0
تومان
0
تومان

انعطاف پذیری در کسب و کار

انعطاف پذیری در کسب و کار

آنچه در این مقاله می‌خوانید

در دنیای معاصر، انعطاف پذیری در کسب و کار یک امر حیاتی است و یک کسب و کار کوچک باید از انعطاف ‌لازم برخوردار باشد. اگر کسب و کار شما خیلی سفت و سخت باشد، شکست خواهد خورد. تغییرات سریع در فناوری و همچنین در اقتصاد رخ می ‌دهد به این معنی که تنها سازمان‌ هایی که انعطاف ‌پذیر هستند تا بتوانند خود را با این تغییرات تطبیق دهند موفق خواهند شد که به آن ‌ها برتری گسترده ‌ای نسبت به سازمان‌ های سخت ‌تر می ‌دهد.

انعطاف در کسب و کار
شما باید به دنبال ارتقای انعطاف ‌پذیری در سازمان خود باشید. می ‌توانید این کار را با تشویق کارمندان خود به یافتن راه‌ های جدیدی برای انجام تجارت بهتر انجام دهید. همچنین باید به‌ اندازه کافی شجاع باشید که سیاست ‌هایی را که کار نمی ‌کنند کنار بگذارید، زیرا مزایایی وجود دارد که با ارتقای انعطاف ‌پذیری در سازمان شما همراه است.

مزایای انعطاف پذیری در کسب و کار

مزایای انعطاف پذیری در کسب و کار

افزایش رقابت

یکی از مشکلات سازمانی که سفت و سخت و مکانیکی است این است که نمی‌تواند سازگار شود. هر چالشی که پیش بیاید سازمان را تحت ‌فشار قرار می ‌دهد. در نهایت، چالشی پیش خواهد آمد که آن ‌قدر عظیم است که ممکن است سازمان دچار تزلزل شود.

سازمانی که انعطاف ‌پذیر باشد با تکامل به تغییرات پاسخ می ‌دهد. انعطاف ‌پذیرترین سازمان با تغییر مبارزه نمی‌ کند. یک سازمان منعطف، تغییر را به ‌عنوان بخشی اجتناب ‌ناپذیر از محیط کسب و کار می ‌پذیرد، بنابراین یاد می ‌گیرد هر زمان که تغییر ایجاد می ‌شود، فرصت ‌های خود را به حداکثر برساند.

بهره‌ وری بهبودیافته

بهره وری با انعطاف پذیری در کسب و کار

یک شرکت انعطاف ‌پذیر حاضر است روش‌ها و فرآیندهای جدید را امتحان کند، حتی زمانی که به نظر می‌ رسد فرآیندهای قدیمی به‌ خوبی کار می‌ کنند. انعطاف‌ پذیری در کسب‌ و کار به این معناست که شما با این اصل زندگی نکنید: «اگر خراب نشد، آن را تعمیر نکنید.» در عوض، یک شرکت انعطاف ‌پذیر به دنبال راه‌ هایی برای یافتن چیزی است که کارآمدتر از آنچه قبلاً دارید کار کند.

برنامه‌ ریزی انعطاف‌ پذیرتر

انعطاف ‌پذیرترین سازمان ‌ها طیف متنوع‌ تری از گزینه‌ ها را به کارکنان خود ارائه می ‌دهند. این سازمان ‌ها زندگی شخصی را برای کارکنان خود آسان ‌تر می ‌کنند که رضایت ‌بخش ‌تر است و در عین حال کارکنان را قادر می ‌سازند تا به تعهدات کاری خود عمل کنند.

تیم سازی بهتر

انعطاف در کسب و کار

وقتی ساختار مدیریتی شما منعطف باشد، بسته به استعدادهای فردی آن‌ها، بیشترین بهره را از نیروی کار خود خواهید برد. هیچ دو نفری مثل هم نیستند، بنابراین هیچ دو کارمندی مجموعه مهارت‌های دقیقاً یکسانی ندارند. یک مدیر خوب می‌داند که چگونه افرادی را که استعدادهای متفاوتی دارند دور هم جمع کند و سپس آن‌ها را تحت یک هدف واحد متحد سازد.

تداوم بهتر در هنگام عدم قطعیت

تداوم در کسب و کار

یکی از ویژگی‌های یک سازمان انعطاف‌پذیر این است که برای عدم اطمینان آماده است. سازمان با توزیع نیروی کار خود در مکان‌های مختلف و کار با استفاده از رسانه‌های مختلف، بهتر می‌تواند شرایط نامشخصی را که برای سازمانی که در مرکز قرار دارد، دشوار می‌سازد، مدیریت کند. مواردی مانند طوفان‌ها، گردبادها و سایر بلایای طبیعی، سازگاری و حفظ تداوم را برای سازمان‌های سفت‌وسخت دشوار می‌کند.

کاهش تأثیرات زیست‌محیطی

وقتی برنامه‌های کاری انعطاف‌پذیر را نصب می‌کنید و از قدرت اینترنت استفاده می‌کنید تا کارمندان خود را قادر به کار از راه دور کنید، ساختمان‌های کمتری برای نگهداری خواهید داشت. کارمندان شما همچنین مجبورند رفت‌وآمد کمتری به محل کار خود انجام دهند که به این معنی است که ردپای کربن سازمان شما نیز کاهش می‌یابد.

