این است بازاریابی ست گادین

این است بازاریابی ست گادین


این است بازاریابی برای کسانی که شجاعت تغییر دادن را دارند

نمی‌دانم چقدر راجع به بازاریابی اطلاعات دارید و اینکه شما از چه روشی برای این کار بهره می‌برید. روش سنتی و یا روش مدرن! با توجه به افزایش استفاده از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی و تغییر مدل رسانه‌ها باید بپذیریم که معادلات بازاریابی تغییر کرده و اغلب کسب و کار‌ها وهمینطور ما و شما هم برای بازاریابی باید دید جدید و برنامه نویی داشته باشیم. ابتدا مثل بقیه‌ی مردم دست به دامن توئیت، بازدیدها، اشتراک گذاری‌ها و چیزهایی شدیم که دیگر تاثیر طولانی مدت ندارند. اما با مقایسه خود با کسب و کارهای مشهور راهکار بازاریابی را پیدا می‌کردیم.

همیشه این احساس را داشتم که خلبان جنگنده‌ای هستم که بخاطر نداشتن سوخت روی باند گیر کردم و بقیه جت‌های جنگنی حتی مگس‌ها و کلاغ‌ها هم بالای سر من در حال پروازند، این احساس خیلی بد و دردناک است. روزی که از سر عصبانیت مشغول ورق زدن صفحات اینستاگرام بودم جمله‌ای را دیدم.

«ماموریت ثروت آفرینان پرورش جنگنده‌های اقتصادی است»

یکبار دیگر کامل مطالب را گوش کردم و خوب به آن فکر کردم. از لینک استوری به سایت رفتم و کتاب صوتی این است بازاریابی را گوش دادم. احساسم این بود که کامیون سوخت جت رسیده و باک خالیم در حال پرشدن است، هرچه جلوتر می‌رفتم بیشتر احساس می‌کردم که چقدر اوج را بخاطر سوخت اشتباه در باکم از دست دادم. نمی‌دانم شما هم سوخت جت تمام کردید یا سوخت اشتباه در باک‌تان زمین‌گیرتان کرده است، این تجربه من می‌تواند به شما که احساس می‌کنید دست و بالتان بسته است بسیار کمک کند.

ندای ثروت آفرینان این بود:
باک‌تان را پرکنید و به پرواز درآیید شما جنگنده‌های اقتصادی ایران هستید!

تجربه جالبی بود. شبیه تبلیغات تکراریه، فکرکن، تجسم کن پولداری و مشتری داری خبری نبود! می‌گفت : هیچ تفاوتی نمی کند شما صاحب یک کسب و کار جزئی در یک دفتر کار کوچک باشید. و یا اینکه مدیرعامل یک شرکت چند میلیاردی باشید. نسخه ی «این است یک بازاریابی » برای همه کاربردی است. شاید بهتر باشد این کتاب را «فلسفه ی بازاریابی مدرن» و یا «بازاریابی موثر» نامید. اما اسمش مهم نیست مهم اینکه که شما هوش تجاری داشته و  دانش گذشته خود را به روز کنید. مثلا من قبلا بازاریابی را به عنوان یک سلسله وظایف می‌دانستم که هر ماه باید ترتیب می‌دادم تا کسب و کار جدیدی راه بیاندازم. اما حالا بازاریابی را یک تجارت ماجراجویانه ی با اصالت می‌دانم آن هم با هدف ایجاد تغییر در اقصی نقاط جهان.

در کتاب صوتی ” این است بازاریابی به روایت امیرحسین مظاهری”

این سه نکته‌ی مهم را آموختم :

  1. چه تغییری می‌خواهید ایجاد کنید؟
  2. برای چه گروهی می‌خواهید تغییر ایجاد کنید؟
  3. به مشتریان بالقوه‌ی خود چه قولی می‌دهید؟

تازه متوجه شدم هدف اصلی بازاریابی ایجاد «تغییر» در جهان است. تغییری معنی دار، تغییری مثبت! در مورد «تنش» یادگرفتم: ایجاد تنش چقدر در تصمیم‌گیری مخاطبین برای اینکه با کسب وکار ما کار کنند و از ما خرید کنند اهمیت دارد. سبک‌های مختلف بازاریابی را درک کردم اینکه با شناخت بازار مثل راننده تاکسی که از مشتری خود می‌پرسد کجا می‌خواهد برود. و با رفع نیازش به پول می‌رسد از مشتری پول بگیرم یا با شیوه نوین می‌توانیم یک عامل تغییر باشیم.

یعنی  در شخص تنش ایجاد کنیم و سپس او را تسکین دهیم. بعد از دوره نوابغ فروش که نگاهم را به دنیای جدید باز کرد، دوباره این فایل صوتی را گوش دادم. و نکات مهمی را از آن یافتم که انگار بار اول نشنیده بودم، در اینجا می‌خواهم جملاتی کلیدی و قدرتمند را برای شما نقل کنم. تا شما هم بعد از شنیدن فایل کتاب صوتی “بازاریابی این است به روایت امیرحسین مظاهری” بهتر از من فرا بگیرید.

