امروزه به دلیل تحولات عظیمی که در حوزه اقتصاد به وجود آمده است، فعالیت در این حوزه کمی دشوار شده است و کسی که سواد مالی نداشته باشد، نمی ‌تواند در این عرصه به موفقیت دست پیدا کند و سواد مالی یک مجموعه کامل از روش ‌ها و اصولی است که برای درک مفاهیم اقتصادی طراحی شده است.

جالب است بدانید که اهمیت سواد مالی در دنیای امروز به قدری بالا رفته است که بسیاری از جوامع در صدد آموزش آن برآمده‌ اند و مفاهیمی مانند سواد مالی کودکان و سواد مالی شخصی را مطرح کرده‌ اند و به این شکل یک فرصتی را فراهم کرده ‌اند که تمام اقشار جامعه بتوانند این فن مهم را یاد بگیرند و حضور موفقیت آمیزی در حوزه تجارت داشته باشند.

 

اهمیت سواد مالی

اهمیت سواد مالی

زمانی که نمی‌دانید پولی را که دارید، چگونه خرج کنید؟ این امر از بی‌سوادی مالی ناشی می‌شود. برای جلوگیری از ورشکستگی باید حتما سواد شم اقتصادی داشته باشید تا بتوانید از سرمایه و داراییهایتان درست استفاده کنید و در کسب و کار به پیشرفت چشمگیری برسید. بهترین راه پول درآوردن و ثروتمند شدن، استفاده از فرصتهای طلایی زندگیمان است.

مطالعه مقاله «تصمیم گیری برای پیشرفت» توصیه می شود.

بیشترین ضرری که ما به خاطر از دست دادن موقعیتهای سوخته داریم، موجب ورشکستگی می‌شود. بنابراین فقدان شم اقتصادی که منشا آن، عدم سواد مالی است، باعث ورشکستگی می‌شود. شما نیاز دارید یاد بگیرید که چگونه از داراییهایتان استفاده کنید تا سود زیادی ببرید؟ اهدافتان را چگونه پایه گذاری کنید؟

سواد مالی چست؟

برای اینکه زودتر به نتیجه دلخواه‌تان برسید باید به کار شخصیتان اهمیت بدهید. مشکلات مالی، اغلب زاده‌ کار کردن مادام العمر برای دیگران بوده که هیچ چیزی برای خودتان باقی نمی‌ماند. کارفرمایتان پولدار و ثروتمندتر می‌شود و شما همچنان مقروض می‌مانید.

برای اینکه بتوان از نظر مالی درامان ماند، باید راههای پول درآوردن را یاد گرفت. کارشناسان ثروت آفرینان مبحث چگونه ارباب قدرت پول شویم، آموزش داده‌اند که چگونه بر ترس و جهل‌تان غبله کرده و با استفاده از سواد شم اقتصادی، بتوانید ارباب قدرت پول شوید. علت اصلی که موجب می‌شود مردم بی‌پول شوند این است که فاقد سواد مالی هستند و مجبورند به کارهایشان بچسبند و محتاطانه عمل کنند.

جنگ میان دارا و ندار

جنگ میان دارا و ندار

صدها سال است که بین افراد ثروتمند و فقیر درگیری وجود دارد و این جنگ تا ابد ادامه خواهد یافت. مشکل اصلی اینجاست که مردمی در این نبرد، بیشتر از همه صدمه میبینند، خودشان از آن بی‌اطلاعند. همان‌هایی که هر روز صبح زود از خواب بیدار شده و کار می‌کنند و آنان فقط به راهی که ثروتمندان در این مسیر می‌روند، آگاهی دارند.

ولی علم و سواد مالی ندارند که چگونه در این راه می‌توان قدم برداشت، بخاطر همین بی‌اطلاعی که بیشتر جوانان ما شروع نکرده شکست می‌خورند.

دکتر امیرحسین مظاهری سیف توصیه می‌کند برای اینکه موقعیت بزرگی را در ساختن ستون کسب و کارتان به سمت ثروتمند شدن با درآمد بسیار بالا درست کنید، حتما سواد مالی خود را افزایش دهید تا بتوانید از طریق Economic sham ایده خلق کرده و ثروتمند شوید.

سواد مالی و ثروتمند شدن

زمانی که با علم جلو می‌روید برای کسب و کار خود اهمیت قایل می‌شوید، دقت و تمرکز بر روی کار و تلاش برای افزایش درآمد، باعث می‌شود که در کارتان بهترین باشی و پیشرفت کنید. شما می توانید با سواد مالی ثروت آفرینی کنید. به این منظور دوره ثروت آفرینی سایت ثروت آفرینان را پیشنهاد می کنیم.

ثروتمندان، مالک چیزی از خود نیستند، آنها کنترل همه چیز را در اختیار دارند اما خود صاحب چیزی نیستند. بی‌پول‌ها و طبقات متوسط، یک عمر تلاش می‌کنند تا صاحب چیزهایی شوند و سپس آن را به دولت یا کسانی که مایلند از ثروتمندان شکایت کنند، بدهند.

اهمیت نبوغ مالی

اهمیت نبوغ مالی

نبوغ مالی و داشتن شم اقتصادی، نیازمند کسب اطلاعات فنی و شجاعت در کنار هم است. اگر ترس انسان زیاد از حد باشد، استعداد و سواد مالی آن را سرکوب خواهد کرد.

دکتر مظاهری در سمینارهایش، دانشجوها را قویا تشویق به ریسک کردن و شجاعت می‌کند و تاکید می‌کند اجازه دهید نبوغتان، ترس‌هایتان را تحت الشعاع قرار داده، به قدرت و درایت بدل سازد. اکثر مردم، وقتی موضوع پول در میان باشد، ترجیح می‌دهند کاری بدون خطر انجام دهند.

به همین دلیل باید در کلاسهایم جوابگوی پرسش‌هایی اینچنینی باشم: چرا باید ریسک کنیم؟ چرا باید به رشد شم اقتصادی اهمیت دهیم؟ چرا باید آموزشهای مالی ببینیم؟ و من پاسخ می‌دهم: فقط به این دلیل که باید امکانات بیشتری در کسب و کار در اختیارتان باشد تا درآمدتان زیاد و ثروتمند شوید.

سواد و هوش مالی

پس چرا به آموزش و تربیت شم اقتصادی خود نپردازید؟ هیچکس جز خودتان نمی‌تواند پاسخگوی این پرسش باشد. بنابراین از رویارویی با تغییرات استقبال کنید و فکر به دست آوردن میلیاردها دلار در ذهنتان بیاورید تا اینکه نگران عدم ترفیع در پستتان باشید.

سخن پایانی

ما امروز سعی کردیم اهمیت سواد مالی اشخاص را به طور کامل برای شما توضیح دهیم در آخر نیز توصیه ما این است که اگر می خواهید در حوزه اقتصاد تصمیم ‌های درستی اتخاذ کنید و بتوانید در این حوزه به موفقیت برسید حتماً یک کتاب مفید مانند کتاب سواد مالی را مطالعه کنید و در دوره شم اقتصادی سایت ثروت آفرینان شرکت کنید تا بتوانید تمام اصولی و مبانی سواد مالی را یاد بگیرید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین دوره های آموزشی

دوره جامع کوچینگ سوئیسی