0
تومان
0
تومان
()

سمینار سلاطین کسب و کار 1396.11.2 ، محمد مهدی فنایی

سمینار سلاطین کسب و کار 1396.11.2 ، محمد مهدی فنایی در فرهنگسرای رسانه با حضور علاقه مندان با موفقیت برگزار گردید.

نطفه‌های معجزه‌گر و قوانین شخصی

گزارش هشتمین جلسه از سلسله‌ سمینارهای سلاطین کسب‌و‌کار

ذهن ما باغچه است

گل در آن باید کاشت

زحمت کاشتن یک گل سرخ

کمتر از زحمت برداشتن هرزگی آن علف است

سمینار سلاطین کسب و کار 1396.11.2 ، محمد مهدی فنایی در هشتمین جلسه از سلسله‌برنامه‌های خود میزبان مهندس مهدی فنایی بنیان‌گذار گروه صنعتی کویر بود. سمینارهای سلاطین کسب‌وکار که توسط موسسه آموزش عالی ثروت‌آفرینان (با مدیریت امیرحسین مظاهری) دوشنبه هر هفته در فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شود دوشنبه دوم بهمن‌ماه سال 96 نیز طبق روال هفته‌های گذشته در این مکان به کار خود ادامه داد.

نطفه‌های معجزه‌گر ذهنتان را فعال کنید

مهدی فنایی بحث خود را با جمله‌ای از سعیده قدس ، بنیان‌گذار موسسه خیریه محک، آغاز کرد: «ذهن جستجوگر انسان پر از نطفه‌های معجزه‌گری است که به طریقی فعال می‌شوند.»

این نطفه‌ها می‌توانند از طرق مختلفی چون یک همایش، یک اتفاق یا یک سخن فعال شوند.

سپس با بیان اینکه همه مردان و زنان بزرگ در زندگی به خودشناسی رسیده‌اند؛خودشناسی را در چهار عامل اساسی خلاصه کرد:

  1. انسان اشرف مخلوقات است
  2. خدا از روح خود در انسان دمیده است.
  3. خداوند به انسان عقل عطا کرده است.
  4. انسان مسجود فرشتگان است.

فنایی یادآوری هر روزه این چهار عامل را مهمترین عامل خودشناسی دانست و اظهار داشت: افرادی که هر روز این عاملها را به خود یادآوری می‌کنند خود و همه انسان‌ها را دوست خواهند داشت؛ بنابراین مسئولیت اجتماعی خود را برای خدمت به خلق پیدا خواهند کرد.

فقدان نیت ، زندگی را باطل می‌کند

فنایی سپس به مرور ماجرای زندگی خود پرداخت و به ده‌سالگی‌اش بازگشت، زمانی که پدر خود را از دست داد و کار کردن را آغاز کرد. او تربیت مادرش را در شکل‌گیری شخصیت خود بسیار موثر دانست. مادر فنایی او را در کرمان در مدرسه تعلیمات اسلامی ثبت‌نام کرد و پس از مهاجرت به یزد (به علت فوت پدر) نیز او را به مدرسه تعلمیات اسلامی افشار فرستاد.

همین دوران بود که اتفاقی مهم در زندگی مهدی فنایی رخ داد. این اتفاق از دل صحبت‌های شخصی به نام آقای وزیری که صاحب کتابخانه مشهوری در یزد بود درآمد و به قول فنایی همان سخنان بود که نطفه معجزه‌گر زندگی‌اش را فعال کرد؛ حاج آقا وزیری روزی پس از نمازجمعه از مهدی فنایی و هم‌کلاسی‌هایش پرسید مهمترین قسمت نماز کدام است و هر کدام از بچه‌ها پاسخی دادند؛ پاسخ‌هایی که البته هیچ کدام درست نبود، پاسخ درست «نیت» بود، وزیری به بچه‌ها گفت نمازی که نیت نداشته باشد باطل است، سپس افزود مهمترین بخش زندگی نیز نیت آن است و اگر هر کدام از شما نیتی برای آینده زندگی‌تان نداشته باشید و ندانید می‌خواهید چه کاره شوید زندگی‌تان باطل است.