من ارائه‌ی این نکات را به عنوان یک جنگنده اقتصادی و فارغ التحصیل MBAPlus وظیفه‌ی خود می‌دانم.

به قول مهندس مظاهری : یاد بگیرید، به کار بگیرید و لذت ببرید!

  1. وظیفه ی شما در مقام بازاریاب ایجاد تغییر است.
  2. اصولامردم با جهان بینی مشترک گرد هم جمع می شوند هم علاقه‌ها، هم فکرها. این وظیفه‌ی شماست که افراد را بیابید و برای آن‌ها داستان برند خود را بسرایید.
  3.  از این گروه هم علاقه یا همفکر ، یک قبیله بسازید و رفتار جدیدی را برای آنها فرهنگ سازی کنید.
  4. بهترین راه برای بازاریابی مدرن این است که به افراد قبیله تان کمک کنید به نسخه ای بهتر از خود تبدیل شوند.
  5. چیزی بیافرینید که ارزش فروختن داشته باشد و دهان پرکن باشد.
  6. این سوال را همواره از خود بپرسید، این برای چیست؟ این برای کیست؟ تغییر من چه کمکی به آنها می کند؟
  7. بازاریابی یعنی مشتری را به سفری روحانی و عاطفی ببرید و یاری اش کنید یک گام به انسانی که همیشه آرزویش را داشته نزدیک تر شود..
  8. تنش ایجاد کنید، به قبیله تان بیاموزید با یک حرکت ساده وجهه ی خود را بهبود ببخشند. (پول بده، شان و منزلت بخر.)
  9. شهرت، مادر اعتماد است. برند استوری سبب شهرت شما خواهد شد.
  10. یک سری صنایع دستی یا فرهنگی برای قبیله خلق کنید. مثل لباس های مخصوص
قرص ثروت آفرین

در ثروت آفرینان پیروزی در کسب و کار دارای قرص و آمپول فوری نیست، دارای فرآیند منطقی است. این کتاب نیز، کتابی نیست که سریع خوانده شود و فردا صبح درخت پول وسط اتاق خوابتان به بار بنشیند. ساختن شخصیت ثروت آفرین، ساختن یک جنگنده اقتصادی مرحله به مرحله است، یکسال است که می‌خوانم.

گوش می‌کنم با بچه‌های هم دوره‌ای بحث می‌کنم، ذره ذره سختی و تلخی کار، شیرینی و پیشرفت کسب و کار را می‌چشم و با دقت ورق می‌زنم. آنچه به دست آورده‌ام طرح بازاریابی مدرن است که ظاهر شده است و حسابدارم آن را بسیار مفید می‌داند. من نمی‌توانم به اندازه‌ی کافی شما را به گوش دادن به کتاب صوتی “این یک بازاریابی است به روایت امیرحسین مظاهری” تشویق کنم.

من در این کتاب صوتی از ست گادین یاد گرفتم:

بازاریابی شما به صورت یک ماجراجویی با اصالت برای ایجاد تغییری مثبت در جهان عمل خواهد کرد. این کتاب صوتی، هم دانش روز ست گادین است و هم تجربه‌ی بومی شده‌ی امیرحسین مظاهری، پر از نکات دقیق و ظریف. مناسب با روحیه‌ی کسی است که شجاعت روبرو شدن با خودش را داشته باشد، شجاعت ایجاد تغییر! این شیوه بازاریابی مدرن به شما کمک می‌کند تا مانند یک لیدرشیپ عمل کنید و طوری تصمیم‌گیری کنید؛ که بتوانید برای دیگران تجربه‌ای جدید ایجاد کنید که هم استتثنایی و هم ارزشمند باشد.

تصمیم بگیرید که چه اثری می‌خواهید از خود به جا بگذارید، و اینکار را با نیت پاک انجام دهید، نسبت به اتفاقاتی که می‌افتد فارغ بال باشید. شیوه ثروت آفرینان مناسب کسانی است که دارای مناعت طبع بوده و مشتاق دیدن راه‌های جدید برای بازاریابی خود هستند. این نوع بازاریابی به گسترش محصول و برند شما کمک می‌کند. این مجموعه چشم من را روی مشکلات واقعی اجتماعی که اکنون جامعه با آن روبروست باز کرد و به من کمک کرد تا برای حل این مشکلات راه حل‌های معنا داری پیدا کنم. به عبارتی کسب و کارم را برای مشتریانم جذاب و مقرون به صرفه کنم . این یک بازاریابی واقعی است.

کوروش حاتمی

استراتژی پیشرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *