0
تومان
0
تومان

ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازه است، باید شروع کرد !

آنچه در این مقاله می‌خوانید

کارگاه سخنوری در موسسه ی ثروت آفرینان ، با اختلاف یکی از هیجان انگیز ترین دوره هایی بود که برای جنگنده های اقتصادی برگزار شد ، در جمع کارآفرینان برتر آینده یک زوج حضور داشتند که توجه ام را به خود جلب کردند ، زوجی ترکمنی (که از استان گلستان شهرستان گنبد کاووس آمده بودند) بسیار مهربان و با ذوق و شوق مشغول گوش دادن به سخنان دکترمظاهری بوده و از نکات طلایی یاد داشت برداری می کردند .

همانجا به این فکرافتادم که در اولین فرصت تنفس سراغشان بروم ، خودم را به آنها رسانم و بعد از خوش آمد گویی و احوال پرسی ، تقاضا کردم خودشان را معرفی کنند و قصد حضور مشترکشان در این جمع با شکوه را عنوان نمایند:

خانم خوش ذوق خود را فرشته رحمتی راد ، کارشناس مهندسی بهداشت حرفه ای معرفی کرد و آقا مسعود قیاسی، وکیل پایه یک دادگستری .

از صمیمیت حضورشان می شد فهمید که روحیه جمع پذیری و انعطاف برخورد متعارف در تک تک سلول هایشان نهادینه شده است، و همین مرا ترغیب کرد تا سوالاتم را یکی پس از دیگری اینطور ادامه بدهم :

خانم رحمتی جایی مشغول هستید ؟

خانه دار هستم

متعجب شدم ، با توجه به رشته ی کاربردی که که خوانده اید ، چرا خانه دار ؟!

البته در رشته خودم قبلا مشغول به کار بودم! در مراکز بهداشتی و بیمارستان کار دولتی انجام دادم و در بیمارستان خصوصی هم کار کردم ، ولی چون رشته ی من در شهرمون خوب جانیفتاده بود ، مزایای خوبی نداشت به همین جهت از کار کناره گیری کردم و مصمم شدم که کار خودم را راه اندازی کنم .

چرا؟!!!! همه دوست دارن مشغول به کار باشن خصوصا در رشته خودشان !

خوب من دوست نداشتم چون می خواستم روی پای خودم بایستم و کارفرمای خودم باشم و درگیر شغلی باشم که علاقه تام به آن داشته باشم .

خوب دلیل قانع کننده ای بود واقعا همه دوست دارن کسب وکار خودشان را داشته باشن تا بله قربان گوی دیگران باشن ، احسنت به این تفکر ! پس دلیل حضورتان در این دوره ها این بوده است !؟

بله ! برای همین دراین دوره ها حضور پیدا کردم

تاثیری هم در روند تفکر مثبت اندیشی شما داشته ؟

قطعا! خیلی روی بنده تاثیر گذاشته ، در تمام دوره های ام بی ای پلاس شرکت کردم و از دوره هایی که تا امروز برگزار شده به شدت راضی هستم چرا که در نقاط زندگی و کاری که قراره راه بیاندازم تاثیرگذاره.

موضوع امروز سخنرانی است فکر می کنید کمکی بهتون کرده ؟

من از ابتدا خیلی پیگیر بودم در ارائه های مطالب ، در دوره ی دانشگاه که پروزه های تحقیقاتی تیمی داشتیم در سه گروهی که تقسیم می شیدم برای جمع آوری مطالب دسته بندی و ارائه بنده ارائه را انتخاب می کردم چون اساسا از این که مطالبی رو به دیگران آموزش بدم لذت می بردم

چه خوب که پیش زمینه این جلسه رو داشتید !

بله ولی حضور در این کلاس علاوه بر ارائه درست مطالب کمک می کنه تا بتونم به خوبی با قدرت کلامی سخنوری بتونم به خوبی خودم رو پرزنت کنم ، دیگران رو متقاعد کنم برای کاری که قرار انجام بدم ، حتی برای معرفی درست خودم و توانایی هام نیاز هست این دوره رو بگذرونم .

