موسسه آموزش عالی ثروت آفرینان پارس

آموزش کار آفرینی

34

images

چگونه خود را  یک کارآفرین تربیت کنیم

امیر حسین مظاهری سیف :

در جهان امروز گشت و گذار در فضای مجازی به یک تفریح و در پاره ای اوقات به یک جریان تفرقه افکن و جداکننده ی  فرد با اجتماع اطراف خود تبدیل شده است. برای اینکه دچار این معضل نشویم باید توانایی مدیریت رفتار وبگردی را داشته باشیم و سعی کنیم در مواقع غیر ضروری از ورود به دنیای بیکران وب خودداری کنیم. زیرا عادت کردن به پرسه های بیهوده ما را به سمت رفتارهای غیر هدفمند سوق میدهد. همانطور که میدانید تاثیر امواج منفی بر یک انسان چندین و چند برابر امواج مثبت است. پس هر سیگنال غیر هدفمندی شما را باسرعت باور نکردنی از مسیر رفتارهای هدفمند دور خواهد کرد. در ضمن از منظر اطبا، استفاده بیش از حد مجاز از لب تاپ و کامپیوترهای شخصی باعث ورود امواج مخرب به مغز میشود. این امواج تخریب گر میزان سودای مغز را افزایش داده و افزایش ماده سودا در مغز مساوی است با کاهش شدید عملکرد قوه ی تفکر و تمرکز و نتیجه آن هم که بر همگان واضح و مبرهن است.

من به نوبه خودم تصمیم دارم برای کاهش و در نهایت حذف پرسه های بی مورد در فضای مجازی برنامه ریزی کنم. در این برنامه ریزی یک جریمه برای خود تعیین کرده ام و آن این است که به ازای هر وبگردی بی مورد موظف هستم یک مطلب علمی مناسب را در جستجوی هدفمند خود پیدا کرده و نشر دهم.با اینکه این قرار را از امروز برای خود تعیین کرده ام ولی حتما در گذشته پرسه های بی موردی در فضای مجازی داشته ام،  بنابراین این مطلب را به عنوان جریمه ی وبگردی های گذشته نشر میدهم. این مطلب جالب و قابل تامل در مورد کارافرینی را جناب آقای سهیل امید دزیانی تهیه کرده اند و  در یک وبگردی هدفمند  توسط بنده شکار شده است. شما را به مطالعه ی این نوشتار دعوت میکنم:

تقریباً ۴۳ درصد از کودکان و نوجوانان آمریکایی باور دارند که در آینده می توانند کسب و کاری برای خودشان ایجاد کنند، در حالی که تنها ۱۳ درصد از آنها موفق به انجام این کار می شوند.

سوال اینجاست که این ۱۳ درصد به خاطر داشتن کدام ویژگی های شخصیتی به یک کارآفرین موفق و پرتلاش تبدیل می شوند؟!  در ادامه قصد داریم شما را با چهار شاخص اصلی که معیارهای کارآفرین شدن هستند آشنا کنیم،

برای پاسخ دادن به این سوال، محققان و پژوهشگران دانشگاه های استنفورد و تافتس در طول یک بازه زمانی ۳ ساله، اعمال و رفتار بیش از ۵۰۰۰ دانشجویی را که علاقمند به کارآفرینی بودند، به دقت زیر نظر گرفتند و در ادامه برخی از یافته های خود را در مجله وال استریت ژورنال منتشر کردند. بر اساس تحقیقات آنان، ۴ شاخص اصلی که به شما کمک می کند کارآفرین باشید، عبارتند از :

  1. تسلط کامل بر خود داشته باشید

خود کنترلی به عوامل گوناگونی بستگی دارد؛ به این معنا که در یک وضعیت خاص و یا نامناسب، بتوانید اوضاع را مدیریت کنید و بدانید که در مرحله بعد چه گامی باید بردارید. در این مطالعه، دانشجویانی که خود را مولّد ایده های نو می دانستند، ۱٫۵ برابر موفق تر از کسانی بودند که این ویژگی را در خود نمی دیدند.

همچنین دانشجویانی که در انجمن های کارآفرینی عضو بوده و برای خودشان گروهی تشکیل داده بودند و با سایرین ارتباط بیشتری داشتند، تقریباً ۲ برابر به کارآفرین شدن نزدیکتر بودند.
همه ما می دانیم که شکست مقدمه پیروزی است. در واقع یکی از ارکان مهم خود کنترلی، پایداری در برابر شکست هاست. مثلاً اگر دانشجویی قصد شرکت در مسابقه تجارت الکترونیک در دبیرستانش را دارد تا زمانی که استراتژی های مختلفی را برای فروش الکترونیکی آزمایش نکرده باشد، موفق نخواهد شد.

  1. افرادی که در کنارتان هستند، از کسب و کار شما حمایت خواهند کرد

تقریباً ۴۵ درصد از کارآفرینان برتر والدینی داشته اند که برای خودشان کار می کردند اما تنها ۲۹ درصد از دانشجویان در چنین شرایطی بودند و بقیه آنها نیز اعضای خانواده، دوستان و یا مربیانی داشته اند که شغلی برای خودشان دست و پا کرده و آنها را برای تبدیل شدن به یک کارآفرین برتر تشویق نموده اند.

پژوهشگران در تحقیقاتشان با فردی مواجه شدند که اظهار می کرد دوست پدرش بدون اینکه دانش یا مهارت خاصی بلد باشد، یک رستوران پرفروش را راه اندازی کرده و او توانسته بود چیزهای زیادی از این دوست خانوادگی یاد بگیرد.

  1. خلاقانه فکر کنید

ببیش از سه چهارم کارآفرینان برتر، سطح بالایی از تفکر خلاق دارند. محققان می گویند این متفکران نو اندیش، در برخورد با مشکلات، شیوه های جدیدی را برای انجام کارهای روزانه پیدا می کنند و سعی می کنند با استفاده از روش های جدید و پربازده از سعی و خطا اجتناب کنند.

لازم به یادآوری است که که نوآوری توسعه و کاربرد ایده ای جدید به صورت محصول، فرایند یا خدمتی نوین است که منجر به رشد و پویایی اقتصاد ملی و افزایش اشتغال می شود.

  1. علاقه ی فراوان به کسب و کار

بسیاری از کارآفرینان برتر همواره به دنبال توسعه کسب و کار خود هستند و همواره تلاش دارند تا چیزهای بیشتری یاد بگیرند. به جرات می توان گفت که علاقمند بودن به مقوله کسب و کار ارتباط تنگاتنگی با داشتن یک فکر اقتصادی برتر دارد.

مطالعه نشان داده است کارآفرینان مشتاقی که از یک ذهن برتر مالی برخوردارند، دو برابر موفق تر از سایرین هستند و همواره به دنبال فرصت های مناسب برای سرمایه گذاری می گردند.

من که  از مطالعه  این مطلب لذت بردم و چیز های زیادی را برای خود یادآوری و مرور کردم.

امیدوارم شما نیز هم از صحبت های من و هم از مطالب مفید دوست عزیزمون استفاده کرده باشید

شب و روزتان عالی و آفتابی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.