0
تومان
0
تومان

۲۰۱۷؛ سالی برای موفقیت در کسب و کار

شاخص های یک کسب و کار موفق

آنچه در این مقاله می‌خوانید

()

امروز می‌خواهیم در مورد شاخص های یک کسب و کار موفق و کسب و کارهای موفق در ایران صحبت کنیم. البته، از آن جایی که از دیرباز کسب و‌کارهای متفاوتی در ایران وجود داشته است، ممکن است بررسی این موضوع در وهله اول کمی سخت به نظر برسد. اما از آن جایی که این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، ما قصد داریم در ادامه این بحث به آن بپردازیم و ابعاد آن را بررسی کنیم. به شما نیز پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این بحث با ما همراه باشید.

شاخص‌های یک کسب و کار موفق کدام‌اند؟

موفق شدن در کسب و کار می‌تواند راه‌های متعددی داشته باشد چراکه امر موفقیت، یک امر کاملاً نسبی است و به صورت‌های مختلفی می‌توان آن را تعریف کرد. البته، این نکته نیز قابل ذکر است که برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار، یک سری مبانی مهم وجود دارد که حتماً باید مورد توجه قرار بگیرند و آن‌ها عبارتند از:

  1. داشتن برنامه‌های بلند مدت
  2. مشورت کردن با افراد کاردان و موفق
  3. استفاده کردن از روش‌های کابردی کم هزینه

یک کسب و کار موفق

شکست در کارآفرینی چیست؟

شکست در کارآفرینی، یکی از بزرگترین معضلاتی که امروزه بسیاری از فعالان عرصه تجارت با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. البته، برای حل این مشکل تلاش‌های زیادی صورت گرفته است اما کافی نبوده است و مدیران زی ربط باید به این مسأله، وقت بیش‌تری اختصاص دهند تا بتوانند تمام مشکلات کسب و کارها را از بین ببرند و سطح رفاه مردم را ارتقا دهند.

دلایل شکست کسب و کارها

دلایل شکست کسب و کار ها

متأسفانه در دنیای امروز شاهد این هستیم که کسب و کارهای متعددی نمی‌توانند حضور موفقیت‌آمیزی در دنیای تجارت داشته باشند. این امر دلایل بسیاری دارد که مهم‌ترین آن عبارتند از:

  1. حمایت نکردن دولت از آن‌ها
  2. نداشتن یک کادر مجرب
  3. نداشتن قدرت بازاریابی در بازارهای جهانی

با شروع سال میلادی صاحبان کسب و کار به فکر برنامه ریزی های جدید می افتند. اما کمتر کسی از میان آنان می داند که برای موفقیت در کسب و کار باید چه کرد. تنها این افراد هستند که از شاخص های یک کسب و کار موفق آگاه هستند و به این ترتیب از دیگران جلوتر می افتند.

چگونه کسب و کار موفقی داشته باشیم؟

اوایل سال میلادی است و هنوز صاحبان کسب و کار مشغول فرستادن پیام های تبریکشان هستند. اما تعداد کمی از آن ها احتمالا قرار است در این سال به موفقیت برسند. مطابق با پژوهشی که موسسه Statistic Brain انجام داده تنها ۸ درصد از آدم ها به خواسته هایشان در سال جدید خواهند رسید. تقریبا کار راحتی است که جز آن ۹۲ درصد قرار بگیریم. اما سوال اینجاست که امسال چه کاری قرار است انجام دهید که متفاوت باشد و شما را در دسته هشت درصد جای بدهد؟

اهداف خود را بنویسید

افق های زمانی را کوتاه تر کنید

به جای آن که به کل ۲۰۱۷ فکر کنید، برای ۹۰ روز آینده برنامه ریزی کنید. Michael Hyatt یکی از نویسندگان معروف نیویورک تایمز می گوید از این تجربه استفاده کرده و به موفقیت های زیادی در حوزه کاری اش رسیده است. از طرفی وقتی برای ۳۶۵ روز برنامه ریزی می کنید، این احتمال وجود دارد که دائما آن را به تعویق بیندازید. احتمالا می گویید: «هنوز ۳۰۰ روز دیگر مانده. سال تازه شروع شده و من هنوز کلی وقت دارم!»

اهداف خود را بنویسید

موفقیت در کسب و کار

نوشتن اهداف چه بر روی کاغذ و یا ثبت الکترونیکی یکی از اولین شاخص های یک کسب و کار موفق است. حتما به عنوان یک صاحب کسب و کار تا بدینجا این کار را انجام می داده اید. اما به این دلیل که این تصور را برای داشتن وقت و رسیدن به آن ها داشته اید فراموش کرده اید.

طرز فکرتان را تغییر دهید

از شاخص های یک کسب و کار موفق این است که برای خودتان “فواصل زمانی” تعیین کنید. چند بار در هفته و یا ترجیحا روزی یک بار. مثلا آن را می توانید تبدیل به یک عادت همیشگی صبحگاهی کنید. این فواصل زمانی معمولا خوب است که بین ۵تا ۱۰ دقیقه باشند، اما ۳۰ دقیقه و یا حتی بیشتر هم می تواند مفید باشد.

ارتقا طرز فکرتان مهم ترین چیزی است که می تواند در موفقیت کسب و کار به شما کمک کند. مطالعات و تحقیقات زیادی وجود دارد که نشان می دهد ۶۰ تا ۸۰ درصد از ذهن مثل همیشه و یکسان فکر می کند و تفکر هوشمندانه ندارند. این تفکراتی که کم کم تبدیل به عادت می شود، به تدریج شما را از مسیرتان در کسب و کار و رسیدن به مراحل بالاتر باز می دارد.

به نظر می رسد که ۹۰ روز برای تغییر در نحوه تفکر و رفتار کافی باشد. از جهتی این زمان آنقدر هم کوتاه هست که در راستای رسیدن به سه تا پنج هدف هر روزتان بشود کاری انجام داد.

تغییر طرز فکر

ذهنتان را در برابر تفکرات جدید و روش های جدید برای موفقیت در کسب و کار باز کنید. خواهید دید که همیشه هم جمله معروف “همیشه همین طوری انجامش می دادیم” به کارتان کمک نخواهد کرد.

اهدافتان را به همه نگویید

برای اینکه کارهایتان را به تعویق نیندازید پاسخگو باشید!خیلی ها می گویند برای موفقیت در کسب و کار مطمئن شدن از پاسخگویی اهدافتان را در شبکه های اجتماعی و رسانه ها منتشر کنید. اما پیشنهاد ما این بار این است که بر خلاف این گفته عمل کنید.

برای پی بردن به تفاوت هدف و انگیزه به این لینک مراجعه کنید.

Scott Shickler در زمینه کسب و کار و مدیریت بسیار صاحب نام است. او برای هفت سال زندگی افراد موفق در کسب و کار را دنبال کرده تا ببیند که آن ها چه می کنند. او می گوید به اشتراک گذاشتن اهداف و کارهایی که قرار است در کسب و کار انجام دهید خیلی هم به نفعتان نیست. چون به محض اینکه این اطلاعات را منتشر می کنید دقیقا به همان اندازه رسیدن به هدف به شما انگیزه و انرژی می دهد، فکر می کنید دیگر به هدفتان رسیده اید و هیچ کاری برای هدفتان نمانده که انجامش بدهید.

چگونه در کسب و کار موفق شویم؟
اما افراد موفق چه می کنند؟ آن ها معمولا اهداف و کارهایشان را برای دایره دوستان نزدیک و صمیمی شان تعریف می کنند. به علاوه اینکه بخش زیادی از آن ها بر روی یک مشاور و مدیر همراه تکیه می کنند و از آن ها مشورت می گیرند. گفتن کارهایتان به دوستان و آشنایان باعث خواهد شد تا کمتر کارهایتان را به تعویق بیندازید به این دلیل که دوست ندارید آن ها را ناامید کنید.