چطور با فضای دوره آشنا شدید ؟

بنده و همسرم با معرفی آقای جاهد (یکی از همشهریانمان که چند سال گذشته در این دوره ها حضور داشت) با فضای دوره آشنا شدیم و همسرم با حضور در کلاس شم اقتصادی و تعریفی که از این کلاس ارائه کرد، ترغیبم کرد برای حضور مشتاقانه (البته همسرشون هم معتقد بود این ترغیب و اشتیاق توسط بانوصورت گرفته و این یعنی یک همراهی با شکوه و عاشقانه ای )

تصمیم دارین کسب و کار مشترک داشته باشید ؟

خیر ایشون می خوان دفتر کارشون رو گسترش بدن ، کلینیک وکالت بزنند( فرصتی هم باشد کسب و کار مکمل دیگری را راه اندازی کنند.)

یعنی کارفرما بشوند و وکلای دیگری را به استخدام خود دربیاورند؟

بله دقیقا

و شما؟

خودم هم تصمیم گرفتم طلافروشی باز بکنم

آموزشی در این رابطه دیدید؟

بله در حال دوره دیدن هستم در دو دوره مجزا طلاسازی و طلا فروشی شرکت دارم

چه خوب چرا که بدون تخصص وارد بازار کار به این تخصصی شدن ریسک بزرگی است!

بله و البته انگیزه این کار پس از بارها گفتمان درونی و نوشتن ایده ها ایجاد شده و سفت و سخت پیگیر آن هستم ، چرا که می خواهم از سفر تا صد کار خود را مدیریت کنم و از کم و کیف تمام آن باخبر باشم و بتوانم کارفرمای خوبی برای هدایت درست پرسنل ام در آینده باشم ، و لازمه این اتفاق حضور در دوره های مرتبط خصوصا دوره هایی است که دکتر مظاهری گذاشته اند.

خانم رحمتی چند سالشونه ؟ شما هم مثل ریک راک معتقدید سن نمی تونه در گسترش تجارب و کسب موفقیت تغییری ایجاد کنه ؟

دقیقا! 37 سالمه و معتقدم ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازه است

احسنت، این درسته! همسرتون در این راستا به شما کمکی خواهند داشت ؟

بله ایشون با شور و شوق دنبال پیدا کردن مغازه و پرسجو برای تسهیل در روند اجرایی شدن ایده های بنده هستند.

به عنوان سوال پایانی می خوام بدونم با توجه به دوره های ثروت آفرینی و دوره های تخصصی مرتبط با طلا که در آنها شرکت کردید قراره شما رو به چه رویایی نزدیک کنه (رویایی که به زودی به حقیقت خواهد پیوست )؟

بله همینطوره ! مغازه طلا فروشی باز کنم زیر نظرم چند نفر کار کنن و درآمد داشته باشن و سرمایه گذاری کنم برای درست کردن خط تولید ساخت طلا و همچنین آموزش در زمینه کوچ که فکر می کنم توی شهر ما لازمه اتفاق بیافته ، وارد دوره های حرفه ای طلافروشی بشم و از زیر ساخت ها شروع کنم برای کارگاه خودم و صفر تا صد مراحل رشدم رو بچشم و لذت ببرم و زحمت بکشم و به نتیجه ی ایده آلی که دنبالشم برسم ! قطعا همینطوره با روحیه مهندسی که دارین مطمئنا در این زمینه موفق عمل خواهید کرد وبراتون آرزوی بهترین ها رو دارم و ایمان دارم به پشتکاری که ازتون می بینم به زودی باز هم با هم مصاحبه خواهیم داشت و از روند کاری که صورت گرفته گزارش تهیه میشه ، به امید روزهای عالی سپاس گذارم !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین دوره های آموزشی

دوره جامع کوچینگ سوئیسی