0
تومان
0
تومان

فاکتور‌های صوری و مالیات علی‌الرأس؛ بحثی که ناتمام ماند

آنچه در این مقاله می‌خوانید

()

فاکتور‌های صوری و مالیات علی‌الرأس؛ بحثی که در جلسه شورای گفت‌‌‌وگو ناتمام ماند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی علاوه بر پیگیری مباحث جاری به بررسی موضوع دریافت مالیات علی‌الرأس و فاکتور فروشی اختصاص داشت.

سید کامل تقوی‌نژاد رئیس سازمان امور مالیاتی با اشاره به برخورد با فروشندگان فاکتور، گفت: یک شرکت که ۳۰۰ میلیارد تومان فاکتور صوری فروخته بود شناسایی و با آنها برخورد قانونی شد.

وی افزود: تا زمانی که ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم به خوبی در سازمان امور مالیاتی اجرایی و سامانه اطلاعاتی تکمیل نشود، باید انتظار داشته باشیم که این مشکلات وجود داشته باشد.

رئیس سازمان امور مالیاتی با اشاره به اصلاح ماده ۱۶۹ مکرر در قانون جدید مالیات‌های مستقیم، گفت: اگر با کسانی که در شرکت‌های فروش کد و فاکتور صوری هستند صحبت کنید، متوجه می‌شوید که هیچ معامله‌ و تراکنش بانکی انجام نشده و کالایی خرید و فروش نشده است.

وی ادامه داد: اگر بنگاه‌های اقتصادی اسناد و مدارک معاملات را داشته باشند، از آنها مالیات علی‌الرأس گرفته نمی‌شود اما وقتی فاکتورهای صوری به سازمان امور مالیاتی ارائه می‌دهند، به طور طبیعی سازمان از آنها این مدارک را قبول نمی‌کند و با توجه به تکمیل نبودن سامانه اطلاعاتی، مجبور به دریافت مالیات علی‌الراس می‌شود.

تقوی‌نژاد تصریح کرد: براساس قانون جدید مالیات‌های مستقیم تا سه سال بعد از ابلاغ این قانون در بخش‌هایی که خلاء اطلاعاتی وجود دارد، سازمان امور مالیاتی می‌تواند از روش علی‌الراس برای دریافت مالیات استفاده کند که با توجه به گذشت یک سال از ابلاغ قانون، دو سال دیگر مالیات‌ علی‌الرأس نخواهیم داشت.

رئیس سازمان امور مالیاتی تاکید کرد: کسانی که فعالیت‌هایشان مبتنی بر اسناد نیست و از فاکتورهای صوری استفاده می‌کنند و خود به صوری بودن آن علم دارند، چگونه ما آن اسناد را بپذیریم.

به گزارش فارس، بحث‌هایی مختلف توسط برخی افراد حاضر در جلسه مطرح شد که در نهایت وزیر اقتصاد در مقام رئیس جلسه با اشاره به اتمام وقت گفت: در این فرصت اندک امکان نتیجه‌گیری وجود ندارد به همین دلیل بهتر است جلسه‌ای دیگر با حضور مسئولان مربوطه و نمایندگان بخش خصوصی برگزار و نتیجه اعلام شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین دوره های آموزشی

دوره جامع کوچینگ سوئیسی