با شروع سال میلادی صاحبان کسب و کار به فکر برنامه ریزی های جدید می افتند. اما کمتر کسی از میان آنان می داند که برای موفقیت در کسب و کار باید چه کرد.
اوایل سال میلادی است و هنوز صاحبان کسب و کار مشغول فرستادن پیام های تبریکشان هستند. اما تعداد کمی از آن ها احتمالا قرار است در این سال به موفقیت برسند. مطابق با پژوهشی که موسسه Statistic Brain انجام داده تنها ۸ درصد از آدم ها به خواسته هایشان در سال جدید خواهند رسید. تقریبا کار راحتی است که جز آن ۹۲ درصد قرار بگیریم. اما سوال اینجاست که امسال چه کاری قرار است انجام دهید که متفاوت باشد و شما را در دسته هشت درصد جای بدهد؟
نوشتن اهداف چه بر روی کاغذ و یا ثبت الکترونیکی یکی از اولین گام ها است. حتما به عنوان یک صاحب کسب و کار تا بدین جا این کار را انجام می داده اید. اما به این دلیل که این تصور را برای داشتن وقت و رسیدن به آن ها داشته اید فراموش کرده اید.
ارتقا طرز فکرتان مهم ترین چیزی است که می تواند در موفقیت کسب و کار به شما کمک کند. مطالعات و تحقیقات زیادی وجود دارد که نشان می دهد ۶۰ تا ۸۰ درصد از ذهن مثل همیشه و یکسان فکر می کند. این تفکراتی که کم کم تبدیل به عادت می شود، به تدریج شما را از مسیرتان در کسب و کار و رسیدن به مراحل بالاتر بازمی دارد.
به نظر می رسد که ۹۰ روز برای تغییر در نحوه تفکر و رفتار کافی باشد. از جهتی این زمان آنقدر هم کوتاه هست که در راستای رسیدن به سه تا پنج هدف هر روزتان بشود کاری انجام داد.
ذهنتان را در برابر تفکرات جدید و روش های جدید برای موفقیت در کسب و کار باز کنید. خواهید دید که همیشه هم جمله معروف “همیشه همین طوری انجامش می دادیم” به کارتان کمک نخواهد کرد.
Scott Shickler در زمینه کسب و کار و مدیریت بسیار صاحب نام است. او برای هفت سال زندگی افراد موفق در کسب و کار را دنبال کرده تا ببیند که آن ها چه می کنند. او می گوید به اشتراک گذاشتن اهداف و کارهایی که قرار است در کسب و کار انجام دهید خیلی هم به نفعتان نیست. چون به محض اینکه این اطلاعات را منتشر می کنید دقیقا به همان اندازه رسیدن به هدف به شما انگیزه و انرژی می دهد، فکر می کنید دیگر به هدفتان رسیده اید و هیچ کاری برای هدفتان نمانده که انجامش بدهید.