کاهش هزینه‌های استخدام و گردش مالی

انعطاف پذیر بودن در کسب و کار

البته، زمانی که سازمان شما انعطاف‌پذیر باشد، نیازها و برنامه‌های کارکنان شما را برآورده می‌کند، به این معنی که آن‌ها تعادل بین کار و زندگی سالم‌تری خواهند داشت و از شغل خود رضایت بیشتری خواهند داشت. چنین کارمندان راضی احتمال بیشتری برای ماندن در شرکت شما خواهند داشت.

۵ پیشنهاد برای ایجاد انعطاف پذیری در کسب و کار

۱) در تحقیق و توسعه سرمایه گذاری کنید

برای هر شرکت تکنولوژیکی، بخش تحقیق و توسعه بایستی بالاترین دارایی شرکت باشد. این بخش شما را قادر می سازد که به تغییرات بازار متمایل باشید و به نیازهای مشتریان پاسخ بدهید. آزمایشات متعدد می تواند منجر به نمایان شدن فرصت های جدید برای خلق ارزش و رشد شود.

انعطاف در کسب و کار

به عنوان مثال، یک سال بعد از راه اندازی کسب و کارخود، بعضی ها می گفتند که در آگاه سازی مردم از برند خود سرمایه گذاری کنم اما ساختن برند در صورتیکه محصول اصلی شما قادر به توسعه برطبق نظر مشتریان نباشد ارزش کمی خواهد داشت. من می دانستم که در ابتدا ما بایستی بر روی محصول خود متمرکز شویم، به جای اینکه برروی برندسازی سرمایه گذاری کنیم.بنابراین ما بر روی مهندسی محصولات سرمایه گذاری کردیم. تصمیم ما صحیح بود. تیم اختصاصی تحقیق و توسعه، نوآوری و کارایی را ترغیب می کند و مسیر شرکت به سمت موفقیت را هموار می سازد.

۲) با مشتریان خود صحبت کنید

انعطاف پذیری در کار

به منظور انعطاف پذیری در کسب و کار از بازخوردهای منفی نترسید. حرف های مثبت افزایش دهنده اعتماد به نفس هستند اما انتقاد بی پرده به پیش راندن یک کسب و کار به سمت موفقیت کمک می کند. از یک سیستم قابل اندازه گیری استفاده کنید که به شما این امکان را بدهد که بطور منظم از مشتریان خود سؤالاتی بپرسید. من در شرکت خود با تشکیل یک فروم باز در وب سایت این کار را انجام می دهم. این اقدامات به شما کمک خواهد کرد که روندهای پنهان در رفتار مشتریان را که نشان دهنده موج های تغییر هستند را بشناسید.

تهیه محصول دوره سخنوری و اعتماد به نفس می تواند به شما در ارتباط بهتر با مشتریان کمک می کند.

۳) تضادها را بررسی کنید

فکر کردن درباره اینکه شرکت شما چه نوع فعالیت هایی را انجام نمیدهد، می تواند مفید باشد.بطور مثال اگر کسب و کار آنلاین و مجازی هستید، به کسب وکارهای فیزیکی فکر کنید. این کار به شما کمک می کند که راه های جدیدی برای انجام امور بیابید که به شما در بهبود عملیات شرکت کمک کند.

۴) کارآفرینان را بکار بگیرید

انعطاف در کار

اعضایی با پیشینه و سابقه کارآفرینی را به تیم خود اضافه کنید. آنها اغلب دیدگاهی کل نگر و توأم با خلاقیت و تفکر جدید نسبت به صنایع متعدد دارند.این دیدگاه به کسب و کار شما کمک می کند تا در مواقعی که تغییر ضروری است، انعطاف پذیر باشید.

آنها چشم انداز دارندو تغییر را به عنوان پیشرفت می شناسند. موضوع مهمتر اینکه آنها شکست را می شناسند و می دانند که چگونه قابلیت های خود را بهبود بخشند و از شکست ها درس بگیرند. می توانید به مقاله «چگونه شکست را شکست دهیم؟» که در مورد شکست در کسب و کار است مراجعه کنید.

۵) چابک باشید و چابک بمانید

چابک بودن در کسب و کار

داشتن یک شرکت چابک، انعطاف پذیری در کسب و کار را ساده می کند. منابع و سرمایه ها را بر روی بخش های مرکزی کسب و کار خود متمرکز کنید. برروی جذب نمودن شرکای بیرونی برای پرکردن شکاف ها و اجرایی ساختن فرصت های بالقوه تمرکز کنید.

به عنوان مثال، شرکت ما یک شرکت تجارت آنلاین است. وقتی ما درپی خرده فروشی محصولات خود بودیم با یک شرکت خرده فروشی شراکت کردیم، به جای اینکه خود این کار را انجام دهیم. این اقدام به ما این امکان را داد که بر روی کار اصلی خود که طراحی و مهندسی محصولات عالی بود متمرکز شویم.

همیشه با نهادینه ساختن انعطاف پذیری در مدل کسب و کار خود آمادگی لازم برای رویارویی با تغییرات را داشته باشید. این انعطاف پذیری به شما کمک می کند که به سمت پیشرفت و تعالی حرکت کنید. مطالعه مقاله «مدیریت تغییر و بهبود عملکرد» می تواند به انعطاف پذیری در کسب و کار به شما کمک کند.

سخن آخر

در پایان پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینۀ راهکارهای انعطاف‌پذیری در کسب و کار، دوره mba را از سایت ثروت‌آفرینان تهیه کنید و به بهبود کسب و کار خود کمک کنید. به این منظور می توانید با کارشناسان ما در ار تباط باشید.

@honaremodiriat

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین دوره های آموزشی

دوره جامع کوچینگ سوئیسی