به هدف خود متعهد باشبد

برای رسیدن به موفقیت متعهد باشید!اگر همین الان هم به رسیدن به اهدافتان در ۹۰ روز ابتدایی سال متعهد باشید، در حال نزدیک شدن به دسته ۸ درصدی از افراد موفق در کسب و کار هستید.

مشکلات کسب و کارهای کوچک

مشکلات کسب و کار های کوچک

 

اگر رئیس کسب و کار خود هستید، مطمئنا احساس بسیار خوبی را تجربه خواهی کرد، اماباید توجه داشته باشید که بار مسئولیت هایی که در مقام ریاست بر عهده شما خواهد بود، می تواند حتی در کسب و کارهای کوچک، مشکلات جدی ای را ایجاد کند. بنابراین برای اینکه کنترل بهتری روی کسب وکار خود داشته باشید، خیلی مهم است که از موانعی که برای کسب و کارهای دیگر وجود داشته اند آگاه شده و از تجربیات آنان استفاده کنید. به این ترتیب شما قادر خواهید بود با دانستن مشکلات کسب و کارهای کوچک که با آن ها درگیر هستند، شانس بزرگی برای کسب و کار خود ایجاد کنید.

دلایل شکست کسب و کارهای کوچک

  • نداشتن سرمایه کافی
  • استخدام افراد غیرمتخصص و نامناسب
  • عدم مدیریت درست زمان
  • نداشتن یک وب سایت حرفه ای
  • تبلیعات نادرست
  • و ….

شکست در کارآفرینی

شکست در کارآفرینی چیست؟

کارآفرینی بدون شکست امکانپذیر نیست. همه کارآفرینان در ابتدا موفق و پولدار نبوده اند، بلکه در طول مسیر موفقیت خود بارها طعم تلخ شکست های بزرگ و کوچک را چشیده اند، اما مهم این است که جانزده و ادامه دارند. اگر قصد کارآفرین شدن دارید باید بدانید که حتما در مسیر کارآفرینی با شکست هایی روبه رو خواهی شد، مهم این است که از دل این شکست ها تجربیات ارزشمندی را کسب کنید وبرای بهبود ادامه راه از این تجربیات استفاده کنید.

شکست در کارآفرینی

می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کارآفرینی مراجعه کنید به مقاله ۷ مهارت کارآفرینی که کمک می کند در هر کاری موفق تر شوید.

در واقع شکست جزئی از فرآیند کارآفرینی است و پذیرش این شکست ها از شما یک کارآفرین موفق خواهد ساخت. اگر نگاهی به کسب و کارهای موفق در ایران بیندازید، این مساله را بهتر درک خواهید کرد. اما این بدان معنی نیست که همیشه در حال آزمون و خطا باشید، بلکه افرادی هستند که با بررسی دلایل شکست کسب و کارها، منابع مهمی را جمع آوری کرده اند و شما می توانید با شرکت در دوره های این افراد بتوانید از این شکست ها جان سالم به در ببرید. از جمله این دوره ها می توان به دوره MBA اشاره کرد.

سخن پایانی

ما امروز سعی کردیم که مهم‌ترین شاخص های یک کسب و کار موفق را به طور کامل به شما معرفی کنیم. اما از آن جایی که استفاده درست از شاخص‌های یک کسب و کار موفق نیازمند به کارگیری ترفندهای خاص و آشنایی با جدیدترین متدها در این زمینه است. شما می توانید با شرکت در دوره شم اقتصادی که در سایت ثروت آفرینان وجود دارد با این ترفندها آشنا شوید.

وب‌سایت برسام – مائده صدیقی

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین دوره های آموزشی

دوره جامع کوچینگ سوئیسی