مهمترین بخش زندگی نیز نیت آن است

در ادامه سمینار سلاطین کسب و کار 1396.11.2 ، محمد مهدی فنایی

«از امروز نیت کنید که می‌خواهید در زندگی چه کاره شوید.» این نخستین جرقه شکل گرفتن نیتی در ذهن فنایی شد، دومین و سومین آن نیز در پی آن آمد و حجت را بر او تمام کرد. دومین جرقه زمانی در ذهن او زده شد که به خاطر نداشتن برق در خانه چراغ نفتی روشن کرده بودند و چراغ بر روی دستش افتاد و دستش را سوزاند، اما آنچه تصویر ذهنی فنایی را راجع به شکل‌گیری نیتش کامل‌تر و واضح‌تر کرد سخنان شخصی زرتشتی بود که در نیروگاه کوچک برق کار می‌کرد؛ نیروگاهی بر سر راه خانه به مدسه که فنایی هر روز آن را می‌دید.

نطفه‌ معجزه‌گر از یک زرتشتی

شخص زرتشتی برای او تعریف کرد که دانشگاهی در تهران در حال تاسیس است به نام پلی‌ تکنیک که قرار است مهندس برق پرورش دهد. فنایی از همان‌جا نیت کرد که حتما به دانشگاه پلی‌ تکنیک برود و آن‌قدر بر این خواسته پای فشرد تا همان‌جا قبول شد.

دوران خوابگاه، گرفتاری به دست ساواک و مصائبی که برای او در راه گرفتن لیسانس پیش آمد نیز هرچند آن‌قدر در رسیدن او به هدفش وقفه انداخت که گاهی از بیرون به نظر می‌رسیدکه هرگز نتواند دانشگاه را تمام کند؛ اما بالاخره این نیت را به سرانجام رساند و حتی پس از اینکه پرونده‌اش در ساوک، موجب شد شغل خوبی را که در توانیر به دست آورده بود از دست بدهد نیز از پای ننشست و شروع به کار در بخش خصوصی کرد.

کارخانه برق در ایران ، قطر ، چک و ویتنام

مهدی فنایی حالا صاحب بزرگترین کارخانه‌های برق در یزد و نقاط دیگر دنیا مثل قطر و جمهوری چک است و تنها ایرانی‌ ای‌ است که در اوج تحریم‌ها توانسته به خاطر پاکی حسابش با زیمنس آلمان قرارداد امضا کند.

او امروز بسترسازی محیط کار را یکی از رازهای موفقیت خود حتی در دوران تحریم می‌داند؛ رازی بنا شده بر چهار اصل شفاف سازی، پاسخگویی به مشتری و دسترسی آزاد مشتری به اطلاعات، سپاس‌گزاری از مشتری و در نهایت حفظ زیبایی. فنایی که حالا بر قله صنعت برق ایران ایستاده معتقد است: «حفظ حق الناس بالاترین موردی است که انسان را به اوج می‌رساند.»

قانون‌های اساسی زندگی‌تان را بشناسید

در پنل دوم سمینار سلاطین کسب و کار 1396.11.2 ، محمد مهدی فنایی ، امیر حسین مظاهری به بررسی نکات مهم زندگی مهدی فنایی پرداخت و دوست داشتن همه انسان‌ها را یکی از نکات بسیار مهم زندگی وی دانست؛

نکته‌ای که به زعم وی کمک می‌کند انسان‌ها به جای قضاوت و تنفر از دیگران انرژی‌شان را روی فکر کردن و پیش بردن اهدافشان بگذارند. دوست داشتن انسان‌ها به عقیده مظاهری کلید تاثیرگذاری شخصیت فنایی بر دیگران است.

ارتباط معنوی با خالق هستی

ارتباط معنوی مهدی فنایی با خالق هستی و دریافتن قانون‌های اساسی زندگی‌اش از دیگر نکات مهمی است که به زعم مظاهری کلید موفقیت او در زندگی به شمار می‌آید.

مدیرعامل ثروت آفرینان پابرجایی بر عقایدی چون رعایت حق‌الناس را یکی از قوانین اساسی زندگی فنایی دانست که در طول زندگی بر اساس آن پیش رفته است. وی با تاکید اینکه هر کس قانون اساسی زندگی خود را دارد، یکی از اصول موفقیت در زندگی را شناختن این قوانین دانست؛ قوانینی که به گفته وی تشخیص آن‌ها می‌تواند در پیشبرد زندگی افراد نقش بسیار مهمی را ایفا کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.